Skocz do zawartości

Motoryzacja


klinsmann

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, me_who napisał:

No nie wiem kolego, kolek przyznał, że by kupił auto i od razu wyjechaliście ze Skodą i ich ofertą ;)

 

No ja nie wiem proszę per pana. Pokazaliśmy, że może właśnie finansowanie leasingowe Skody nie jest najlepsze na świecie i żeby uważał, bo może mieć lepsze :) 

Odnośnik do komentarza

Jeśli mogę kogoś obronić przed Skodą na rzecz Toyoty to z chęcią ;). 

 

Generalnie wynajem długoterminowy opłacalny jest, w większości przypadków, tylko przy założeniu, że po okresie "leasingu" auto zostawiasz. Bardzo niewiele osób decyduje się na wykup samochodu z prostej przyczyny, jest to po prostu dużo droższe niż w przypadku kredytu czy klasycznego leasingu.

 

Teorie i oferty są przeróżne. Nam zawsze tłumaczono, i ja tez staram się to tak przekazywać klientom, że w przypadku najmu spłaca się wyłącznie miesięczną utratę wartości pojazdu. Zazwyczaj to prawda, trzeba jednak mieć na uwadze, że w Toyocie do samej raty za samochód można sobie doliczyć różne usługi. Jakie? Przede wszystkim serwis (przyjeżdżasz na przegląd, dostajesz kawkę, panowie robią, Ty odjeżdżasz i nie płacisz, bo masz to w racie) i ubezpieczenie.

 

Nie opłaca brać się ubezpieczenia w racie jeśli masz wolną gotówkę. W przypadku płatności jednorazowej jest to usługa na którą nie nakłada się VATu, w momencie wkomponowania jej w miesięczne płatności musisz doliczyć podatek. 

 

Są samochody, jak... Aygo, przy których serwis lepiej jest opłacić samemu, nie jest kosztowny, a obarczanie się comiesięczną ratą serwisową mija się z celem jeśli samochód nie będzie robić więcej niż 15 tysięcy kilometrów rocznie. Są (a raczej były) też auta jak Auris w hybrydzie, który utarł się w świadomości jako auto flotowo/taksówkarskie i tam ten serwis ratalny miał sens. 

 

Gdzie będziesz tym samochodem jeździł? Jakiego potrzebujesz bagażnika? Zapierdalasz? 

 

@kolek23

  • Lubię! 6
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Przebiegi raczej niezbyt wysokie, przez ostatnie 3 lata robiłem między 15 a 25k.

 

Tak na szybko to prawdopodobnie szukałbym sedana. Na ten moment jeżdżę autem 170 konnym, mam 500l bagażnik, chciałbym ciut więcej w obu kategoriach, do tego automat, koniecznie, dobre lampy (led, xenon, cokolwiek oby nie "zwykłe" żarówki). No i zabawki też lubię..

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Szwagier szuka samochodu - koło 12 tysięcy. Diesel i chce, aby miało powyżej tych 110 koni, bo ogólnie dojazd do pracy + co tydzień, dwa razy w tygodniu będzie robił trasy 100 km w jedną stronę. Nie kombi. Możecie coś polecić, czego szukać, czego się wystrzegać? Jakaś mazda mu się podobała w tym budżecie.

Odnośnik do komentarza

wieloletnia mazda i dizel to nie jest chyba dobra para, zapytaj Guliego :)

 

bardzo wiekowe 1.9 tdi niech szuka i 130konne wersje były. audi a4, passet b5 czy b6.  trzeba uważać na ulepy i flotówki, ale jak takie wymagania i taki budżet to duże pole manewru nie pozostaje. to będa auta 2002-2005, rocznie pewnie robią te 15-30k, więc powinny mieć 15lat *20 średnio minimum 300 tysięcy, zerknij ze szwagrem i zobacz, ile ma mniej ;) caaaaałe mnóstwo

 

unikałbym na pewno fordów 1.8 czy 2.0(2.0 to też mazdy wcześniej wspomniane)

 

 

Odnośnik do komentarza

Jak sie ma 12 tys. na auto to sie nie szuka diesel, nie diesel, a moze hybryda, a moze CNG, a moze czerwony i koniecznie z koralikami na fotelach. Szuka sie wg stanu technicznego. I tu lepiej kupic niezmeczona benzyne i zagazowac zamiast bawic sie w regeneracje pompy, CR-a i innych elementow.

  • Lubię! 5
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jmk napisał:

Szwagier szuka samochodu - koło 12 tysięcy. Diesel i chce, aby miało powyżej tych 110 koni, bo ogólnie dojazd do pracy + co tydzień, dwa razy w tygodniu będzie robił trasy 100 km w jedną stronę. Nie kombi. Możecie coś polecić, czego szukać, czego się wystrzegać? Jakaś mazda mu się podobała w tym budżecie.

Jak dizel i Mazda to co najwyżej ostatnia generacja 323F, ale na ten moment to już archaiczny samochód. Na pewno nie pierwsza 3 albo 6 - dwóch znajomych miało trójki z 1.6 i nie wspominają tych samochodów miło.

 

Sam nie wiem czego bym szukał w takim budżecie, chyba czegoś w stylu Seata Ibizy 3. generacji albo Corolli E12.

Odnośnik do komentarza

mazda i volvo to muka z silnikiem , seat 1.9 spoko, trzeba wrzucic na stacje/warsztat i obejrzed

 

audi vin podane ja bym sprawdzał przez net, też 1.9 - generalnie jeśli już diesel to 1.9 - sporo tansze w naprawie niz 2.0 w fordzie czy mazdzie czy volvo(to ta sama jednostka 2.0)

 

saba w dizlu omijaj jeszcze szerzej niz 2.0 fordowsko-mazdowskie

 

tak letnie samochody to niech wybierze 2-3 i zaryzykuje wziecie ich na warsztat - pierwsza rzecz niech pyta o vin, na platnych stronach jak wpiszesz bezplatnie to widac ile jest rekordow jak jest w ciul to moze byc cos nie halo - juz druga lampka, pierwsza jak wlasciciel vinu nei chce podać

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Taką mam nietypową prośbę. Może zna ktoś jakąś fachową stronę, z której mógłbym ściągnąć informacje na temat używania instalacji gazowych w autach. W firmie wymieniamy część floty na auta z LPG i muszę wysmażyć dodatkową instrukcję do procedury używania aut służbowych. A moja wiedza ogranicza się do tego, że nie wolno takimi autami wjeżdżać do podziemnych garaży :(

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...