Skocz do zawartości

Motoryzacja


klinsmann

Rekomendowane odpowiedzi

Ale to ma chyba cabrio, albo starsze niż 2003. Bo te po 2003 roku to już tylko wychodzily 5-drzwiowe, albo własnie cabrio. Tzn, po auto jadę z moim mechanikiem, więc tu o ocenę sie nie martwię. Jego kumpel ma 9-3 z 2006 i sobie chwali silnik 2.0 turbo w benzynie. Diesel nie wchodzi w ogóle w gre. W takim razie poczekam na jakieś jeszcze ciekawe niusy.

Odnośnik do komentarza

Tak, masz rację. On ma z 2002 roku. Jak to powiedział, buda stara nowe rozwiązania czy jakoś tak. Generalnie potwierdza, wykończenie fatalne. On ma widocznośc w miarę dobrą ja gorszą (jestem wyższy-188 cm), wynikającą z ustawień lusterek. One poprostu nie obejmują tego co ja chcę widzieć w lusterkach. Ale idzie przezyć. Duży bagażnik, ponoć fantastyczne zawieszenie, warto zwiększyć rozmiar opon jesli ma się w standarcie 185 czy 195. Ponoc fajnie się zaczyna jeździć na oponach od 205.

A tak, na awaryjnośc nie narzeka, częsci troszkę drogie (serwisuje auto w ASO).

Generalnie opinia mojego brata. Kupić nie kupić dla kogos kto nie miał "schaba" 65/35. On o sobie powiedział tak: drugi raz nie kupie takiego auta, być może to wynika z jego sytuacji rodzinnej, a być może z czego innego.

Odnośnik do komentarza

Srodek faktycznie jest chłodny, bardzo w skandynawskim stylu. Dzięki, każda opinia sie liczy :). No własnie byłem ciekaw awaryjności, bo z tego co mi wiadomo to jest w miarę dobrze z tą marką, ale też zalezy na co się trafi, ogólnie mój stosunek tak/nie wynosi 90/10 ;). Myslałem jeszcze na Hondą Civic 2007, 1,8 140KM. JACK chyba masz Civica ?. Mozesz tez coś napisać, jak z awaryjnościa, bo dużo czytałem, i się dowiedzialem że te silniki są niezniszczalne ?. Mialo być nowe z salonu, ale po przenalizowaniu tego jednak sklaniam sie ku uzywce.

Odnośnik do komentarza

Chwilunia, umowmy sie co do jednego: 9-3 produkowany do 2k2 nie jest zadnym saabem w pelnym tego slowa znaczeniu. 9-3 to w praktyce taka lepsza vectra. Nastepna generacja (od 2002) jest juz o niebo lepsza i blizej jej do idealow marki. Tylko nie wiem czy mowimy o tym samym samochodzie albowiem 9-3 ostatniej generacji nie byl pieciodrzwiowy. To byl czterodrzwiowy sedan.

 

Chcesz saba, kup sobie krokodyla albo 9-5 - to sa prawdziwe Saaby, zreszta, cypress, uwazam, ze Saab to chyba nie jest auto dla Ciebie...

Odnośnik do komentarza

Srodek faktycznie jest chłodny, bardzo w skandynawskim stylu. Dzięki, każda opinia sie liczy :). No własnie byłem ciekaw awaryjności, bo z tego co mi wiadomo to jest w miarę dobrze z tą marką, ale też zalezy na co się trafi, ogólnie mój stosunek tak/nie wynosi 90/10 ;). Myslałem jeszcze na Hondą Civic 2007, 1,8 140KM. JACK chyba masz Civica ?. Mozesz tez coś napisać, jak z awaryjnościa, bo dużo czytałem, i się dowiedzialem że te silniki są niezniszczalne ?. Mialo być nowe z salonu, ale po przenalizowaniu tego jednak sklaniam sie ku uzywce.

 

Nie mam Civica, ale w przyszłości zamierzam kupić. Auto zbiera świetne opinie i znajomi bardzo chwalą. Warto kupić nowe, bo wyeliminowali już chyba większość - w tym przypadku drobnych - dolegliwości wieku dziecięcego (przykładowo skrzypiące plastiki i bodajże niedokładne ocynkowanie). Egzemplarz z 2007 też nie będzie zły, ważne by miał czujnik parkowania, bo przez tylną szybę niewiele widać ;).

Odnośnik do komentarza

Myslałem jeszcze na Hondą Civic 2007, 1,8 140KM. JACK chyba masz Civica ?. Mozesz tez coś napisać, jak z awaryjnościa, bo dużo czytałem, i się dowiedzialem że te silniki są niezniszczalne ?. Mialo być nowe z salonu, ale po przenalizowaniu tego jednak sklaniam sie ku uzywce.

