Jump to content
maregs

Microsoft Office

Recommended Posts

Ta metoda jest nie do konca skuteczna.. Bo jesli wpiszesz PESEL, ktorego nie ma w bazie do ktorej sie odnosisz, excel i tak autouzupełni do wartosci pierwszego nizszego PESEL-a..

 

Według tego co dałes, formuła w G8 (i nalogicznie w kolumnie G) powinna wyglądać tak:

{=JEŻELI(LUB(PORÓWNAJ(F8;$B$3:$B$4)=PRAWDA);WYSZUKAJ.PIONOWO(F8;$B$3:$D$4;2);"")}

 

a w H8 i (analogicznie przekopiwana wzdluz kolumny H)

{=JEŻELI(LUB(PORÓWNAJ(F8;$B$3:$B$4)=PRAWDA);WYSZUKAJ.PIONOWO(F8;$B$3:$D$4;3);"")}

 

* nawiasy klamrowe sa konieczne, gdyż operujemy na funkcjach tablicowych

Share this post


Link to post

Panowie mam problem z zainstalowaniem Office'a 2003 na nowym komputerze.

Po włożeniu CD do napędu przechodzi samoczynnie do instalacji, ale chwilę później proces zawiesza się i nie następuje żadna reakcja. Zwiech i tyle, na starym sprzęcie nie było żadnego problemu.

W czym może być problem?

Share this post


Link to post

Ma drobne ryski, ale to chyba nie powinno być powodem. Na poprzednim napędzie bez problemu odczytywał. Choć rzeczywiście napęd, którym mam teraz coś dziwnie zachowuje się przy czytaniu tej płytki.

Share this post


Link to post

Nachuchaj na plytke, przetrzyj jakas bawelniana szmatka i spróbuj jeszcze raz :)

Share this post


Link to post

Nie pomaga nadal robi się zwiech przy pliku PRO11.MSI :/

Share this post


Link to post

No obu kompach masz ten sam system operacyjny? Service Packi tez?

Share this post


Link to post

Problem rozwiązany, za którymś razem poszło :)

Dzięki za pomoc

Share this post


Link to post

Mozilla ma u mnie ostatnio problem z wyswietlaniem czcionek. Zdecydowanie nie sa one taki ejak byc powinny na niektorych stronach (nawet google.pl) Znaczy czasto zamiast normalnej jest czcionka pogrubuona. Czy moze to miec zwiazek z odinstalowaniem niektorych skladnikow Office 2003, a zainstalowaniem 2007?

W zasadzie mam zamiar to ekspertymentalnie sprawdzic, ale to dopiero po poniedzialku bede mial taka mozliwosc.

Share this post


Link to post

Chciałbym w pliku excelowym zrobić hiperłącza do innych plików excelowych. Ale w ten sposób, zeby nazwa tego hiperłącza była taka, jak powiedzmy wartosc jednej komórki w pliku docelowym

Innymi słowy, chciałbym np. zrobić plik Filmy i z niego hiperłacza do plikow: Komedia, Horrory, Wojenne, ale żeby nazw tego hiperłacza nie definiowac na stałe, lecz żeby była zmienna dynamicznie - czyli jak w pliku Horrory w komorce A1 znajduje sie wpis "Horrory" (od ktorego miałaby byc uzalezniona wyswietlana nazwa hiperłacza w pliku Filmy) i zmienie go na "Sensacje", to hiperłacze automatycznie bedzie mialo nazwe wyswietlana Sensacje.

Da sie to zrobic za pomoca funkcji jeżeli, albo inaczej?

 

Mam nadzieje, ze nie zamieszałem zbytnio :D

Share this post


Link to post

Wygląda, że chcesz pobrać wartość z innego formularza, to chyba się nawet da zrobić. Wszystko nawet spoko, tylko imho wychodzisz poza zastosowania excella, a wkraczasz w tereny, gdzie wygodniej raczej byłby, użyć małej bazy danych. Nie mówię tu o mysql od razu, możę Acces? ;)

 

http://www.mrexcel.com/archive/Formulas/18583.html

 

http://www.google.pl/search?hl=pl&clie...ile&spell=1

Share this post


Link to post

Dobra, to moze inaczej wytlumacze o co mi chodzi. Mp. w komóece A1 ma wstawione hiperłacze. W komórce A2 ma jakiś tekst. I jak zrobić, zeby nazwa wyswietlana hiperłacza była powiazana z komórka A2. Czyli jak w A2 zmieniam z Horrory na Sensacje, to zeby nazwa hiperlacza dynamicznie sie zmieniało na Sensacje.

