Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw przejrzyj sobie ten temat i zwróć uwagę co ludzie pisali o wartościowych dodatkach z warsztatu steam. Później sam odpal warsztat i ściągnij sobie dodatki które są najczęściej pobierane. Ta gra, jak jest goła, traci jakieś 60% uroku.

Odnośnik do komentarza

w grze najbardziej spierdolony feature to korki, są rzeczy, które pozwolą uniknąć problemu (problem wystąpi czasem wcześniej, czasem później, ale zawsze wystąpi).

 

1. Traffic Manager - President Edition: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1637663252&searchtext= najwazniejszy mod w grze, do tego bardzo rozbudowany

2. nie wiem jakie ładne chcesz miasto, ale dzielnice gdzie masz mieszkania (w szczególności bloki) ja stawiam w oparciu o wcześniej przygotowaną siatkę lub robie to ręcznie

3. wszędzie gdzie tylko podejrzewam, że będzie ruch stawiam ronda i ew. estakady (jesli duza ilosc aut jedzie na wprost, jedna nad, druga pod. 

4. między "dzielnicami" nawet jeżeli jeszcze nie są w 100% wypełnione zostawiam miejsce na autostrady (kiedyś na 3 pasy, teraz staram się na 4)

5. jeżeli chodzi o łączenia autostrad korzystam z gotowców z warsztatu, mam tego od groma

6. tak samo jeżeli chodzi o zjazdy z autostrad do stref - szukaj czegoś co ma rondo nad autostradą i rozjazdy na drogi 6 pasmowe( 3+3) (np. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=519897535)

7. musisz wyczuc co ile dzielnic mieszkalnych (ja buduje takie po 5-7 tysiecy ludzi - bloki - i na to jedna przemysłowa i fragment handlu pomiędzy). jeśli się da niech przez strefę mieszkalna nie jeżdzą cieżarówki (TM: PE to umożliwia). 

8. buduj blisko stref przemysłowych dworce cargo - ogranicza ruch ciężarówek. 

9. czasem warto dla ciężarówek zrobić dedykowane drogi, jeśli widzisz, że tabun ciężarówek objeżdza osiedle (bo wczesniej zablokowales wjazd na osiedle) to pierdolnij tunel pod

10. jak nie wiesz jak namierzyc korek uzyj tego moda: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=810858473 pokaze trasy przelotowe pojedynczego auta albo jak klikniesz nadroge to pokaże, ze z punktu A auta walą do punktów B, C, D ... Z i po ilości ocenisz gdzie najwięcej. 

11. jeśli musisz puścić ciezarowki przez osiedle wydziel Trafic Prezidentem srodkowy pas drogi 3x3, aby nie blokowały Ci prawo i lewo skrętu

12. na screenie chyba strefa przemyslowa jest ultra daleko, zobacz na wskaznik zanieczyszczen i przybliz do drogi, lub buduj po drugiej stronie auto starady - warto czasami dac dedykowana droge z osiedla tylko dla osobowek - co by nie staly w korkach z ciezarowkami - nie jestem pewien czy to ma wpływ na zapotrzebowanie (słupki)

13. kiedys korzystalem z moda rush hours, ale teraz juz chyba go nie ma albo nazywa sie real time? 

14. nie gralem chyba od listopada. 

15. jak chcesz czasem ruch pokierowac inna droga za miastem, mozna TM: PE ustawic wyzsze predkosci przelotowe - pamietaj ze zwiekszy to halas. analogicznie w miescie mozna zmniejszyc (co jest alternatywa dla blokowania ruchu ciezarowek przez miasto

 

 

drugi mod bez ktorego nie wyobrazam sobie zycia: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=445589127&searchtext= jak stawiam recznie siatki to pozwala mi to lepiej planowac, zawsze duzy budynek to 4x4, wiec siatke robie  4x n budynkow dlugosci - pocwiczysz to skumasz)

 

kolejna rzecz ulatwiajaca to podglad najwazniejszych wskaznikow na malym ekranie: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410151616

 

prąd - zawsze wkurwiają mnie słupy wiec korzystam z tego: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=434128379

 

jak przegniesz pałe z edukację to w prostym przemyśle będą wolne miejsca pracy: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=569008960 - generalnie warto miec i tak troche głąbów w miescie, wiec nie przejmuj sie jak szkołyn nie mają miejsc 10-20% braków jest spoko. 

 

cmentarze i wysypiska maja to do siebie, ze lubia sie zapelniac, mozna zautomatyzowac ich oproznianie do krematoriow oraz spalarni: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=686588890 (generalnie jak tylko stac mnie to nie stawiam cmentarzy i wysypisk), raz zajmuja wiecej miejsca, dwa trzeba je oprozniac i przewozic syf albo ludzi - dawno nie gralem tutaj cos pisze ze jest jakis fakap, warto poszukac alternatywy

 

pozar ktorego nie zauwazyles? do wyburzenia, automatyzacja: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=639486063

 

wątkiem, ktory pomaga rozladowac transport miejski jest komunikacja publiczna, dwa mody:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=928128676

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=802489150

nie do konca pamietam, co robia, ale cos tam pomagaly, zwroc uwage na:

1. jak planujesz strefe / miasto za wczasu zaplanuj metro - bedzie halasowac, dwa potem szkoda wyburzac budynki

2. autobusami dowozisz do metra

3. czasem warto przez osiedle dodac do tego co pisalem wczesniej N x 4 pola, kilka elementow na sciezki - tak aby ludzie mogli pieszo na skroty sie przemieszczac

4. planuj zawsze na kilka etapow gry do przodu - karta i ołówek Twoim sprzymierzeńcem ?

