Skocz do zawartości

Warszawa niekoniecznie Warszafka


Rekomendowane odpowiedzi

obowiązki narzucając głównie Zamawiającym, a prawa dając głównie Wykonawcom. Stąd kolejne fale protestów, odwołań, unieważnień postępowań.

I pseudoekologom - wystarczy przywołać legendarne Stowarzyszenie Przyjazne Miasto, które zajmuje się głównie torpedowaniem ważnych inwestycji miejskich (Most Północny, Trasa Siekierkowska, POW, Oczyszczalnia Czajka, rozbudowa Lotniska Okęcie) i odstępowaniem po kilku latach od składania protestów w zamian za konkretną finansową sumkę 'na cele ekologiczne'.

Fika, protesty ekologów nie wynikają wprost z PZP. Tu raczej swoje trzy grosze dorzuca Prawo ochrony środowiska i liczne doń akty wykonawcze.

OK, nie ja tu jestem specem :-) - ale to kolejny kamyczek, który sprawia, że przepchnięcie jakiejkolwiek inwestycji od początku do końca jest w tym kraju nieludzko trudne.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...
W środę prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz ogłosiła unieważnienie przetargu na budowę drugiej linii metra. Nowy ma być rozpisany na przełomie września i października

 

To już oficjalna decyzja władz miasta, o której od kilku tygodni mówiło się w kuluarach ratusza. Pierwszy przetarg został unieważniony, bo oferty trzech konsorcjów budowlanych ponad dwukrotnie przewyższały kosztorys. Wynosiły ok. 6 mld zł. Prezydent Gronkiewicz-Waltz powoływała się na ekspertów, którzy inwestycję przy takiej cenie uznali za "ekonomicznie nieopłacalną". Dodała też, że nie było szans na otrzymanie dotacji Unii Europejskiej.

 

Decyzja ratusza oznacza, że nie dojedziemy metrem na mecze Euro 2012. Centralny odcinek drugiej linii metra od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego (pod Prostą, Świętokrzyską, Powiślem, Wisłą, Portem Praskim i Targową) mógłby być gotowy najwcześniej w 2013 r. Urzędnicy zapewniają, że podczas piłkarskich Mistrzostw Europy w 2012 r. budowane stacje będą już zasypane - tak, żeby nie utrudniać ruchu w mieście.

 

Uffff, wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i nie zdecydowano się na tą chorą inwestycję. Druga linia metra owszem jest potrzebna, ale nie za taką cenę. Warszawa bardzo dobrze poradzi sobie z komunikacją podczas Euro bez metra.

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące później...

Słuchajcie, chciałbym się dziś napić piwa gdzieś w innym miejscu niż:

 

- Nowy Świat i te cholerne pawilony

- Chmielna

- "zagłębie" na Dobrej

- Szwejki i inne wsiurskie knajpy na Placu Konstytucji

 

Nie musi być w centrum, ale też fajnie jakby nie było w Białołęce.

 

Polećcie coś. Przyznam łącznie 6 punktów

 

- 2 punkty za wybór piw (czyli coś innego niż smieci z Kompanii czy Zywca)

- 1 punkt za lokalizację

- 1 punkt za wystrój, atmosferę

- 1 punkt za ceny

- 1 punkt za małą popularność lokalu

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

W dniach 27 XII - 30 XII zamierzam z przyjaciółką nawiedzić Warszawę. W związku z czym- orientuje się ktoś z Was czy w stolicy jest gdzieś jakieś fajne schronisko młodzieżowe, w którym za rozsądną cenę można by wynająć jeden pokój dwuosobowy?

 

Mówiąc rozsądną cenę mam na myśli 30-50 zł za dobę. :]

Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące później...
15 marca rozpocznie się największy tegoroczny remont miejskiej infrastruktury - przebudowa torowiska tramwajowego na trasie W-Z na odcinku od ul. Młynarskiej do ul. Jagiellońskiej oraz na ul. Młynarskiej. Powstaną nowe wiaty i usprawniający komunikację wspólny pas ruchu dla autobusów i tramwajów. Przy tej okazji wymienione zostaną wodociąg, magistrala ciepłownicza, oświetlenie, kable energetyczne, gazociąg i nawierzchnia ulic. Most Śląsko-Dąbrowski zamknięty będzie do 31 sierpnia. Wszystkie zaplanowane na ten rok prace zakończą się do 17 października.

