Skocz do zawartości

Języki obce - pomoc.


Oogway

Rekomendowane odpowiedzi

zna tu ktos niemiecki ? :keke: jutro sprawdzian z 60 czasownikow nieregularnych i mam wszystkie na kartce tylko jeden sie niewyraznie sie wydrukowal - leihen (chyba) - moglby mi ktos podac znaczenie tego wyrazu oraz Imperfekt i Perfekt? Bylbym wdzieczny.

 

 

leihen, lieh, hat geliehen

 

j-m etw fuer e-e bestimmte Zeit geben, demit er es (kostenlos) benutzen kann

 

Ihr Vater leih ihr das Auto :-)

Odnośnik do komentarza

Help :-(

 

Tym razem ja potrzebuję pomocy. Mój angieleski zardzewiał i jak mam przebrnąć przez kolejną stronę, to mi po prostu witki opadają. Czy ktoś (Prof, Scropio, Ubu maybe?) mi to przetłumaczyć?? (wpisuję cały akapit, żeby można było lepiej zrozumieć).

 

The modern formulation of the mental model concept is credited to Kenneth Craik. According to Craik, the human being translates perceptions of the elements in the environment into mental models. This is dome by manipulating symbolic representations. A mental model is above all a dynamic representation, or a simulation of the world. These representations are used to recognize a specific object or event, to recognize objects or events of the same category (descriptive models), to describe relationships between elements of a phenomenon (casual models), or yet to guide one's action regarding these events or objects.

Odnośnik do komentarza
Czy ktoś (Prof, Scropio, Ubu maybe?)

Czuję się urażony :foch!:

 

The modern formulation of the mental model concept is credited to Kenneth Craik. According to Craik, the human being translates perceptions of the elements in the environment into mental models. This is dome by manipulating symbolic representations. A mental model is above all a dynamic representation, or a simulation of the world. These representations are used to recognize a specific object or event, to recognize objects or events of the same category (descriptive models), to describe relationships between elements of a phenomenon (casual models), or yet to guide one's action regarding these events or objects.

Dzisiejsza formuła mentalnego modelu przypisywana jest Kennethowi Craikowi. Jak twierdzi Craik, ludzie zamieniają elementy środowiska w mentalne modele. Jest to zrobione poprzez manipulację symbolicznych reprezentacji. Mentalny model jest przed wszystkim dynamiczną reprezentacją, lub symulacją świata. Te reprezentacje są użyte aby rozpoznać jakiś obiekt lub wydarzenie, aby rozpoznać obiekty czy wydarzenia z tej samej kategorii (opisujące modele), aby opisać związek między elementami fenomenu (normalne modele) albo aby nakierować kogoś akcje odpowiednio dla tych wydarzeń czy obiektów.

Odnośnik do komentarza

stworzenie nowoczesnej koncepcji modelu mentalnego przypisuje się Kennethowi Craikowi. Zdaniem Craika, istoty ludzkie przekształcają obserwacje elementów otaczającego ich świata w modele mentalne. Dzieje się tak na drodze manipulacji symbolicznymi reprezentacjami obiektów i pojęć. Model mentalny jest przede wszystkim dynamiczną reprezentacją albo symulacją świata. Dzięki tym reprezentacjom możliwe jest rozpoznanie konkretnego obiektu lub wydarzenia, rozpoznanie obiektów lub wydarzeń należących do tej samej kategorii (modele opisowe), opisanie relacji między elementami pewnego zjawiska (modele swobodne) lub pokierowanie własnymi działaniami dotyczącymi tych wydarzeń lub obiektów.

 

edyta: reap był szybszy, ale zostawię swoją wersję bo nie boli aż tak w oczy ;P

Odnośnik do komentarza

Obie są zajebiste - ja po dwóch stronach pisania takich rzeczy już przestałem przyswajać, a czeka mnie jeszcze 10-15 podobnych.