hmm no jakby nie bylo, sama technologia i-VTEC jest juz dosc dlugo szlifowana. Bodajze pierwsze auto to byla Acura RSX i jest to gdzies poczatek XXI wieku (2001-2002 chyba). Przez ten czas, caly czas cos udoskonalaja wiec na pewno jednostka jest trwała. Zreszta, jak spojrzymy na cala technologie VTEC to ma juz 20 lat, pierwsze egzemplarze to strzelam pewnie Honda CRX, albo Honda Integra i zrobione byly po to, aby jak najwiecej wycisnac z litra. W rezultacie byly takie zabawki jak Civic JDM 1.6 180 koni. Przy czym najwyzsza moc / moment obrotowy osiagaly w bardzo wysokim zakresie obrotow. Potem z takiego silnika stworzonego do żyłowania (wystarczy wspomniec, ze 15 letni, "cywilny" Civic 100 konny ma najwyzszy moment obrotowy przy 5200 obrotow, moc przy 5900, odciecie przy 7000-7500; a bardziej wsciekly 160 konny 1.6 VTI uzyskuje moc przy 7600 obrotow), i co tu duzo gadac, cholernie wytrzymalego, zrobiono bardziej cywilne silniki, zadbano o lepsze spalanie, wieksza elastycznosc na niskich obrotac itd. itp. No ale bazą był wariacki silnik odporny na naprawde ostre katowanie.

 

Zreszta, taka Honda Civic SI ma 2 litrowy silnik (tez i-VTEC) no i osiaga 200 koni przy 7800 obrotow, moment obr przy 6000. Skoro produkuja takie rzeczy i sa pewni niezawodnosci no to taki bardziej "zwykly" silnik nie stanowi raczej dla nich problemu.

 

A to czy sie auto podoba czy nie to juz kwestia gustu. To raczej auto z takiego gatunku, ze powinienes kupic, wsiasc i jezdzic i miec wszystko gdzies :) W ogole to najlepiej isc do salonu, sie przejechac samemu, zobaczyc czy odpowiada specyfika silnika...

 

ps. tak czasem na ulicy widuje Toyota Corolla E15 (od 2007) - w kolorze grafitowym, wisniowym wygladaja calkiem ciekawie :) Moze warto obejrzec ? Znaczy taki pomysl Ci podsuwam ;) Nie wiem nic o tyc autach, ale w mojej rodzinie auta kupuje sie sercem ;D (pewnie dlatego, ze paradoksalnie ojciec ma prawie 40 letnie doswiadczenie w naprawianiu silnikow, a konik brata to diagnostyka silnikow benzynowyc + turbina)

Chyba sa tansze od Civicow z 2007 roku, choc to moze zalezec od wersji bo chyba dominuja (za) slabe 1.4

http://moto.allegro.pl/item1180304539_toyota_corolla_1_6_piekna_polecam.html

Odnośnik do komentarza

Subaru - moje marzenie :D - ale chyba serwis droższy niż takie Audi :D ostatnio była fajna sprawa nagłośniona w tv o padających sprzęgłach w nowych samochodach tej marki - oczywiście nie uznawali tego w ramach gwarancji - uzasadnienie : złe użytkowanie sprzęgła :D:D:D zapraszali na kurs doszkalający jak się używa sprzęgła :D

Odnośnik do komentarza

Pytanie lamera, posiadającego pierwszy nowy dupowóz w swej historii.

Kiedy warto wymienić olej w silniku, po okresie docierania silnika? Czy w ogóle warto?

W serwisie zasugerowali 4-5kkm aczkolwiek zastrzeżono, że to jedynie opcja (300-400 PLN) i nie jest to konieczne (nie jest wymagane do gwarancji).

Wg książki serwisowej pierwsza wymiana oleju to 30kkm (Renault Megane Grandtour - jeśli ma to jakieś znaczenie).

 

Pytanie drugie - czy warto "naocznie" sprawdzać poziom oleju na bagnecie, czy wystarczy mi wskazanie z komputera dotyczące ilości oleju w silniku?

Odnośnik do komentarza

Pytanie drugie - czy warto "naocznie" sprawdzać poziom oleju na bagnecie, czy wystarczy mi wskazanie z komputera dotyczące ilości oleju w silniku?

Zawsze warto, pogrzebacz to pogrzebacz. Sprawdzasz nim co 1 kkm albo raz w tygodniu. Względnie po kazdej dluzszej trasie przy wysokich predkosciach (pow. 120).

 

To co powiedzial sprzedawca w salonie do Tio to bzdura. Owszem, dzisiaj silniki sa znacznie lepiej dotarte, praktycznie nie trzeba ich juz "ukladac", ale to nie znaczy, ze smigaja idealnie od samego poczatku. Przykladowo 2,0 TDI VAG mial serie, ktore potrafily przed osiagnieciem 10 kkm wziac nawet 3-4 litry oleju.

 

Wymiana oleju po 2-3 kkm od zakupu (tzw. serwis gwarancyjny) byl kiedys po to, zeby pozbyc sie z silnika oleju, ktory potencjalnie mogl zawierac jakies ofiary docierania silnika (czyt. zanieczyszczenia) i przez kolejne 10-15 kkm narobic troche szkod. Obecnie jesli dasz silnikowi te 4-5 kkm rozgrzewki to nie bedzie dramatu.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Pozdrawiam fachowców, którzy przyspawali drążki skrętne i końcówkę tulei w moim scenicu :minigun: I teraz zamiast zapłacić za wymianę samych tulei, muszę wybulić 800 zł na regenerowaną całą belkę. Stwierdziłem, że zamiast kupować jakiś używany szrot za 400 zł, wolę wymienić całą belkę, z nowymi tulejami.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...