 

W czasie prac przebudowane zostaną wszystkie perony - będą podwyższone i wydłużone tak aby jednocześnie mogły zatrzymać się przy nich dwa nowoczesne tramwaje niskopodłogowe (tj. o długości porównywalnej z wagonami produkcji firmy PESA). Wszystkie perony wyposażane będą w bezpieczną nawierzchnię na szerokości ok. 1 m od krawędzi (czyli płyty z "wypustkami" i płyty o szorstkiej nawierzchni). Największą modernizację przejdą przystanki w al. Solidarności przy pl. Bankowym i przy Parku Praskim. Ich nawierzchnia będzie wyłożona kamieniem, powstanie zadaszenie niemal nad całą powierzchnią przystanku, zamontowane zostanie oświetlenie. Na wspólnych, tramwajowo-autobusowych przystankach (Metro Ratusz, Park Praski) ułożone zostaną specjalne, półokrągłe krawężniki typu Combiborde, które umożliwiają bliskie podjechanie autobusowi do platformy przystankowej i jednocześnie chroniące krawędź platformy przed zniszczeniem przez ciężki autobus. Wykonawca zbuduje także osłony chroniące mury Muzeum Niepodległości przed bryzgami wody z jezdni. Duże wiaty przystankowe pojawią się także na przebudowanych przystankach na pl. Bankowym (na ul. Marszałkowskiej). Remont obejmie także elementy trakcji elektrycznej.

 

Tramwajom będzie łatwiej

Podczas remontu zmieniony zostanie nieco układ torowisk na skrzyżowaniach. Te przebudowy usprawnią poruszanie się tramwajów i tym samym skrócą czas przejazdu. Na ul. Młynarskiej pomiędzy ul. Płocką a ul. Wolską torowisko zostanie nieznacznie przesunięte w kierunku wschodnim. Dzięki temu uda się wygospodarować przestrzeń potrzebną do wydzielenia z jezdni toru tramwajowego w kierunku ul. Wolskiej; dla samochodów powstanie oddzielny pas ruchu. Torowisko w jezdni (wspólne z pasem samochodowym) pozostanie tylko w kierunku ul. Obozowej.

Na węźle Kercelak wydzielone zostaną tory do skrętu i skorygowany niekorzystny układ przecięć torów na samym skrzyżowaniu. Dodatkowe skręty powstaną na najbardziej obciążonych kierunkach: w al. Solidarności w lewo w ul. Towarową, z ul. Towarowej w lewo w al. Solidarności, z ul. Okopowej w prawo w al. Solidarności. Dzięki temu tramwaje oczekujące na skręt nie będą blokowały torów jadącym prosto. Na węźle Kino Femina zmiany geometrii obejmą obie krzyżujące się trasy, a ruchome elementy zwrotnic (iglice) zostaną wyprowadzone z jezdni i przejść dla pieszych co zwiększy bezpieczeństwo ludzi i ułatwi konserwację i naprawy. Na trasie od placu Bankowego do ul. Jagiellońskiej torowisko zostanie "rozsunięte", aby umożliwić poruszanie się po nim autobusów. Jednocześnie umożliwi to budowę w przyszłości przystanków przy Starym Mieście już bez konieczności przebudowy torów. Tramwaje Warszawskie zbudują także łącznik torowy z al. Solidarności przez ul. Jagiellońską do pętli ZOO - to połączenie umożliwi tramwajom w czasie budowy drugiej linii metra omijanie rozkopanego placu Wileńskiego. Uzupełnieniem tego układu będzie skręt z ul. 11 Listopada w prawo ul. Targową, który TW planują zbudować także w tym roku.

 

Autobusem przez most

Ruch tramwajów na czas pierwszego etapu robót na trasie W-Z oraz na ul. Młynarskiej zostanie wstrzymany w niedzielę 15 marca. Tego dnia także zamknięta dla ruchu samochodowego zostanie "wuzetka" na odcinku od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej oraz ul. Młynarska - od ul. Wolskiej do ul. Płockiej. Przejezdny, ale tylko dla autobusów komunikacji miejskiej pozostanie most Śląsko-Dąbrowski (jeden pas dla obydwu kierunków, ruchem autobusów będzie sterowała sygnalizacja świetlna); nieprzejezdny będzie wiadukt Pancera. W taki sposób będzie zorganizowany ruch przez cały czas trwania robót na odcinku od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej, tj. do 31 sierpnia. Na remontowanych odcinkach trasy można się spodziewać zwężeń jezdni, podczas przebudowy skrętów przecinających jezdnie konieczne będzie kierowanie samochodów na objazdy.

