Jump to content
zovalik

Komputery przenośne

Recommended Posts

53 minuty temu, Bebok napisał:

tio weź niepierdol, bo ja nie jestem apple fanbojem, wrecz przeciwnie, a swoja odpowiedzia sam wprowadzasz glupie podzialy.

 

Niedopatrzylem, ze jasonx szuka lapa 15,6", ale still... Z wszystkimi wadami apple'a to asus nadal nie jest sprzetem, ktory mozesz postawic obok i powiedziec "hmm, konkurencyjna maszyna". Za 5,5 k masz MBA, ktore jedyne czego ma mniej to ekranu i dysku, ale to akurat mozesz wybrac wieksze. Rozumiem DELLa za 6k, ale Asusa?

 

@jmk porownywanie asusa z MBA czy MBP na podstawie parametrow to jest apsurt, bo nie parametry decyduja o UX z uzywania danego sprzetu. Ja na kompie nie gram, ale pracuje, czasem po 12-13h dziennie. Moj MBA ma 3,5 roku, 1200 cykli baterii i dziala idealnie - bez pradu nadal 7-8 h pociagnie. Mialem wczesniej naprawde wypasione, drogie w chuj VAIO, które nie wytrzymalo roku mojej pracy. Zuzylo sie. Po kurwa roku. Dlatego nie sadze, zeby ASUS, nawet za 6k wytrzymal cos takiego. Te 5,5k, ktore wydalem na kompa juz dawno mi sie zwrocili w postaci swietego spokoju jaki mam.

 

53 minuty temu, Bebok napisał:

tio weź niepierdol, bo ja nie jestem apple fanbojem, wrecz przeciwnie, a swoja odpowiedzia sam wprowadzasz glupie podzialy.

 

Niedopatrzylem, ze jasonx szuka lapa 15,6", ale still... Z wszystkimi wadami apple'a to asus nadal nie jest sprzetem, ktory mozesz postawic obok i powiedziec "hmm, konkurencyjna maszyna". Za 5,5 k masz MBA, ktore jedyne czego ma mniej to ekranu i dysku, ale to akurat mozesz wybrac wieksze. Rozumiem DELLa za 6k, ale Asusa?

 

@jmk porownywanie asusa z MBA czy MBP na podstawie parametrow to jest apsurt, bo nie parametry decyduja o UX z uzywania danego sprzetu. Ja na kompie nie gram, ale pracuje, czasem po 12-13h dziennie. Moj MBA ma 3,5 roku, 1200 cykli baterii i dziala idealnie - bez pradu nadal 7-8 h pociagnie. Mialem wczesniej naprawde wypasione, drogie w chuj VAIO, które nie wytrzymalo roku mojej pracy. Zuzylo sie. Po kurwa roku. Dlatego nie sadze, zeby ASUS, nawet za 6k wytrzymal cos takiego. Te 5,5k, ktore wydalem na kompa juz dawno mi sie zwrocili w postaci swietego spokoju jaki mam.

Bebok pieprzysz jak fanboy. Za 5,5 tys. kupię jabłko, które jest mniejsze, ma gorsze bebechy czyli jest zupełnie innym kompem niż potrzebuję. Ale mogę kupić jabłko podobne do tego czego szukam ale kosztujace 2 razy  tyle. I nadal różnica sprowadza się do logo na obudowie

Share this post


Link to post
W dniu 22.11.2017 o 13:38, tio napisał:

Dajcie znać gdybyście z okazji black friday trafili na jakieś fajne oferty laptopów. Interesuje mnie coś spełniającego warunki:

W dniu 24.10.2017 o 11:32, tio napisał:

Na początku przyszłego roku będę kupował nowego laptopa. Generalnie szukam sprzętu biurowego ale chciałbym móc zagrać w nowego FMa. 

Wymogi to:

  • 15 calowa matryca, matowa ale taka by dało się na niej obejrzeć w miarę realnych kolorach film (FHD)
  • lekki bo często z nim będę jeździł
  • złącze VGA
  • dysk SSD

Rozglądam się wśród DELLi bo mają fajną 3 letnią gwarancję. Prawdę mówiąc zachwycił mnie trochę nowy VOSTRO 7570. Ale jak już ochłonąłem to stwierdziłem, że raczej jest za ciężki i nie potrzebuję aż tak mocnych bebechów bo w gry to gram na konsoli a na laptopie to ewentualnie gry typu FM, Civilization, CK2.