5. strefy wyznaczam tylko jak jest zapotrzebowanie

6. jak masz bloki to robie tak, ze jak mam kase to stawiam uklad drog dla 3 osiedli i staram sie rownomiernie dokladac budynkow( czesto stawiam placek 4 pola na 4) - pozwoli to uniknac korkow spowodowanych przez fale smierci. jak stawiasz osiedle na 5 tys ludzi na raz to potem masz fale 5 tys smierci - klincz w miescie gwarantowany

 

 

reasumując:

transport publiczny to najwazniejsza rzecz

planowanie głównych dróg to druga najważniejsza rzecz

dobra zabawa to trzecia najważniejsza rzecz, bez dwóch poprzednich będzie frustracja. 

 

jak cos to pytaj. 

 

 

  • Lubię! 2
Odnośnik do komentarza

@Pulek nie lajkuj po cichaczu, tylko weź to jakiegoś pro tipa albo moda dla kolegi jmk podrzuć ? 

 

z rzeczy, które mi się jeszcze przypomniało, co do dróg:

w strefach przemysłowych ja robię jednokierunkowe. ma to jeden haczyk, trzeba uważać na zasięg straży pożarnej, aby wlot do strefy był tam gdzie jest straż, żeby do większości budynku nie jechali na około. generalnie jedna droga srodkiem, rozjazd na boki i powrót po zewnętrznej

 

w warsztacie inspiracji szukaj pod industry grid - wiadomo, na początku będzie zablokowane, ale lepiej dobrych nawyków uczyć się na początku, ta gra bardzo trudno wybacza błędy

 

coś mi jeszcze w głowie w aucie się przypomniało, jak doleci go czaszki z powrotem to skrobnę. 

 

ogólnie to nie ma drugiej tak popierdolonej gry, którą bym tamo mocno polubił. 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, klinsmann napisał:

@Pulek nie lajkuj po cichaczu, tylko weź to jakiegoś pro tipa albo moda dla kolegi jmk podrzuć ? 

Nie no, ładnie koledze wszystko wytłumaczyłeś, dobra robota. 

 

Ja te grę uwielbiam, ale to jest tak kosmiczny, angażujący pochłaniacz czasu, że... Wolę ten czas przeznaczyć na FMa :)

Odnośnik do komentarza

Generalnie jeszcze unikaj, jak się da, skrzyżowań kolizyjnych, dawaj ronda. Możesz też w ogóle nie robić autostrad smile.gif gdzieś wyczytalem, że właśnie fakt, iż domyślnie auta pchają się na nie, mocno komplikuje wszystko, więc stworzylem dwustutysieczne miasto gdzie były tylko ronda, małe, duże, wielkie i ogromne, najlepiej bez świateł i drogi te takie najmniejsze, i wszystko funkcjonowało bardzo ładnie.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, klinsmann napisał:

3. wszędzie gdzie tylko podejrzewam, że będzie ruch stawiam ronda

 

25 minut temu, stefan1984 napisał:

dawaj ronda

kolega nie czyta, nununu ;)

 

25 minut temu, stefan1984 napisał:

Możesz też w ogóle nie robić autostrad smile.gif

moim zdaniem to poroniony pomysł. wtedy tranzyt masz w mieście. algorytm zawsze policzy wszystko tak, aby czas przejazdu w teorii był jak najkrótszy - stąd autobahn, TM: PE ma funkcję gdzie zmieniasz m.in. prędkości czy też zezwalacz na jazdę daną drogą danemu typowi pojazdu (zakaz ruchu ciężarówek) -> więc możesz sterować czy cieżarówki mogą i jechac i ew. któredy - autostrada niczemu nie jest winna :)

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

powiem tak... DLC: Industries robi robotę...

 

3uzhBh1.png

 

wygląda na to, że przemysł "ciężki" właśnie umarł to co mocno mnie interesuje i jednocześnie niepokoi, że przychód z gałęzi "rolniczej" potrafi nagle zmienić się z 600% zysku na 800% straty, jeszcze nie rozkminiłem dlaczego są aż takie wahnięcia. ktoś ma ten dodatek i może coś więcej powiedzieć?

 

generalnie wygląda na to, że jak tylko dobiję do 5,5k polulacji to szykuje się kompletny rozpierdol. 

Odnośnik do komentarza

czas przetestować dodawanie plików. 

 

co do miasta, postanowiłem zerknąć skąd nagle -7000 dochodu, aby pochwili zobaczyć +34 000. nie bardzo jeszcze wiem jak to dokładnie działa z tym profitem, ale w momencie stopklatki dochód zajebisty, i najlepsze jest to, że te strefy miejscami trochę hałasują, ale w ogóle nie wytwarzają zanieczyszczenia, korki też w zasadzie nie występują. 

profit.jpg

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...