 

W początkowym okresie robót możliwy będzie dojazd od placu Bankowego do ul. Bielańskiej oraz wyjazd z ul. Bohaterów Getta w kierunku placu. Po stronie praskiej kierowcy dojadą tylko do ul. Jagiellońskiej, możliwy będzie wyjazd z ul. Sierakowskiego w kierunku ul. Targowej.

 

Kluczowe skrzyżowanie czyli węzeł Femina pójdzie do remontu w wakacje i na nim całkowicie będzie wyłączony ruch tramwajowy i samochodowy. Samochody ominą zamknięte odcinki ulic tymczasowymi jezdniami, które utworzą coś w rodzaju ronda dookoła placu budowy.

Ul. Młynarska będzie zamknięta dla ruchu tramwajów do 14 czerwca, a na niej roboty będą prowadzone etapowo, tak aby umożliwić dojazd do posesji. Najważniejsze skrzyżowanie czyli z ul. Górczewską i ul. Leszno zostanie zawężone (bez całkowitego zamknięcia) na okres ok. dwóch tygodni na przełomie maja i czerwca; w tym samym czasie skrzyżowania z ul. Żytnią i ul. Wolską będą całkowicie przejezdne. Główny objazd zamkniętej ul. Młynarskiej prowadzi ul. Płocką, na skrzyżowaniu Płocka-Obozowa wybudowana zostanie tymczasowa jezdnia do skrętu w lewo w ul. Obozową.

W czasie prac, alternatywą dla pasażerów komunikacji miejskiej stanie się kolej. Poprawie ulegnie dojazd do kolejowych przystanków Stadion i Powiśle. Pasażerowie będą mogli także korzystać z linii tramwajowych, które zostaną skierowane na sąsiednie mosty czyli Gdański i Poniatowskiego. Od poniedziałku 16 marca, przez ok. 2 miesiące, za Muzeum Niepodległości funkcjonowała będzie tymczasowa pętla tramwajowa do zawracania tramwajów jadących al. Solidarności z Woli. W pierwszym etapie robót będą to linie 23 i 26. Przez most Gdański pojadą linie 41 (szczytowa), 4, 13; trasy zmienią linie 7, 24, 28; zawieszone będzie kursowanie linii 2, 32, 46.

Jako uzupełnienie, uruchomione zostaną cztery, kursujące przez most Śląsko-Dąbrowski, zastępcze linie autobusowe. Połączą obydwa brzegi Wisły z pominięciem remontowanego wiaduktu Pancera. Autobusy dwóch linii (Z2 i Z3 kursujące w szczycie co 2,5 i 5 minut) dojadą do Wisłostrady z dwóch stron - od Placu Bankowego i ul. Targowej - i spotkają się na Wisłostradzie na wspólnym przystanku Podzamcze. Jest to możliwe, dlatego że wykonawca pozostawi podczas prac przejezdny pas ruchu na moście i na odcinku od pl. Bankowego do wiaduktu Pancera. Połączenie z Wisłostradą zapewnią zaś dojazdy ulicami Grodzką i Nowym Zjazdem. Kolejna linia Z4 będzie kursowała przez most Świętokrzyski. Na czas zamknięcia ul. Młynarskiej uruchomiona zostanie linia zastępcza Z1 jadąca z pętli Koło na Podzamcze.

 

Dodatkowo, wprowadzony zostanie szereg zmian mających na celu uprzywilejowanie komunikacji miejskiej. Wydzielone zostaną pasy dla autobusów:

- w al. Solidarności zostanie wydłużony na ciąg ul. Radzymińskiej, od ul. Trockiej (w efekcie buspas obejmie odcinek od ul. Trockiej do dworca. Wileńskiego). Buspas pozostanie na tym odcinku na stałe, także po zakończeniu remontu.

- w al. Solidarności od ul. Towarowej do pl. Bankowego (w jednym kierunku) obowiązujący całą dobę

- na ul. Anielewicza na odcinku od ul. Karmelickiej do ul. Andersa (w jednym kierunku) obowiązujący w godz. 6-20

O dokładnych zmianach w komunikacji miejskiej będziemy informowali Państwa przed kolejnymi etapami robót.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Zmiany w komunikacji miejskiej 15.III.2009r. - 11.IV.2009r.

 

 

 

Linie tramwajowe

 

 

 

41 zm. A (20 / - / - / -)*

Uruchomienie na trasie:

 

ŻERAŃ WSCHODNI - Annopol - Rembielińska - Budowlana - Odrowąża - rondo Żaba - Starzyńskiego - most Gdański - Słomińskiego - rondo Radosława (powrót: Jana Pawła II - Stawki - Międzyparkowa).

