Skocz do zawartości

Silent Hunter - seria


Rohan

Rekomendowane odpowiedzi

Siedzę na peryskopowej z ledwo wysuniętym peryskopem. Samo obliczenie wszystkiego zajmuję mi ok. dwóch minut, włączając w to czekanie ze stoperem w celu ustalenia szybkości. Wszystko to tylko kwestia wprawy. Zachowuję zimną krew. Najlepiej ustawić się tak, aby znaleźć się w środku konwoju - wtedy eskorta może nam nakukać ;) A co do nocnych ataków na powierzchni to faktycznie kicha - do 1942 r, była to standardowa taktyka U-Bootów, czego gra niestety nie odzwierciedla.

Odnośnik do komentarza
Najlepiej ustawić się tak, aby znaleźć się w środku konwoju

 

Wtedy mam problem ze złymi kątami, albo za mało odległością do celów :| Nie mówię już o panicznym zygzakowaniu przeciwnika i mozliwości staranowania.

 

@alkus - no tak ja rozumiem, że nie mozna walić ze 100 metrów, ale 300-350 metrów to rozsądna odległość często wykorzystywana przez prawdziwe U-booty. Tu jednak zazwyczaj kończy się "puknięciem" w cel i utratą torpedy. Dlatego np. zła pogoda - zdawałoby się sojusznik U-boota jest przekleństwem, bo przeciwnika nie widać, a jak go zobaczysz, to jesteś za blisko dla torpedy :roll:

Odnośnik do komentarza

Silent Service traktował o amerykańskich okrętach podwodnych, a ich torpedy były jeszcze bardziej gówniane niż niemieckie.

 

Co do obliczania - nie ma sensu atakowane konwoju który zygzakuje, bo prawdopodobieństwo trafienia jest zupełnie przypadkowe. Ustawiam się tak, że konwój mnie nie zauważa. Pamiętaj o Schleichfahrt, czyli "cichym trybie". Ustawiam się prostopadle wg wskazań hydrofonu. Kiedy już zauważę kolumny konwoju, koryguję ustawienie. Wyłączam silniki i czekam, od czasu do czasu tylko wystawiając peryskop. Wtedy też dokonuję obliczeń. Potem czekam z otwartymi wyrzutniami i wyregulowanym TDC. W środek konwoju eskorta nie wejdzie, bo jest za ciasno.

Odnośnik do komentarza
Pomijam już to, że torpedy wystrzelone z 300-350 metrów zazwyczaj są niewybuchami, co też jest bzdurą

 

Pamiętam, że np. w Silent Service torpedy odpalane z odległości mniejszej niż ok. 300 metrów zawsze były niewypałami, bo zapalnik nie zdążał się uzbroić :-k

 

W SHIII też wystrzelone z mniejszej odległości niż 300m są przeważnie niewypałami.

Odnośnik do komentarza
  • 10 miesięcy później...

Hm, zainstalowałem sobie gdzieś rok temu Ił2 Sturmovik series (Forgotten Battles + Ace Expansion Pack + Pacific Fighters) i nie chciał odpalić. Wczoraj instalowałem drugi raz, i nawet zainstalować się nie chciało - po wybraniu języka instalatora zero reakcji. Może jakiś lewy egzemplarz, najwyżej będę miał dymy u tego gościa, co to ode mnie odkupi na allegro :)

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Panowie, kurczę, mam problemik. Zainstalowałem sobie dzisiaj na powrót SHIII, zassałem GWX, ale ciągle brakuje mi jednej, bardzo przydatnej rzeczy - gdy grałem kiedyś, był bodaj taki modzik, który zagnieżdżał się w książeczce identyfikacyjnej statków i pokazywał gdzie znajduje się silnik, paliwo etc., ergo gdzie najlepiej walić w statek. Ma ktoś może linka do tego albo chociaż nazwę? Za Chiny nie umiem znaleźć, a na subsim jest tyle tych modów, że nie sposób się przez to przegrzebać bez chcoiażby nazwy.

Odnośnik do komentarza

No nic, pozostaje mi grać bez tego :)

 

Swoją drogą, wcześniej nie grałem na GWXie. Dopiero wczoraj go zainstalowałem i jedno muszę przyznać - gra robi się z nim naprawdę genialna. Ciągle coś się dzieje, choćby pod postacią głupich raportów, ale jednak. Zupełnie inny świat :) Teraz tylko muszę naprawić kompa żeby mieć na nim neta i można dać nura w internetowe odmęty ;>

 

Tak btw., jak wygląda mp w SH? Wspólne polowanie na konwoje? Da się grać z GWXem? Bo obiło mi się o oczy, że do mp nie używa się modów. Prawda to?

