Ingenting Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 przypadkiem nie ugotowałeś kiedyś silnika? raczej nie, skoro te problemy się zaczęły niedawno, chociaż w lecie silnik się trochę przegrzewał, bo hamulce z przodu tarły A filtr powietrza i układ dolotowy? filtr był zmieniony razem z całą pompą dosyć niedawno Cytuj Odnośnik do komentarza
Gabe Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 filtr był zmieniony razem z całą pompą dosyć niedawno Filtr powietrza? Wtryskowiec? Bo mi to wygląda na osłabienie mieszanki przez nadmierny pobór powietrza/ zanieczyszczone powietrze. Czy cały czas dławi, czy ma okresy dobrej pracy, a nawet za wysokich obrotów jak na bieg jałowy? Cytuj Odnośnik do komentarza
adamus Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 a jak zgaśnie to da radę go odrazu odpalić? tutaj przez internet trudno coś sprecyzować, może to też być elektryka, z katalizatorem coś... trzeba eliminować kolejno każdą z możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza
Ingenting Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Ja rozumiem, że ciężko przez internet coś poradzić i żadnych szczegółów się nie spodziewałem. Myślałem po prostu, że albo sytuacja będzie rozpoznana od razu, albo dostanę kilka ogólnych wskazówek. Bo samochodem bardziej się zajmuje ojciec, ale on codziennie jeździ do innego warsztatu i według mnie naprawia nie to co trzeba. Filtr powietrza jak już mówiłem ( ) był niedawno zmieniany razem z całą pompą paliwową. I tak jak mówiłem czasem pojedzie, a czasem nie, nawet trudno mi znaleźć jakąś regułę w tym zachowaniu. Jak nie było jeszcze takich mrozów, to jak był zimny to zapalał od razu, a gdzie przy 70 stopniach zaczynał się dławić. Ktoś też mówił coś o parownikach w instalacji gazowej, że to może być przyczyna. A elektryke sam podejrzewałem, ale ostatnio ojciec go oddał na przegląd to 'fachowcy' stwierdzili, że elektryka jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza
adamus Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Parownik może nie podawać gazu gdy jest zimny, gdy jest ciepły coś takiego nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 A gdy dodajesz gazu to silnik na to reaguje czy nie? Bo moim zdaniem może być coś właśnie z pompą albo coś z czujnikami położenia wału. Czujnik polozenia wału jest elementem na tyle krytycznym, ze praktycznie kazde jego uszkodzenie albo komunikat bledu uniemozliwia uruchomienie silnika wogole. Co do problemu to mamy za malo informacji glownie nt. silnika. Nie mam zielonego pojecia jakie silniki byly w 94 montowane do 405 ale strzelam, ze to 1,6 8v, wielopunkt. Wiec sterowany komputerem w oparciu o dane z wszystkich czujnikow pod maska (halla, lamba, temperatura cieczy). Nie mam tez zielonego pojecia co u Ciebie odpowiada za sterowanie wolnymi obrotami - przepustnica czy krokowiec. To Pug wiec strzelam, ze krokowiec. W tak starym aucie przyczyn moze byc multum. Pierwsza rzecza, ktora bym sprawdzil bylby komputer sterujacy silnikiem. Trzeba sprawdzic czy nie podaje jakis komunikatow bledow. Poza tym (zwlaszcza zima!) warto sprawdzic droznosc odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma) bo moze byc tak, ze wywala Ci olej do filtra powietrza. BTW. Nie ma reguly z tym, ze silnik ma problemy z praca na gazie a nie ma ich na benzynie. Znam silniki ledwo jezdzace na benzynie a na gazie pracujace bez zarzutow. Cytuj Odnośnik do komentarza
Ingenting Napisano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2008 Co do problemu to mamy za malo informacji glownie nt. silnika. Nie mam zielonego pojecia jakie silniki byly w 94 montowane do 405 ale strzelam, ze to 1,6 8v, wielopunkt. Wiec sterowany komputerem w oparciu o dane z wszystkich czujnikow pod maska (halla, lamba, temperatura cieczy). Nie mam tez zielonego pojecia co u Ciebie odpowiada za sterowanie wolnymi obrotami - przepustnica czy krokowiec. To Pug wiec strzelam, ze krokowiec.To jest 1.4 GL produkowany w Polsce ( faktycznie zapomniałem napisać jakiś to silnik ).W tak starym aucie przyczyn moze byc multum. Pierwsza rzecza, ktora bym sprawdzil bylby komputer sterujacy silnikiem. Trzeba sprawdzic czy nie podaje jakis komunikatow bledow.Bardzo możliwe, ja jeszcze się zastanawiałem czy mnie gdzieś jakiegoś przepięcia przy