 

41 zm. B (10 / - / - / -)

Uruchomienie na trasie:

 

ŻERAŃ WSCHODNI - Annopol - Rembielińska - Budowlana - Odrowąża - rondo Żaba - Starzyńskiego - most Gdański - Międzyparkowa - Stawki - Jana Pawła II (powrót: Słomińskiego).

 

 

 

Planowane trasy objazdowe

 

 

 

4 (10 / 15 / 15 / 20)

ŻERAŃ WSCHODNI - (.) - rondo Żaba - Starzyńskiego - most Gdański - Międzyparkowa - Andersa - plac Bankowy - (.) - WYŚCIGI

 

7 (10 / 15 / 15 / 20)

OKĘCIE - (.) - Targowa - Dw. Wileński - Stalowa - CZYNSZOWA

 

13 (10 / 15 / 15 / 20)

KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - (.) - Dw. Wileński - Jagiellońska - most Gdański - Starzyńskiego - Jana Pawła II - Kino Femina - al. Solidarności - Wolska - Powstańców Śląskich - OS.GÓRCZEWSKA.

 

23 (10 / 15 / 15 / 20)

CM. WOLSKI - Wolska - al. Solidarności - METRO RATUSZ ARSENAŁ

 

24 (10 / 15 / 15 / 20)

GOCŁAWEK - (.) - rondo Daszyńskiego - Kasprzaka - Skierniewicka - (powrót: Wolska) - ZAJEZDNIA "WOLA"

 

26 ( 5 / 7,5 / 7,5 / 10 )

OS. GÓRCZEWSKA - (.) - METRO RATUSZ ARSENAŁ

 

28 (5 / 7,5 / 7,5 / 10)

KOŁO - (.) - Grochowska - WIATRACZNA

 

 

 

Zawieszenia kursowania linii.

 

32

46

2

 

 

Linie uzupełniające.

 

47 (10 / 15 / 15 / 20)

Uruchomienie na trasie:

 

KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - Kijowska - Targowa - Grochowska - GOCŁAWEK

 

 

 

 

 

Jednocześnie informujemy, iż w jedno- lub dwudniowym etapie przejściowym między układem obowiązującym dziś, a układem obowiązującym w momencie, gdy będzie już zamknięty most Śląsko-Dąbrowski, a zawrotka przy Muzeum Niepodległości nie będzie jeszcze uruchomiona (będą prowadzone prace włączania jej do układu istniejącego), planujemy wprowadzić poniższe zmiany :

 

 

 

23

zawieszenie kursowania

 

26 ( - / - / 15 / 20 )

OS. GÓRCZEWSKA - (.) - plac Bankowy - Marszałkowska - Nowowiejska - Filtrowa - PLAC NARUTOWICZA

 

 

 

Ponadto dla pozostałych linii od 15 marca 2009r. wprowadza się nowe częstotliwości kursowania:

 

 

 

1 [6 / 15 / 15 / 20] -> (5 / 7,5 / 7,5 / 10);

3 [12 / 15 / 15 / -] -> (10 / 15 / 15 / 20);

5 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

8 [12 / 15 / 15 / -] -> (10 / 15 / 15 / -);

9 [6 / 7,5 / 7,5 / 10] -> (5 / 7,5 / 7,5 / 10);

10 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

14 [6 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

16 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

17 [6 / 7,5 / 15 / 10-20] -> (5 / 7,5 / 15 / 10-20);

18 [12 / 15 / 15 / -] -> (10 / 15 / 15 / -);

19 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

21 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

22 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

25 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

27 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

33 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

35 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20);

36 [12 / 15 / 15 / 20] -> (10 / 15 / 15 / 20).

 

 

*W nawiasach częstotliwości kursowania w układzie: szczyt/międzyszczyt/święto/rano i wieczór

 

 

 

Linie autobusowe

 

 

 

Uruchomienie zastępczych linii autobusowych:

 

 

 

Z-1 (5 / 8 / 8)*:

KOŁO - Księcia Janusza (powrót: Ciołka - Newelska - Księcia Janusza) - Obozowa - Płocka - Wolska - al. Solidarności - Nowy Zjazd - Wybrzeże Gdańskie - Grodzka - PODZAMCZE (powrót: Grodzka - al. Solidarności.)