 

Dam jeszcze dwa akapity, jakbyście mi to przetłumaczyli, to byłoby mi mega łatwiej :-)

 

tu jeden :-)

 

Whenever people think of a collective image, they come closer to what is considered by some authors to be a social representations. Moscovici sought in Durkheim the concept of social representations. For Durkheim 'society is a sui generis reality' and the representations the express this concept are social facets, things as real as they may be. For Durkheim the social representation would be 'the product of an immense cooperation that extends not only throughout the space but also throughout time. To create them, hordes of different associated spirits mixed and combined their ideas and feelings. Many generations, one after one, accumulating their experience and knowledge". The concept of collective representation refers to categories of human thinking from where certain societies elaborate and express their reality. Those categories are not given a priori and are not universal in the conscience area, but appear linked to social facts, transforming themselves into social facts capable of being observed and interpreted. According to Durkheim, 'the collective representations translate the manner whereby a group thinks of itself in its relation with the object that concerns this same group. In order to understand how society represents itself and the world that surrounds it, we need to take into consideration the nature of a society uses to represent itself change according to its nature ... If a society accepts or rejects certain behaviors, it is because those behaviors clash or not with some of their fundamental feelings - feelings that belong to their construction'.

Odnośnik do komentarza

Zawsze gdy ludzie myślą o wspólnym obrazie, zbliżają się do czegoś, co niektórzy autorzy uznają za reprezentację społeczną. Moscovici szukał u Durkheima koncepcji społecznej reprezentacji. Dla Durkheima "społeczeństwo jest swego rodzaju rzeczywistością", a reprezentacje wyrażające tę koncepcją są społecznymi aspektami, w pełni rzeczywistymi. Dla Durkheima społeczna reprezentacja byłaby "produktem wielkiej kooperacji, rozciągającym się nie tylko w przestrzeni, ale i w czasie. Aby je stworzyć, olbrzymie ilości współpracujących dusz mieszają i łączą swoje pomysły i uczucia. Wiele pokoleń, jedno po drugim, gromadzących swoje doświadczenia i wiedzę." Koncepcja wspólnej reprezentacji odnosi się do kategorii ludzkiej myśli, dzięki którym pewne społeczności opisują i wyrażają swoją rzeczywistość. Kategorie te nie są podane a priori i nie są ogólne w kontekście świadomości, lecz wydają się związane z faktami społecznymi, zamieniając się w fakty społeczne, które można obserwować i interpretować. Zdaniem Durkheima "reprezentacje wspólne zmieniają sposób w jaki grupa myśli o sobie w odniesieniu do obiektu dotyczącego tej samej grupy. Aby zrozumieć jak społeczność przedstawia samą siebie i otaczający ją świat, musimy uświadomić sobie... [i teraz czegoś tu brakuje w angielskim tekście, bez czego nie mogę zrozumieć tego fragmentu :[ ]... jeśli społeczność akceptuje lub odrzuca pewne zachowania, dzieje się tak ponieważ zachowania te kłócą się lub nie z ich podstawowymi uczuciami - uczuciami stanowiącymi ich konstrukcję.

Odnośnik do komentarza

OK, machnąłem się w przepisywaniu :oops:

 

Tam powinno być.

In order to understand how society represents itself and the world that surrounds it, we need to take into consideration the nature of society, not the nature individuals. The symbol ...

 

 

zaraz przepiszę jeszcze jeden mega długi akapit :-)

 

Nie wiem jak się Wam odwdzięczę :-)

Odnośnik do komentarza

Podzielę to, bo potem się ciężko czyta.

 

Moscovici's perspective is relevant for development of this work due to the fact that he considers it impossible to treat a collective representation as a simple addition of individuals' representations. The author states that when people deal with social representations, they consider that there is no borderline indicating the external universe and each individual's universe (or group's universe).

 

For Moscovici the group of concepts, statements and explanations which constitute social representations should be considered and taken as true 'theories' of common sense, sui generis 'colective sciences' through which the interpretation or even the construction of collective realities is possible.

 

In a 'thinking society', imagines Moscovici, the individuals are not considered as mere information processors and not even bearers of ideologies or collective beliefs, but active thinkers who, by means ofo uncountable daily episodes of social interaction, 'continuously produce and communicate their own specific representations and solutions for questions that they present to themselves'

 

Following in the same line, the researchers of the Midi Group developed the Central Nucleus Theory of the Social Representations. The Central Nucleus Theory was elaborated by the French researcher Jean-Claude Abric from the hypothesis that 'the organization of the representation shows a singular characteristic: not only the representative elements are disposed hierarchically, but besides that every representation is organized around the central nucleus, made by one or more elements, which give meaning to its representation'.