immobilisera i czy on nie blokuje rozruchu/jazdy.Poza tym (zwlaszcza zima!) warto sprawdzic droznosc odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma) bo moze byc tak, ze wywala Ci olej do filtra powietrza. Był sprawdzany Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2008 Jak nie było jeszcze takich mrozów, to jak był zimny to zapalał od razu, a gdzie przy 70 stopniach zaczynał się dławić. Pytanie: dlawi sie i gasnie przy kazdej temperaturze czy dopiero jak sie nagrzeje albo tylko dopoki jest zimny? Bo to moze zawezac krag poszukiwan do czujnika temperatury (tego ktory podaje dane do komputera, drugi zazwyczaj podaje dane do wskaznika), sondy lambda albo komputera. Poprawka - jesli dlawi sie na gazie to lamba raczej odpada bo ZTCW w instalacjach II-generacji praca lambdy musi byc emulowana. Cytuj Odnośnik do komentarza
Ingenting Napisano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2008 Jak nie było jeszcze takich mrozów, to jak był zimny to zapalał od razu, a gdzie przy 70 stopniach zaczynał się dławić. Pytanie: dlawi sie i gasnie przy kazdej temperaturze czy dopiero jak sie nagrzeje albo tylko dopoki jest zimny? jak się zagrzeje Cytuj Odnośnik do komentarza
krystiaan Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Panowie, użytkuje ktoś Citroena Xsarę? Znajomi, rodzina? Może macie jakieś opinie? Cytuj Odnośnik do komentarza
SZk Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 http://testy.autocentrum.pl/oceny/citroen/xsara/ Cytuj Odnośnik do komentarza
Guli Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 Jak to jest teraz z przejazdem fura za granicę? (Czechy). Trzeba mieć zielona kartę czy jak? Mam nadzieję, że te pytanie pasuje do tego topicu... Edyta mówi, że wystarczy OC, przynajmniej google tak mówi, ale niech ktoś mądry mi to potwierdzi Cytuj Odnośnik do komentarza
Finch Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 Jak to jest teraz z przejazdem fura za granicę? (Czechy). Trzeba mieć zielona kartę czy jak? Mam nadzieję, że te pytanie pasuje do tego topicu... Edyta mówi, że wystarczy OC, przynajmniej google tak mówi, ale niech ktoś mądry mi to potwierdzi Twoja Edyta ma rację - wystarczy nasze OC. Cytuj Odnośnik do komentarza
lukas Napisano 1 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2008 Jak to jest teraz z przejazdem fura za granicę? (Czechy). Trzeba mieć zielona kartę czy jak? Mam nadzieję, że te pytanie pasuje do tego topicu... Edyta mówi, że wystarczy OC, przynajmniej google tak mówi, ale niech ktoś mądry mi to potwierdzi Jak będzie korzystał z autostrady pamiętaj o winiecie Cytuj Odnośnik do komentarza
Łonio Napisano 19 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2008 Ktoś się orientuje, jakie koszta poniosę w przypadku zgubionego dowodu rejestracyjnego auta razem z kwitami OC? Bo rozumiem, że ubezpieczyciel wystawi mi jakiś nowy kwit, że mam OC opłacone. Pewnie podobnie jest z przeglądem. Ale czy wydział komunikacji wydaje jakiś wtórnik na czas wyrobienia nowego dowodu? Cytuj Odnośnik do komentarza
Wujek Przecinak Napisano 28 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 Pytanie z gatunku wiekopomnych: jak najskuteczniej usunąć naklejkę z numerem rejestracyjnym z szyby . Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 28 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 Podgrzac, tyle slyszalem. Byle nie za mocno bo pekniesz szybe. Cytuj Odnośnik do komentarza
Zalayeta Napisano 28 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 Pytanie z gatunku wiekopomnych: jak najskuteczniej usunąć naklejkę z numerem rejestracyjnym z szyby . Można podgrzać, tak jak napisał Bebok, ewentualnie namocz jakąś ściereczkę rozpuszczalnikiem(oby nie za dużo)i zacznij ścierać to, co zostało po naklejce kiedy ją odkleisz. Cytuj Odnośnik do komentarza
Wujek Przecinak Napisano 28 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 Dziękuję . O tym akurat słyszałem. Na pewno spróbuję . Cytuj Odnośnik do komentarza
tio Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Pytanie z gatunku wiekopomnych: jak najskuteczniej usunąć naklejkę z numerem rejestracyjnym z szyby . U mnie problem rozwiązał się sam bo pękła szyba i musiałem zmienić szybę przy okazji usuwając nalepkę Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.