 

 

 

Z-2 (2,5 / 4 / 4):

DW.WILEŃSKI - Wileńska (powrót: 11 Listopada - Inżynierska - Wileńska) - Targowa - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Grodzka - PODZAMCZE (powrót: Wybrzeże Gdańskie - Nowy Zjazd - most Śląsko - Dąbrowski.)

 

 

 

Z-3 (5 / 8 / 8):

METRO RATUSZ ARSENAŁ - Andersa - Nowolipki - Zamenhofa - Anielewicza - Andersa - al. Solidarności - Nowy Zjazd - Wybrzeże Gdańskie - Grodzka - PODZAMCZE (powrót: Grodzka - al. Solidarności - Andersa)

 

 

 

Z-4 (10-12/ - / - ) :

TARGÓWEK - Trocka - Pratulińska - Handlowa - Ossowskiego - Barkocińska - Myszkowska - Gorzykowska - Radzymińska - al. Solidarności - Targowa - Kłopotowskiego (powrót: Jagiellońska - al.Solidarności) - Jagiellońska - Zamoyskiego - Sokola - most Świętokrzyski - Zajęcza - Dobra - Nowy Zjazd - Wybrzeże Gdańskie - Grodzka - al. Solidarności - Andersa - METRO RATUSZ ARSENAŁ (powrót: Andersa - Nowolipki - Zamenhofa - Anielewicza - Andersa - al. Solidarności - Nowy Zjazd - Dobra - Zajęcza - Topiel - Tamka - most Świętokrzyski.)

 

 

 

Pozostałe zmiany:

 

 

 

162 (5-12/ 15 / 20):

TARGÓWEK - Trocka - Pratulińska - Handlowa - Gorzykowska - Radzymińska - al. Solidarności - Targowa - Kłopotowskiego (powrót: Jagiellońska - al. Solidarności) - Jagiellońska - Zamoyskiego - Sokola - most Świętokrzyski - Zajęcza - Topiel (powrót: Tamka - most Świętokrzyski) - Kruczkowskiego. - EC SIEKIERKI

 

 

 

190 (15 / 15 / 20)

CH MARKI. - al.Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Grodzka - Wybrzeże Gdańskie - Sanguszki - Konwiktorska - Bonifraterska - Świętojerska - Andersa - al.Solidarności. - OS.GÓRCZEWSKA (powrót: .al.Solidarności - Bielańska - Senatorska - Miodowa - Bonifraterska - Konwiktorska - Sanguszki - Wybrzeże Gdańskie - Nowy Zjazd - most Śląsko-Dąbrowski - al.Solidarności.)

 

 

 

390 (15/ - / 20):

CH MARKI. - al.Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Grodzka - PODZAMCZE (powrót: Wybrzeże Gdańskie - Nowy Zjazd - most Śląsko - Dąbrowski - al.Solidarności.)

 

 

 

400 (15 / - / - ):

Uruchomienie linii na obecnej trasie linii 500 skróconej do Ronda Radosława.

 

 

 

410 (15/ 15/ - ):

GROTY. - al. Solidarności - Bielańska - BIELAŃSKA (powrót: Bielańska - Senatorska - pl.Bankowy - al.Solidarności .)

 

 

 

500 (15 / 20 / 20 ):

Trasa bez zmian, zmniejszenie częstotliwości kursowania w międzyszczycie (z 15 do 20 min.);

 

 

 

520 (10-12 / 15 / 20):

MARYSIN. - Marszałkowska - pl. Bankowy - al.Solidarności - Leszno (powrót: Leszno - Okopowa) - Górczewska - Księcia Janusza - KOŁO (powrót: Księcia Janusza - Obozowa - Ciołka - Newelska - Księcia Janusza - Górczewska.)

 

 

 

522 (15 / 15 / 15):

ZNANA . - Górczewska - Płocka - Wolska - al.Solidarności. - WILANÓW

 

 

 

E 3:

Zawieszenie kursowania

 

 

 

N11 (60):

SKARBKA Z GÓR. - Ząbkowska - Targowa - al.Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Grodzka - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Karowa - Dobra (powrót: most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - Okrzei - Sierakowskiego - al.Solidarności.) - Tamka - Świętokrzyska . - DW.CENTRALNY

 

 

 

N21 (60):

W związku z wydłużeniem czasu przejazdu dla uniknięcia konieczności zwiększania liczby wozów obsługujących linię rezygnacja z podjazdów do Dw.Wschodniego (dla linii N71 podjazdy zostaną utrzymane)

 

