Jump to content

Motoryzacja


klinsmann

Recommended Posts

8 godzin temu, jmk napisał:

Wow, jak to zauważyłeś?:o

 

 

No na zdjęciach widać, że się oba zderzaki odcinają :) Kiedyś lakierowałem swoje Suzuki i jak na żywo nie było widać różnicy (chyba, że w ponury dzień), to na zdjęciach od razu to wychodziło :)

Link to post

Mam jego vin i rejestrację, ale to są niemieckie blachy to za darmo nie sprawdzę?

Link to post
4 godziny temu, jmk napisał:

Mam jego vin i rejestrację, ale to są niemieckie blachy to za darmo nie sprawdzę?

Może nie odpowiem Ci wprost na Twoje pytanie. Ale myślę, że warto o tym wspomnieć.

Mówisz o tablicach na których jeździł w Niemczech, o tych ze zdjęcia? Bo z tego co pamiętam, to jak auto zmieniało właściciela, wyjeżdżało za granicę i się je wyrejestrowywało, to oryginalne tablice się zdawało i wykupywało się wyjazdowe.

Żeby się zaraz nie okazało, że kupisz "na Niemca".

No i jeszcze kwestia, jakby ktoś Ci wmawiał, że kupisz auto, auto handel wystawi Ci miesięczne OC i powie, że możesz wracać na jakiś lewych tablicach. Nie możesz. 

 

 

Link to post

To jak sprawdzić ten samochód? Te rejestracje ze zdjęcia to lewizna, bo nie rozumiem?

Link to post

Jeśli te tablice są faktycznie od tego auta, to niech Ci się zapala lampka przy podpisywaniu umowy, czy faktycznie kupujesz auto od powiedzmy komisu, czy od jakiegoś Hansa. 

Byś musiał zadzwonić do jakiegoś ASO, czy będą w stanie po VIN udostępnić Ci jakieś info. Ale nie jesteś właścicielem auta. Coś tam w internetach piszą, że za jakąś opłatą można zdobyć historię pojazdu z Niemiec. W naszych bazach nic się nie dowiesz.

 

Link to post

@jmk

 

Na Twoje potrzeby z Twoich okolic (lub o 100 km za daleko, ale warto) rozpatrywalbym takie oferty:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-ford-focus-1-6tdci-salon-polska-zadbany-serwisowany-ID6CXoKe.html#65e4bfc350

Oszczedny Diesel bez DPF, od drugiego wlasciciela, po wymianie rozrzadu, z oponami - jak przebolejesz typowo fordowski pstrokato-badziewny srodek, to to jest super auto do krecenia kilometrow. 14900 do ogarniecia ;)

 

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-opel-astra-1-6-stan-idealny-bezwypadkowe-ID6D0ypL.html#b900d944f6

Prywatny, po kobiecie, prosty silnik benzyna (mocniejszy, mniej oszczedny niz wyzej), lepszy srodek, klima automat, mniejszy przebieg.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-308-peugeot-308-1-6-hdi-90-km-salon-pl-ID6CWOkj.html#65e4bfc350

Komisowy i tani, ale nie dyskwalifikuje go to, po prostu francuskie szybciej traca na wartosci.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-nienagannej-urody-i-kondycji-wzorowy-bezwypadkowy-salon-polska-ID6D298c.html#65e4bfc350

Prywatny, nieco ponad budzet, ale rocznikowo i stylistycznie najswiezszy.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-6-16v-115km-salon-polska-i-wlasciciel-76-tys-km-serwisowana-idealna-ID6CTNgf.html#b900d944f6

Tez Opel, wyglada jak klasyczne auto po grzybie, sadzac po mikroprzebiegu. Lekko przedni zderzak kolorem odstaje - mogla byc jakas przycierka.