Budżet powiedzmy do 5 tys. zł.

 

A do czego z wymienionych potrzeba Ci pecetowych bebechów za 5k?

Share this post


Link to post
17 godzin temu, tio napisał:

 

Bebok pieprzysz jak fanboy. Za 5,5 tys. kupię jabłko, które jest mniejsze, ma gorsze bebechy czyli jest zupełnie innym kompem niż potrzebuję. Ale mogę kupić jabłko podobne do tego czego szukam ale kosztujace 2 razy  tyle. I nadal różnica sprowadza się do logo na obudowie

Stary, ale dla kogos kto pracuje na laptopie w ruchu 13,3 jest lepsze niz 15,6, bo wazy 1,3 kg a nie 2,5. Druga sprawa - nie czytasz tego, co Ci napisalem. Mam gdzies to czy w kompie jest i7 czy niskonapieciowy i5 skoro ja na swoim MBA szybciej wyrenderuje wideo niż ktos na porownywalnym czy nawet ciut lepszym PC. Chodzi o user experience, a nie parametry. Jedyny, ktory wymiernie ma znaczenie to pojemnosc dysku - zebys sie zmiescil z tym, co potrzebujesz na biezaco.

 

Idac dalej - zalozmy, ze ten Asus faktycznie jest lepszy, bez dwoch zdan od apple'a za ten sam hajs. Pytanie jak dlugo mozesz na tym Asusie pracowac bez pradu? 3h? 4h? 5? Nowy MBA pracuje 9h-12h bez gniazdka. Co mi po kompie, ktory jest "lepszy" niz MBA, skoro mi sie rozladowal i gunwo na nim zrobie i tak.

 

Apple robi wiele glupich rzeczy i np. MBP bez portow za to z kolowym paskiem dotykowym dla debili bym nie kupil, ale MBA, jako kon roboczy to jest mistrzostwo swiata.

Share this post


Link to post

Ale ja nie każę Ci kupować tego asusa. Ostatnie trzy lata pracowałem na 13 calowym ekranie i dlatego chciałem przesiąść się na większy. Asus waży niecałe 2 kg co przy wielkości ekranu i podzespołach jest bardzo akceptowalne, również przy pracy w podróży. Mam go od wczoraj więc nie wiem jak bateria, ale wg testów wytrzyma 9 godzin stukania w klawisze. Ma matowy ekran (czego MBA nie ma i nie mów mi, że daje się połączyć potrzebę pracy bez gniazdka z błyszczącym ekranem). A niezła karta grafiki może mi się przydać do pogrania w hotelu np w gierki z XBOX. A poza tym ten asus mi się po prostu podoba wizualnie i nie jest tak opatrzony jak apple. Podobny komputer od della (xps 15) dostałbym za jakieś 2 tys. więcej a w applu musiałbym wydać ok 10-12 tys. Choć apple w ogóle nie brałem pod uwagę.

Share this post


Link to post

no bez jaj, porownywanie podzespolow bez wziecia pod uwage chociazby systemu operacyjnego to jakis smiech na sali. ja na MBP (i5 3.1GHz, 16gb ramu) robiac podobne rzeczy (programowanie), co na stacjonarce (i7 3.6GHz, 16gb ramu) osiagam zdecydowanie lepsze wyniki czasowe na sprzecie od Apple. patrzenie slepo na same bebechy to glupota i ignorancja - windows jest takim zamulaczem, ze i tak nie wykorzystasz w dobry sposob tych zasobow. ogolnie tio po prostu zamknal sie na windowsa, co nalezalo zaznaczyc na poczatku i nie byloby calej tej dyskusji, a z drugiej strony skoro tio prosisz o pomoc, to moglbys wziac pod uwage opinie osob, ktore pracowaly na obydwu sprzetach, bo troche zalatujesz ignorancja i wychodzi nieznajomosc tematu