STARA MIŁOSNA . - Zamoyskiego - Targowa - al.Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Grodzka - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Karowa - Dobra (powrót: most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - Okrzei - Sierakowskiego - al.Solidarności.) - Tamka - Świętokrzyska . - DW.CENTRALNY

 

 

 

N42 (30):

OS.GÓRCZEWSKA. - Górczewska - Płocka - al.Solidarności. - DW.CENTRALNY

 

 

 

N61 (60):

STRUGA. - Radzymińska - Ząbkowska - Targowa - al.Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Grodzka - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Karowa - Dobra (powrót: most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - Okrzei - Sierakowskiego - al.Solidarności.) - Tamka - Świętokrzyska . - DW.CENTRALNY

 

 

 

N71 (60):

WOLA GRZYBOWSKA . - Zamoyskiego - Targowa - Kijowska - Targowa - al.Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Grodzka - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Karowa - Dobra (powrót: most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - Okrzei - Sierakowskiego - al.Solidarności.) - Tamka - Świętokrzyska. - DW.CENTRALNY

 

 

 

*W nawiasach częstotliwości kursowania w układzie: szczyt/międzyszczyt/święto

 

http://www.ztm.waw.pl/wz2009.php

 

Dość istotna informacja dla osób poruszających się po Warszawie lub tych, którzy w najbliższych miesiącach mają zamiar odwiedzić nasze miasto.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...

Jeżeli ktoś stwierdzi, że bardziej pasuje do tematu kolejowego - przerzucić. Póki co pytam tutaj, bo osoby z Warszawy pewnie lepiej zorientowane są. Do rzeczy.

 

Zanosi się, że uda mi się zaczepić do pracy w Grodzisku Mazowieckim. Z drugiej zaś strony mam "od zaraz" pokój za 500 złotych w Warszawie. Kluczowa staje się więc sprawa dojazdu, a dokładniej kosztu. Na marginesie dodam, że najlepsze byłoby wynajęcie czegoś na trasie W-wa - Grodzisk (Pruszków, Milanówek etc.), ale z tego co widze, to zostało mnóstwo mieszkań metrażem rzędu 40-50 za ponad 1000 PLN - a to mnie nie urządza.

 

Miesięczna karta miejska kosztuje 78 złotych - takową muszę mieć, żeby poruszać się po Warszawie. Z drugiej strony potrzebny jest mi bilet kolejowy na trasie Warszawa Śródmieście - Grodzisk Mazowiecki. Z tego co udało mi się dowiedzieć, koszt takiego biletu na pociąg osobowy to 149 złotych. W sumie miesięcznie 227 złotych. Pytanie - da się jakoś zaoszczędzić? Słyszałem, że zasięg karty miejskiej jest rozszerzony (bodaj do Ursusa), tyle że to już druga strefa i koszt miesięczny karty to 116 PLN. Wtedy zaoszczędzę na bilecie kolejowym, bo kupię sobie z Ursusa (koszt coś koło 118 złotych). Nie zmienia to faktu, że łącznie wyjdzie jakieś 234 złote.

 

Pytanie zasadnicze - czy ja o czymś nie wiem? :D. Jest jakiś sposób, żeby zmniejszyć koszt? Jakieś strefy/taryfy czy inne cuda? Zaznaczam, że obecnie żadne zniżki mnie się nie imają.

Odnośnik do komentarza

Nie, nie, nie :P

 

Ursus jest w Warszawie i leży w pierwszej strefie.

Karta na drugą strefę upoważnia do jazdy do Pruszkowa, ale jako, że bilet miesięczny do Grodziska kosztuje tyle samo, czy kupowany z Ursusa, czy z Pruszkowa, to Cię nie interesuje.

 

Dodatkowo, do ukończenia 26 roku życia masz zniżkę 33% na bilety jednorazowe i okresowe odcinkowe Kolei Mazowieckich, niezależnie od tego, że już ukończyłeś studia (jak wnioskuję z tego, że podajesz cenę normalnego biletu na miasto). Źródło: http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/article/94/109.html Koszt takiego biletu na trasę Ursus-Grodzisk to 86,43 PLN.

Odnośnik do komentarza

Nie wiesz tez, ze w WKD bodajze do Opaczy obowiazuje zwykla karta miejska oraz ze do Grodziska mozesz dojechac tez WKD. Do sprawdzenia zostaje Ci wiec jeszcze cena biletu miesiecznego Opacz-Grodzisk.

 

EDIT: Malo to chyba przydatne, bo widze, ze to jest 147 zl.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...