 

Edyta - poradziłem sobie z tym :D

W sposób prostszy niż myslałem. Po prostu najpierw trzeba wstawic hiperlacze, potem w komorce, w ktorym jest to hiperlacza nalezy wpisac funkcje odwolujaca sie do wartosci innej komorki, a excel w niewiadomy mi sposob łaczy jedno z drugim ;)

 

Inne pytanko - jakie znak musialbym wstawic, zeby w sortowaniu wyskakiwał po literach alfabetu, a nie przed?

Share this post


Link to post

Potrzebuję jakąś funkcję na coś takiego:

 

1. Mam jakąś wartość i potrzebuję ją porównać z następującymi i jako wynik wyświetlić określoną literę.

 

>25 A

18-24 B

10-17 C

<10 S

 

i załóżmy takie przykłady: mam 25 i więcej - pokazuje A, 24 - B, itd. Jest w ogóle możliwość uzyskania tego w Excelu?

 

dobra już mam, tylko jak zrobić, żeby niektóre komórki mi się nie zmieniały, jak przeciągnę do powtarzania całej formuły?

Share this post


Link to post

Zakładając, że ta wartość będziesz wpisywał do komórki A1:

 

=JEŻELI(A1<10;"S";JEŻELI(A1<18;"C";JEŻELI(A1<25;"B";"A")))

 

tylko jak zrobić, żeby niektóre komórki mi się nie zmieniały, jak przeciągnę do powtarzania całej formuły?

Nie wiem dokładnie czy o to Ci chodzi, ale jeśli chcesz "zamrozić" do przeciągania dana kolumnę lub wiersz, postaw przed nią/nim w formule $

Share this post


Link to post

Dobra już sobie poradziłem, dzięki za pomoc, kurde ja cały czas wpisywałem $ tylko przed literą, a jeszcze powinien być przed cyfrą :/

Share this post


Link to post
Dobra już sobie poradziłem, dzięki za pomoc, kurde ja cały czas wpisywałem $ tylko przed literą, a jeszcze powinien być przed cyfrą :/

zalezy co chesz "zamrozic" ;) jesli kolumne to przed litera, jesli wiersz - przed liczba :) Polecam klawisz F4 ;)

Share this post


Link to post

Panowie mam wielki problem. Powiem krótko-węzłowato: potrzebuję w Outlooku (tym Office'owskim) wysłać mail do kilku firm jednocześnie, ale w taki sposób, żeby żadna z nich nie wiedziała, że napisałem do konkurencji.

 

Jest jakaś możliwość zrobienia takiego myku? Chodzi o to, że jak firma odpowie, to żeby odpowiedź szła tylko do mnie, a nie do reszty świata. Wiem, że jest opcja odpowiedz nadawcy, ale nie o to mi chodzi. Chodzi o to, że przykładowo:

 

Moja firma jest zainteresowana kupnem danego przedmiotu i wysyłam zapytanie o cenę klikając w ksiące adresowej np. grupę: zakłady stolarskie. Mam w tej grupie zakłady A,B i C. I teraz klikam sobie zakłady, i chcę, żeby każdy zakład dostał moje zapytanie na swojego maila, ale żeby inne zakłady o tym nie wiedziały. Sorki, że tak okrężnie piszę, ale inaczej nie potrafię. Da się coś takiego zrobić?

 

Nie używałem nigdy outlooka i kręcę się w kółko

Share this post


Link to post

Czyli łopatologicznie: w polu DO: daję adres pierwszej lepszej firmy mnie interesującej, a w polu BCC/UDW daję adresy innych firm, i one widzą, że mail doszedł tylko do nich, tak?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...