Skocz do zawartości

Seria CM ze stajni Eidos


Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz, gdyby CM 2010 dorównywał jakością silnika CM 3 00/01 i oferował 3D, już bym go był zamówił - naprawdę. Bo to jest jedyna nisza dla CM, jaka pozostała na rynku - dobra baza, bezbolesny, ale nie tak wymagający taktycznie jak FM silnik meczowy, gra dla niedzielnego gracza a nie fanatyka taktyki. Ale moim zdaniem BGS odpuściło sobie to, co sugerujesz, czyli stopniową rozbudowę ME, i rzuciło się od razu na robienie czegoś, co miałoby zdetronizować produkt SI. A to było i nadal jest błędem.

Wydaje mi sie, ze problem polega na tym, iz nie da sie chyba zrobic silnika jakosciowo porownywalnego z jakakolwiek wersja CM 3 i dodac do tego 2D albo 3D. Zauwaz, ze silniki obecne w trzecim Championshipie przez to, ze byly tekstowe mialy jedna bardzo ciekawa ceche - opisywana akcja skupiala sie glownie na zawodniku ktory ma pilke lub na przeciwniku starajacym sie mu te pilke odebrac/bronic strzal etc. Pozostali gracze byli niemalze w 100% olewani w opisie - to jest kolosalne ulatwienie. W trybie graficznym musisz miec w kazdej sekundzie meczu opisana pozycje, zachowanie i zamiary kazdego gracza. W trybie tekstowym niekoniecznie. Zawodnik moze Ci wyrosnac jak spod ziemi, przemieszczac sie w ekspresowym tempie, przejac kazde krosowe podanie (bo nie mozna ocenic wysokosci na jakiej leci pilka) etc. i nawet tego nie zauwazysz, bo nie jestes tego w stanie przesledzic.

Odnośnik do komentarza

Zakładasz, że silnik CM do pojawienia się 2D szedł "na skróty". Z wypowiedzi ludzi z SI z tamtych czasów wynika coś zupełnie przeciwnego.

Pamietam, ze wiele osob zajmujacych w tamtym okresie analiza taktyk podkreslalo dosc mocno, ze niektore zachowania silnika sa dosc mocno irracjonalne - Alav (bodaj zwyciezca PT na LCM) nawet chyba kiedys o tym w wywiadzie wspominal.

 

Do tego jesli spojrzy sie na killer taktyki to widac, ze nie do konca ten silnik nadawal sie do przeniesienia na 2D, czy 3D, bo odpowiednie ustawienia taktyczne czasem wykorzystywaly slabosci gry tak samo jak teraz wykorzystuje sie slabosci edytora stalych fragmentow gry. Tylko, ze wtedy to tak nie walilo po oczach jak teraz.

 

Do czego daze - nie sadze zeby gracze majac pod bokiem FM-a byli zainteresowani kupnem gry ktora bedzie miala uproszczony schemat poruszania sie i interacji zawodnikow. I nie chodzi tu o modul taktyczny - ten nie wplywa jakos znaczaco na to jak silnik pkrezentuje mecz, na dobra sprawe taktyki mozna by w ogole nie ustawiac, a engine powinien przyjac, ze zawodnicy maja troche wlasnego rozumu w glowie i skoro trener kazal grac jak chca to zagraja zgodnie z jakimis prawidlami (bo tak graja nawet dzieciaki pod blokiem).

 

Jednym slowem konkurencja musi gonic SI i nie sadze zeby ktos mogl znalezc jakas nisza w ramach 2D, 3D - od razu podniosa sie glosy, ze zawodnicy nie biegaja tak jak w TV.

Odnośnik do komentarza

Zakładasz, że silnik CM do pojawienia się 2D szedł "na skróty". Z wypowiedzi ludzi z SI z tamtych czasów wynika coś zupełnie przeciwnego.

http://community.sigames.com/showpost.php?p=3729463&postcount=1499

Oficjalna wypowiedź na temat rozwoju silnika tekst->2D i 2D->3D - wynika z niej, że do wprowadzenia trybu 2D trzeba było wprowadzić spore modyfikacje.

Odnośnik do komentarza

Ba, modyfikacje były niezbędne, to jasne. Tak jak pisałem wczoraj, silnik na potrzeby 2D (CM4) został napisany od nowa, natomiast dla 3D potrzebne były mniejsze poprawki.

 

Aha, jeszcze jedno, bo nie dokończyłem. Pisząc silnik 2D od nowa SI pokazało, że jest to możliwe w parę lat. Gdyby BGS poszło tą samą drogą, obecnie też miałoby przyzwoity silnik 3D. Rzucenie się od razu na 3D przyniosło im zgubę.

Odnośnik do komentarza

Natomiast stoi tam jak byk, ze w trybie tekstowym silnik nie wyliczal pozycji wszystkich graczy w kazdej sekundzie meczu.

 

Coz - na silnik trzeba miec po prostu pomysl, niestety BGS takiego pomyslu nie ma i nie zanosi sie zeby w najblizszym czasie mialo. Musieli by wpasc na jakis genialny w swej prostocie pomysl - inaczej dojscie do obecnego poziomu FM-a zajmie im jeszcze co najmniej dekade. A w tym czasie FM ucieknie znowu o pare dlugosci. Te kilkanascie lat doswiadczen to jednak w przypadku SI ogromny skarb.

Odnośnik do komentarza

Dobra, ostatnia nadzieja dla CM 2010 czyli CM Season Live właśnie upadła. Oto jak działa research BGS (pisownia stylizowana na oryginał):

 

http://forums.championshipmanager.co.uk/forums/showthread.php?t=60386

 

Użytkownik 11:55 => Statsy i wartość Craiga Gordona som za wysokie, a Fulopa za nizkie

 

Pracownik działu researchu BGS 12:00 => Poprawione - dzięki.

 

:picard:

Odnośnik do komentarza

Jeżeli chcecie pojechać sobie na dowolny (w miarę dowolny) mecz w którejś z lig we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Turcji i Wielkiej Brytanii na koszt Eidos to weźcie udział w wezwaniu w demie CM, które polega na zdobyciu tytułu menadżera miesiąca, dokonania superzmiany (wchodzący zawodnik zmienia losy spotkania) oraz zawodnik zdobędzie hattricka. Szczegóły:http://cmchallenge.pl/challenge-subscription.php

Pomijając juz samo demo (jeszcze go nie ściągnąłem bo idzie z prędkością 40kB) to sam pomysł konkursu jest ciekawy a i nagroda sympatyczna.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...