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ja od siebie dodam, że ten Asus jest kurewsko drogi i płaci się dodatkowe ~1000zł za samą markę. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ja tak od siebie jeszcze jeśli chodzi o same Apple. Naturalnie jest masa pierdół gdzie się płaci niebotyczne pieniądze (głupia ładowarka do telefonu do kabel + wtyczka grubo ponad 100zł) i masa głupich rozwiązań (usunięcie portów z MBP i dodanie paska dotykowego, którego NIKT NIE UŻYWA), ale w niektórych przypadkach (iMac mini, Macbook Air czy starsze Iphony) otrzymujesz masę plusów. W przypadku MBA genialna bateria, która nawet po latach użytkowania dalej ma żywotność ponad 90%, świetne wykonanie i niski spadek wartości. Na iMacach mini pracuje masa moich znajomych w różnego rodzaju redakcjach, niektóre z nich mają ładnych parę lat, a funkcjonują jakby nigdy nic, nie trzeba było ich nigdy czyścić, formatować, cokolwiek. W przypadku droższego sprzętu, jasne ceny są absurdalne, ale otrzymujesz sprzęt, który po paru latach sprzedasz za dobrą kasę, który jest świetnie zoptymalizowany (stąd często słabsze bebechy niż w porównywalnych cenowo Androidach/Windowsach), a przy tym kompaktowy i wygodny. Do tego serwis często polega na wymianie egzemplarza na nowy, często bez gadania.

 

Polecam choćby kanał YT Dave Lee gdzie gość często porównuje ultrabooki. W cenie MBA czy czasem nawet MBP są równie dobre sprzęty Razera czy porównywalny Microsoft Surface/Surface Pro.

 

No i z tym płaceniem za markę czy fanbojowaniem nie wymyślajmy, rozumiem że gros grafików, operatorów, fotografów czy ludzi po prostu potrzebujących czegoś do pracy biurowej uległo grupowej hipnozie i nagonce Cooka ;) ?

Share this post


Link to post

Używam systemu ios w tablecie i daleki jestem od zachwytów, tutaj nawet głupie odtworzenie filmu avi jest problemem. A na dużym sprzęcie moje oprogramowanie comarch też nie chce współpracować z macbookami.

A i jeszcze; prosiłem o pomoc w wyborze to dostałem gówno pomocne "kurwa asus, tylko macbook!" od Beboka i racjonalną ocenę od jmk. Wybrałem uważam sensownej. A jeśli nie, to pierwszy Wam o tym powiem.

Share this post


Link to post

No bo tak jak Counter wspomniał, w przypadku tego Asusa dopłacasz sporo za samą markę, ja sam szukałem niedawno laptopa do programowania (gdzie potrzebuję w miarę mocnego sprzętu) i wolałem zapłacić 10k za Maca, niż 10k za jakiegoś mocnego laptopa z Windowsem.

Share this post


Link to post

Dopłacam za markę? To znajdź podobnego laptopa w niższej cenie.

Share this post


Link to post

Bez dysku ssd, systemu Rzeczywiście porównywalny

 

A nie, jest dysk ssd. Ale marka dla mnie to noname

Share this post


Link to post

??? przeciez zaznaczylem ssdka 512GB, do tego masz jeszcze HDD, tylko systemu nie wyklikalem

Share this post


Link to post

Dodałem w konfiguratorze Win 10 Home, 512 SSD + 120 SSD  M.2 PCIe i dalej jest niecałe 5k. 1TB SSD i jest 5155zł. Dziwne, ale dalej taniej niż Asus ^^

Share this post


Link to post

czyli patrzysz na marke, za ktora doplaciles, dochodzimy do punktu wyjscia, brawo :) 

Share this post


Link to post
6 minut temu, tio napisał:

Ale marka dla mnie to noname

 

to Ci tłumaczymy, że marka nie ma znaczenia (ewentualnie w kwestii serwisu warto sprawdzić) chyba że chcesz za nią dopłacać ;) teraz wszystko się składa w jednej fabryce, dostaje tylko inną obudowę i oprawę graficzną, vide Samsung/Xiaomi

Share this post


Link to post

To, że marki nie znasz nie jest żadnym wyznacznikiem. ;) Ja Dreammachines znam i szanuję, jakbym brał teraz lapka to od nich.

Share this post


Link to post

No i wyszło Wam 5100 przy moich 5400, gdzie mam aluminiową obudowę i lepszy ekran. Dobrze że nie dopłaciłem 1000 zł za logo asusa 

Share this post


Link to post

przeciez to jest pierwszy lepszy laptop i sklep, nie wiem czemu na sile probujesz tego bronic, bo jakbym poszukal (a mi sie nie chce) pewnie znalazlbym jeszcze 500 zl taniej

 

no i jak juz to te 5100 za duzo wieksza pamiec, wiec nawet LEPSZE PODZESPOLY, NIZSZA CENA

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...