Odnośnik do komentarza

To je raczej to, ale mnie osobiście nie działa na GWX'ie. Nie próbuję bez GWX'a odpalać, bo to i tak nie ma sensu ;P Podejrzewam, że po prostu nie udaje mi się zainstalować tego tak, żeby na Wilczku hulało, zresztą po przesiadce na krowiastą IXB nie muszę już zbytnio celować :> Elektrycznych rybek wystarcza mi w zupełności.

 

Edit: poprawka, mod działa, ale nie ze wszystkimi statkami :)

 

Właśnie, ktoś bardziej otrzaskany z GWX'em mógłby mi wyjaśnić jak wygląda mniej więcej pobranie nowych torped podczas rejsu? W zakładce info wyczytałem, że mogę się zaopatrzyć na południowym Atlantyku. Sęk w tym, że południowy Atlantyk trochę spory jest jednak... muszę zawinąć do jakiegoś portu?

Odnośnik do komentarza

na rok 2010 Ubisoft zapowiada wydanie Silent Hunter 5

 

 

Trochę to wygląda jak GTA na U-boocie ;) Ale mając doświadczenia z wszystkich poprzednich serii można spodziewać się świetniej rozgrywki okraszonej obłędną grafiką dodającą klimat wojny na Atlantyku. Efekt trochę psuje, że mówią po angielsku, no ale do tej pory zawsze można było ustawić "szprechającą" załogę, więc nie ma strachu :]

Odnośnik do komentarza
Właśnie, ktoś bardziej otrzaskany z GWX'em mógłby mi wyjaśnić jak wygląda mniej więcej pobranie nowych torped podczas rejsu? W zakładce info wyczytałem, że mogę się zaopatrzyć na południowym Atlantyku. Sęk w tym, że południowy Atlantyk trochę spory jest jednak... muszę zawinąć do jakiegoś portu?

 

Na mapie masz (bodaj zieloną czcionką) zaznaczone mleczne krowy i statki zaopatrzeniowe. Jak włączysz klawiszologię (bodaj F1), to masz tam też gdzieś listę mlecznych krów i statków zaopatrzeniowych wraz z miejscem i czasem działania. Uzupełnianie zapasów jest dosyć skomplikowane (jakby na zasadzie dokowania - kończysz patrol przy mlecznej krowie i zaczynasz drugi w tym samym czasie, już z zapasami), ale lepiej się nie da, bo jest to opcja dodana przez mod.

 

 

Tak BTW - na Silent Hunter 4:U-boat Mission robiony jest GWX4, który dodaje kampanię na Atlantyku. Strona - http://www.thegreywolves.com/gwx4/. Zapowiada się ciekawie.

Odnośnik do komentarza
  • 2 lata później...

kaszl, kaszl

 

Odkurzam stareńki temat, ale mam dobry powód. Po kolejnej lekturze "Żelaznych trumien" naszła mnie ochota na sima okrętu podwodnego. Z zwykłego SH3 nie miałem dobrych wspomnień, a SH4 zupełnie mi nie podszedł. Na SH5 jakoś mi szkoda kasy i wtedy przeglądając ten temat "przypomniałem" sobie o GWX. Kiedyś wielkość moda była dla mnie zastraszająca, ale teraz...

Tak więc SH3 z GWX 3.0 i SH3Comander urywa jajca. Ja nie wiem, chyba w ziemiance mieszkałem, że nie odkryłem ogromu zajebistości tych modów. Dragonfly, przepraszam ;)

Od wczoraj siedzę niemal non stop przy kompie i topie alianckich frajerów (start w sierpniu 39) jak zaczarowany ;) Jestem zauroczony takimi drobiazgami jak trawlery czy uzbrojone kutry patrolujące podejścia do portów, niesamowitym zróżnicowaniem jednostek handlowych, które do tego są o tysiącu różnych banderach, możliwością sprawdzenia nazwy, ładunku statku, liczbie ofiar, że o statkach-bazach, w których można odnowić zapasy nie wspomnę :] Cud, miód i orzeszki, zabawa niesamowita.

Jedynym minusem jest - z założenia fajny pomysł - monstrualna ilość wiadomości radiowych. Normalnie "rejsowa" kompresja czasu to u mnie 2048x, a każda, nawet najgłupsza informacja powoduje spadek do 1x...Ustawiłbym w SH3Com brak redukcji kompresji, ale w wiadomościach pojawiają się informacje o konwojach...

A wczoraj wieczorem gra mi już w ogóle zaimponowała, gdy podczas dość chaotycznej bitwy konwojowej "oderwałem" się od eskorty, udało mi się załadować torpedy i trafiłem na "daleką" eskortę w postaci pancernika :_eyes: Póki co, to HMS Royal Sovereign, klasa Revenge, to mój "najtłustszy" kąsek :]

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...