  • Like 4
  • I love it 2
  • Thanks 1
Link to post

Wlasnie dlatego znalezione przeze mnie oferty to sa auta z polskich salonow, glownie od prywatnych wlascicieli - komisowe podalem wlasciwie tylko dlatego, ze sa w samym Szczecinie i mozna z braku laku podjechac i np. obejrzec srebrna Astre po to, by w ogole zobaczyc, czy sie podoba na tyle, zeby jechac po te czarna, ew. rozwazyc naprawde taniego Peugeota (az podejrzanie taniego, nawet przy wzieciu pod uwage francuskosci - teraz sie przyjrzalem i ma pod prawymi przednimi drzwiami na progu jakas dziwna wgniotke, i to nienaprawiona) nawet z perspektywa kupna za 11 i zostawieniu 4-5 tysiecy jako rezerwe na ewentualne naprawy, ktore wyjda.

 

Na miejscu @jmk, przy uwzglednieniu wszystkich czynnikow, priorytetyzowalbym Astre czarna do zakupu - prywatny wlasciciel powie wiecej niz handlarz, mysle, ze na 16,5-17 tys. jest do znegocjowania. Teraz jest paradoksalnie dobry czas dla kupcow - branza stoi, jest wielka radosc jak cokolwiek sie sprzeda, z tego tez wzgledu komisowa srebrna Astre mysle, ze tez na 17, moze 16,5 daloby sie przegadac (dobry argument do zbijania ceny tez taki, ze skonczylo sie ubezpieczenie - nie wiem, czy maja jakies miesieczne komisowe zeby w ogole mozna sie bylo przejechac po drodze publicznej, koniecznie trzeba zapytac). Megane obawiam sie, ze jednak bedzie poza budzetem, a do Forda nie moge sie przekonac ze wzgledu na badziewiasty srodek, chociaz rozumiem, ze ze wzgledu na cene to jest oferta atrakcyjna.

 

I to sa samochody, po ktore bym nie jechal z oplaconym za kilka stow fachowcem - po prostu poprosilbym, zebysmy przejechali przez sciezke diagnostyczna za stowe i przy okazji obejrzeli auto od spodu pod katem rudej/wyciekow. Wybieralem tez z premedytacja auta juz zarejestrowane w Polsce - odpada koszt tlumaczen i innych pierdol potrzebnych do dostania polskich tablic.

 

Wbrew kolegom powyzej absolutnie nie balbym sie tez Diesla kilkuletniego - przy duzej liczbie tras te 2 litry spalania mniej ladnie pracuja, nawet jak cos po jakims czasie padnie (np. dwumasa), to kasa zaoszczedzana miesiacami na paliwie powoduje, ze ten wydatek jest latwiejszy do zracjonalizowania. Jedyny problem jest taki, ze przy krotkich trasach typu 15 km zima ten Diesel nie zdaza sie porzadnie nagrzac i wlasciwie po kilkunastu minutach dopiero pracuje w optymalnej dla siebie temperaturze - czyli wtedy, kiedy juz praktycznie dojezdzamy na miejsce - tu oczywiscie trzeba po prostu rozsadnie eksploatowac, to znaczy nie dawac w palnik na zimnym.

  • Like 4
  • I love it 2
Link to post

Bardzo dziękuję, właśnie czegoś takiego potrzebowałem <3 Masz u mnie flaszkę kiedyś :)

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post

OK @jmk, biorąc poprawkę na twoją sytuację i potrzeby, to myślę, że trzeba wyjść od kluczowych założeń na temat samochodu, który powinien być:

 

  • jak najmłodszy
  • prosty i łatwy w naprawie
  • raczej segment B niż C

Umowmy się, z tego co wiemy, to ani Ty ani twoja lepsza połowa nie traktujecie samochodu, jako źródła emocji, więc praktyczność 100% - to się liczy. Dlaczego raczej segment B niż C? Bo potrzebujesz auta możliwie bezproblemowego, ergo jak najmłodszego, ergo za 15-18 k auto klasy B będzie młodsze niż kompakt. Moim zdaniem samochody z segmentu B są już na tyle dorosłe i duże, że spokojnie wystarczą na wasze potrzeby. Dodatkowo - taka Astra 1,6 spala moim zdaniem stanowczo za dużo. Auto segmentu B w większości przypadków będzie bardziej oszczędne.