 

This theory suggest the possibility of learning in detail the average confirmation of a certain representation, discovering its structure, defining the position each one of the elements of the image occupies, identifying those that compose the central nucleus, and those that compose the peripheral system. The identification is very important, according to the Central Nucleus Theory, because this nucleus are responsible for a recognition of the represented object.

Odnośnik do komentarza

Zrozumienie punktu widzenia Moscoviciego jest ważne dla dalszego rozwoju tej pracy, gdyż uznaje on za błędne rozumienie wspólnej reprezentacji jako zwykłego zbioru reprezentacji indywidualnych. Autor stwierdza, że gdy ludzie myślą o reprezentacjach społecznych, uważają, że nie istnieje granica oddzielająca obszar świata zewnętrznego i świata każdej jednostki (lub świata grupy).

 

Dla Moscoviciego grupę koncepcji, stwierdzeń i wyjaśnień, stanowiących reprezentacje społeczne, należy rozumieć i uznawać za prawdziwe "teorie" zdrowego rozsądku, swego rodzaju "wspólną naukę", dzięki której możliwa jest interpretacja, czy nawet tworzenie, wspólnych rzeczywistości.

 

W "społeczeństwie myślącym", twierdzi Muscovici, jednostka nie jest uznawana jedynie za "procesor informacji", czy nawet herolda ideologii bądź wspólnych przekonań, lecz za aktywnego myśliciela, który dzięki niezliczonym, codziennym epizodom społecznych interakcji "stale wytwarza i wyraża swoje własne, konkretne reprezentacje i rozwiązania problemów, które sam przed sobą stawia".

 

Idąc tym samym torem, badacze z Grupy Midi stworzyli Teorię Centralnego Jądra Reprezentacji Społecznych. Rozwinął ją francuski badacz Jean-Claude Abric w następującej hipotezie: "organizacja reprezentacji wykazuje osobliwą cechę charakterystyczną: elementy reprezentatywne tworzą hierarchię, a każda reprezentacja zorganizowana jest wokół centralnego jądra, składającego się z jednego lub.więcej elementów, nadającego znaczenie reprezentacji"

Teoria ta sugeruje, że istnieje możliwość szczegółowego poznania przeciętnego potwierdzenia pewnej reprezentacji, odkrycia jej struktury, zdefiniowania pozycji zajmowanej przez każdy z elementów obrazu, zidentyfikowania elementów tworzących centralne jądro i tych tworzących system zewnętrzny. Według teorii centralnego jądra, identyfikacja jest bardzo ważna, gdyż jądro odpowiedzialne jest za rozpoznanie reprezentowanego obiektu.

 

 

mam nadzieję, że jest to dla ciebie bardziej zrozumiałe niż dla mnie ;]

Odnośnik do komentarza
Moscovici's perspective is relevant for development of this work due to the fact that he considers it impossible to treat a collective representation as a simple addition of individuals' representations. The author states that when people deal with social representations, they consider that there is no borderline indicating the external universe and each individual's universe (or group's universe).

Perspektywa Moscovicia jest istotna dla rozwoju tego projektu, gdyż uważa on niemożliwym zajmowanie się wspólną reprezentacją jako prostym dodatkiem do indywidualnej prezentacji. Autor twierdzi, że kiedy ludzie spotykają się ze społeczną reprezentacją wtedy uważają, że nie ma żadnej granicy dla zewnętrznego wszechświatu i każdego indywidualnego wszechświatu (albo grupowego wszechświatu).

For Moscovici the group of concepts, statements and explanations which constitute social representations should be considered and taken as true 'theories' of common sense, sui generis 'colective sciences' through which the interpretation or even the construction of collective realities is possible.

Dla Moscovicia grupa ideii, twierdzeń i tłumaczeń, które to są podstawami reprezentacji społecznej, powinny być uważane i zatwierdzone jako prawdziwe "teorie" zdrowego rozsądku, [sui generis? łacina?] 'zbiorowe nauki' z których to możliwe są interpretacje a nawet tworzenie grupowych rzeczywistości.