 

Nie do końca zgodzę się z tym, co napisał @SZk w kontekście diesla. Diesel byłby wskazany gdybyś walił po 20 tys. km rocznie po autostradach, bo wtedy najbardziej widać różnicę w spalaniu. Po mieście, na krótkich trasach nie ma to większego znaczenia. Poza tym SZk (i ja też) mamy nieco inne podejście do auta. Jeżeli jest do wymiany dwumasa czy sprzęgło to się to robi i tyle, bo auto ma jeździć i być sprawne. A dla Ciebie każdy taki wydatek to jest większe wyzwanie, więc lepiej tego unikać.

 

Skupiłbym się też na markach francuskich, bo na rynku wtórnym mają lepszy stosunek ceny do jakości.

 

Przykład - Renault Clio III (IV generację moim zdaniem ciężko będzie kupić w tym budżecie i raczej będą to egzemplarze z jakąś wadą): https://www.otomoto.pl/osobowe/renault/clio/szczecin/?search[filter_float_price%3Afrom]=15000&search[filter_float_price%3Ato]=18000&search[order]=created_at%3Adesc&search[brand_program_id][0]=&search[dist]=100&search[country]=

 

Jeżeli chodzi o silniki to raczej trzeba szukać 1,2 tCe (100 KM), bo 1,2 16v (75 KM) to wyłącznie do miasta się nadaje. Od biedy może być 1,5 dCi, ale wersje do 85-90 KM i z pewnej ręki. Te silniki miały swoje wady, ale po latach zostały wyeliminowane. Wersje o mocy do 90 KM nie mają koła dwumasowego i turbiny ze zmienną geometrią łopatek i pewnie też DPF.

 

Przyklad - Skoda Fabia II: https://www.otomoto.pl/osobowe/skoda/fabia/szczecin/?search[filter_float_price%3Afrom]=15000&search[filter_float_price%3Ato]=18000&search[order]=created_at%3Adesc&search[brand_program_id][0]=&search[dist]=100&search[country]=

 

Najlepiej po 2011 roku (po liftingu). Silnik 1,2 85 lub 105 KM byłby idealny dla Was bo to relatywnie mało pali i dobrze jeździ. Trzeba jednak sprawdzić czy to już jednostka z poprawionym rozrządem. W pierwszych wersjach łańcuch się wyciągał i to trzeba naprawiać/regulować. Po modernizacji chyba jest tam pasek. Do tego raczej LPG nie wsadzisz, bo tam jest wtrysk bezpośredni, wiec instalacja musi być z dotryskiem benzyny, co przy spalaniu 6-7 l/100 km jest trochę bez sensu. Alternatywą jest 1,4 16v 85 KM - bardzo sprawdzona, dobra jednostka. Od razu do gazowania ;) Skoda ma ten plus, że jest prosta, przyjazna i przestronna. Dużo części, każdy to naprawi.

 

Przykład - Chevrolet Aveo: https://www.otomoto.pl/osobowe/chevrolet/aveo/szczecin/?search[filter_float_price%3Afrom]=15000&search[filter_float_price%3Ato]=18000&search[order]=created_at%3Adesc&search[brand_program_id][0]=&search[dist]=100&search[country]=

To jest mocno spokrewnione z Oplem Corsą/Fiatem Grande Punto, tylko w ładniejszej stylizacji niż do bólu nudny Opel. Nie ma tego dużo na rynku, ale ceny są rozsądne.

 

Przykład - Opel Corsa: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-corsa-1-2benzklimaoryginalny-niski-przebieg-super-stan-ID6D0lRB.html#gallery-open 

 

Możesz jeszcze też poszukać Kii Rio/Hyundaia i20.

 

I tak jak pisał SZk - szukaj czegoś co jest zarejestrowane w kraju, najlepiej od pierwszego właściciela. Nie ma co przyciągać pecha i bawić się w sprawdzanie fur czochranych zza granicy. I umowa musi być z właścicielem, a nie z jakimś fikcyjnym Niemcem. Wszystko na legalu i na papierze.

 

I kolejna sprawa - szukaj po dealerach, w programach sprzedaży używanych przez marki/dystrybutorów. U dealerów jest teraz padaka - nikt niczego nie kupuje, a koszty trzeba ponosić. Moim zdaniem szybciej wynegocjujesz lepszą cenę w takim miejscu niż u handlarza czy prywaciarza. Pierwszy przetrwa, drugi może ma czas. Inna sprawa, że w przypadku wady ukrytej łatwiej dochodzić swojego od dealera niż od pana Wieśka z Żuromina. Dla przykładu, choć to nie twoje okolice:

 

https://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkaszczegoly/renault/clio/2012/33923

https://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkaszczegoly/renault/clio/2011/39334

https://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkaszczegoly/renault/clio/2011/38139

 

Tak, miało nie być kombi, ale takie wyskakują w tym budżecie, a wersja kombi ma 425 cm - tyle co Astra.

 

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to post

Z tego, co wkleil @Bebok najlepsze jest czerwone Aveo po grzybie-dzialkowiczu i biale Clio z uzywanych Renault (lekko dziwne spasowanie progu pod drzwiami kierowcy), wzglednie czarna Fabia (stoi w komisie, w ktorym byla srebrna Astra - Skoda tez juz po skonczonym okresie ubezpieczenia, do tego niewazny przeglad) z tym, ze ja tu specjalnie nie widze tej zaleznosci, ze klasa B jest w tym przedziale cenowym swiezsza rocznikowo - Aveo 2011, Clio 2012, Fabia 2011 czyli tak jak propozycje kompaktow wyzej - wszystko bylo przedzial 2010-2012. W podobnych pieniadzach i latach wolabym jednak kompakt, zwlaszcza ze moc 115 KM a 85 KM to jest roznica. Spalanie wolnossacego Ecoteca Opla - 8, moze 8,5 w miejskich klimatach, ja wiem, czy warto sie lasic na 6,5-7 w Aveo/Fabii, a potem w tanich plastikach i mniej przestronnym wnetrzu leciec te 100 km do rodzicow co 2 tygodnie i redukowac przy kazdym wyprzedzaniu?

  • Thanks 1
Link to post

No wiadomo, że jeżeli cena za kompakta równa się cenie za segment B, to nie ma się nad czym zastanawiać. Clio w tym zestawieniu jest 2012 i diesel, więc tu faktycznie jest zysk - 1 rok młodsze i mniejsze spalanie.

 

Trzeba szukać, ale moment na zakupy dobry.

  • Thanks 1
Link to post

Jaguar I-Pace

Innogy go poinformowało mnie, że do floty innogy go! dołączyły trzy w 100% elektryczne Jaguary I‑PACE.

 

Jaguary może wypożyczyć każdy, kto przejechał z samochodami innogy go! 300 minut. A ponieważ spełniam ten warunek to mogę wypatrywać okazji do przejażdżki :)

  • Like 1
Link to post
6 minut temu, tio napisał:

Jaguary może wypożyczyć każdy, kto przejechał z samochodami innogy go! 300 minut. A ponieważ spełniam ten warunek to mogę wypatrywać okazji do przejażdżki :)

Bierz go Pan na przejażdżkę. Na targach moto miałem się tym okazję przejechać (niestety tylko jako pasażer, bo nie było innej opcji) i coś pięknego. Jak to się zbiera fajnie.

  • Like 2
Link to post

Ostatnio starałem się przekonać dziewczynę, że raczej będzie ciężko znaleźć coś rozsądnego w tym budżecie, ale może będziecie w stanie coś poradzić.
 

Będzie to auto tylko dla kobiety, więc ja jestem raczej przygotowany na argumenty o brzydkim kolorze itp. :) Do tego pierwsze w życiu. Widziałem, że oczy latają za Nissanem Micra lub innym Fiatem 500, ale wątpię, aby udało się to przy takich założeniach:

Szukamy czegoś w budżecie 7-9k.
Raczej dla 1-2 osób.
I auto bardziej do miasta. Dłuższe trasy to może być ew. działka w wakacje (50 km w jedną stronę) lub jakaś Warszawa raz w roku (wtedy pewnie autostrada).
 

Jeżeli uda się coś znaleźć w okolicach Trójmiasta to będzie dodatkowy bonus.

@Bebok ?

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...