In a 'thinking society', imagines Moscovici, the individuals are not considered as mere information processors and not even bearers of ideologies or collective beliefs, but active thinkers who, by means ofo uncountable daily episodes of social interaction, 'continuously produce and communicate their own specific representations and solutions for questions that they present to themselves'

W 'myślącym społeczeństwie', według Moscovicia, jednostki nie są brane jako zwykłe przetwarzacze (procesory?) informacji, a nawet nie jako posiadaczy ideologii czy zbiorowych poglądów, ale aktywnych myślicieli, którzy poprzez codziennie, niezliczone interakcje socjalne, 'ciągle produkują i komunikują swoje własne, specyficzne reprezentacje i rozwiązania dla pytań, które oni sami prezentują sobie'

Following in the same line, the researchers of the Midi Group developed the Central Nucleus Theory of the Social Representations. The Central Nucleus Theory was elaborated by the French researcher Jean-Claude Abric from the hypothesis that 'the organization of the representation shows a singular characteristic: not only the representative elements are disposed hierarchically, but besides that every representation is organized around the central nucleus, made by one or more elements, which give meaning to its representation'.

Podążając tym saym tokiem, badacze z Midi Group stworzyli Teorię Centralnej Jednostki (jądra?) dla Reprezentacji Społecznej. Teoria Centralnej Jednostki została rozwinięta przez francuskiego badacza, Jean-Claude Abric, z hipotezy twierdzącej, że: 'organizacja reprezentacji ukazuje pojedynczą cechę: nie tylko reprezentujące elementy zostają zbyte w hierarchicznym porządku, ale poza tym każda reprezentacja jest zorganizowana wokół centralnej jednostki, stworzonej z jednego lub kilku elementów, która daje znacznie jej reprezentacją'.

This theory suggest the possibility of learning in detail the average confirmation of a certain representation, discovering its structure, defining the position each one of the elements of the image occupies, identifying those that compose the central nucleus, and those that compose the peripheral system. The identification is very important, according to the Central Nucleus Theory, because this nucleus are responsible for a recognition of the represented object.

Ta teorie sugeruje możliwość dokładnej nauki zwykłego potwierdzenia dla pewnej reprezentacji, odkrywajac jej strukturę, definiując pozycję którą każdy z tych elementów obrazu posiada, identyfikując te, które tworzą Centralną Jednostkę, i te które tworzą zewnętrzny system. Według Teorii Centralnej Jednostki ta identyfikacja jest bardzo ważna, ponieważ ta jednostka jest odpowiedzialna za rozpoznanie reprezentowanego obiektu.

 

Moje tłumaczenie jest bardziej po polskiemu niż po polsku chyba ;)

Odnośnik do komentarza

Mamy recytować jakieś bzdety na angielskim i zapisalem sobie tekst po polsku i prosiłbym, w miare mozliwosci, o przetlumaczenie takie do recytacji. Z góry dziękuje :)

 

Moją ulubioną maskotką w dzieciństwie był pluszowy słoń z czapką z daszkiem oraz obdartym t-shirtem. Towarzyszył mi przez długi czas. Kiedy był brudny dawałem go mamie, żeby go wyprała. Tak mijały lata, ale wszystko co dobre musi się kiedyś skończyć! Przyjechała moja ciotka, która pracowała w przedszkolu i zapytała się mnie czy może sobie „pożyczyć” tego słonika do przedszkola do końca roku. Zgodziłem się. Czekałem i czekałem. Nadszedł wreszcie czerwiec. Przyjechałem z mamą odwiedzić ciocię w przedszkolu. Kiedy zapytałem ją co z moim słoniem, a ona odpowiedziała „Jakim słoniem?” coś mną wstrząsnęło. Przeszukałem wszystkie sale w celu znalezieniu mojej maskotki. Niestety po 2-godzinnym szukaniu okazało się, że ktoś zabrał do domu moją maskotkę. Jest to jedna z historii, którą pamiętam do tej pory.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...