Willow Napisano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 Dzięki za spoiler Vend :( :doh!: Cytuj Odnośnik do komentarza
Vend Napisano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 Eee jaki spoiler? Chodzi ci o golemy czy o fale wrogów? Przecież to nic niezwykłego, nie zdradza to w żaden sposób fabuły. Cytuj Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2009 Generalnie niefajnie jest dowiedzieć się jak będzie przebiegała finałowa (lub bliska finałowi) walka w grze... golemy i inni pojawiający się magowie dają już dość dużo informacji... :roll: Dobra, zaciąłem się Jestem w Fredok, nie mam jeszcze tyle sił aby zabić szczurzycę, wybrałem pracę dla jednej z frakcji w sporze dwóch domów handlowych i zrobiłem jedno zadanie (nie chcą mi dać kolejnego), mam jeszcze stare zadanie o gildii złodziei, ale nigdzie nie mogę znaleźć Cano, muszę też szukać tego paniczyka, który zwiał z miejsca zbrodni, ze dwa zadania poboczne... i dupa. Uwolniłem Dranora, stałem się tym smoczym powiernikiem do wykonania zadania odnalezienia tego szalonego maga i...??? Jeżeli wyjdę z Fredok to czy jak wrócę będę mógł dokończyć te zagadania? Bo się zawiesiłem i nic nie mogę zrobić w tej chwili... Ma ktoś może linka do jakiejś nie niemieckojęzycznej strony z FAQ, walkthroughami tip? Bo potrzebuję ruszyć z miejsca... Cytuj Odnośnik do komentarza
Vend Napisano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Generalnie niefajnie jest dowiedzieć się jak będzie przebiegała finałowa (lub bliska finałowi) walka w grze... golemy i inni pojawiający się magowie dają już dość dużo informacji... :roll: Dobra, zaciąłem się Jestem w Fredok, nie mam jeszcze tyle sił aby zabić szczurzycę, wybrałem pracę dla jednej z frakcji w sporze dwóch domów handlowych i zrobiłem jedno zadanie (nie chcą mi dać kolejnego), mam jeszcze stare zadanie o gildii złodziei, ale nigdzie nie mogę znaleźć Cano, muszę też szukać tego paniczyka, który zwiał z miejsca zbrodni, ze dwa zadania poboczne... i dupa. Uwolniłem Dranora, stałem się tym smoczym powiernikiem do wykonania zadania odnalezienia tego szalonego maga i...??? Jeżeli wyjdę z Fredok to czy jak wrócę będę mógł dokończyć te zagadania? Bo się zawiesiłem i nic nie mogę zrobić w tej chwili... Ma ktoś może linka do jakiejś nie niemieckojęzycznej strony z FAQ, walkthroughami tip? Bo potrzebuję ruszyć z miejsca... Golemy i magowie są w każdej grze cRPG, więc nie przesadzajmy 1. Do Ferdok możesz wracać przez całą grę. 2. Poradnik do Drakensanga jest na gry-online.pl Ew. możesz wrzucić http://drakensang.wikia.com/wiki/Drakensang_Wiki do translatora google, mi to bardzo pomogło 3. Szczurzycę zabijesz później, ja się z nią uporałem dopiero na ~10 lvl. 4. Wejście do Gildii Złodziei jest naprzeciwko karczmy w Domu Woźnicy. Obok kramu są drzwi. 5. Zadania z ucieczką z miejsca zbrodni nie pamiętam, jakbyś mógł podać nazwę questa to bym pomógł. 6. Następne zadania dla rodzin kupieckich pojawią się później. Cytuj Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Wczoraj wylazłem z Ferdok na moczary szukać tego maga i ruszyłem z questami z miejsca. Dzięki za rady i linki Vend - udało mi się na razie bez pomocy z zewnątrz, ale pewnie będę musiał od czasu do czasu skorzystać Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Btw, jaką macie drużynę? Ja jestem dopiero na zamku przy Srebrnym Wodospadzie. Mój ziomek z założenia był krasnoludzkim poszukiwaczem, ale jakoś mi się transformuje w wojownika, choć niestety do niedoścignionego pod tym względem Forgrimma daleko mu. Tak więc mój bohater jest takim pseudo-wojownikiem z zacięciem zielarskim i leczniczym Podstawą drużyny jest Forgrimma jako tank. Obok niego Gladys do otwierania tego i owego. Niestety, choć jest całkiem sympatyczna, to w walce jest dramatycznie słaba i zważając na to, że łupy w skrzyniach są dość ograniczone, to nie wiem czy nie wymienić ją na Rhulanę , której nie lubię zbyt, ale od kiedy dostała pikę to kosiła wrogów jak zboże. Na koniec dość niespodziewany masakrator, elfia łuczniczka Gwenadala , która ma bajerancki łuk (chyba najlepszy w grze, z drewna otrzymanego w queście w Ferdok, trzeba do tego mieć wytwarzanie łuków bodaj 14) i jak się uda ją uchronić przed bezpośrednim kontaktem, to wręcz niszczy rywali (świetne są perki łucznicze - snajper i podwójny strzał). Do łuku są też najlepsze dotychczas bronie jakie widziałem w grze, czyli strzały Tenobaala. Podwójny strzał z takiej strzały to jakieś 50 hp Na razie (na szczęście ) obywam się bez czarów - nie wiem nawet czy są jakieś bojowe jak w NWN2, gdzie magowie zamieniali się w broń masowej zagłady Pozakrywałem imiona NPców, bo nie wszyscy sa od początku gry PS - Vend, czy mój "transfer" o jakim piszę ma sens? Nie chciałbym ugrząźć gdzieś w grze, bo nie mogę otworzyć jakiś drzwi A taka zamiana pozwoliłaby mi na znaczne zwiększenie siły drużyny Cytuj Odnośnik do komentarza
GyzzBurn Napisano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 dzięki Vend! chciałem zapytać na którym levelu do Szczurzycy; ostatnia próba w okolicy 7 lvl udało mi się zabić 66% właśnie wykonałem 3 zadanie smoczego questu Cytuj Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Na bagnach Moorebrigde od ogrodnika wyciągnąłem mapę do skarbu, są tam zagadki i... zupełnie nie wiem gdzie się udać. Znalazłem 3 groby i potem dupa. W ogóle warte zachodu jest to zadanie? Bo wyczyściłem już wszystko z umarlaków i nie chce mi się łazić bez celu... Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 imo warto. Ja po 3h dałem se siana i zobaczyłem opis. I tak się męczyłem jeszcze. Samemu rozkminiłem tylko pierwsza część zagadki, no ale ona jest prosta. Potem miałem dość. W skrzyni jest 5 strzał Tenobaala i przepis na nie. Btw, zbieraj pióra harpii, bo sa potrzebne do ich wytworzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza
Vend Napisano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 @GyzzBurn: Jak pisałem, Szczurzycę pokonałem dopiero na 10 lvl. @me_who: Otwieranie zamków się przydaje (chociażby do skrzyń, w których czasami można znaleźć niezłe rarytasy). Pamiętaj, że możesz nauczyć każdą postać każdej umiejętności Mój team: Xologrim z rodu Dorgashim (ja ) - Krasnolud Kowadła, Saper. Rozbrajanie pułapek, otwieranie zamków, percepcja, targowanie, krasnoludzki nos, kowalstwo + dwuręczny topór, maszynka do zabijania Forgrimm - topór, tarcza, pełna płytówka. Przetrwanie, leczenie zatruć, cwaniactwo. Świetny tank, zwykle najdłużej zostaje przy życiu Traldar - dwuręczny miecz (50% szans na zadanie rany), dobra zbroja. Etykieta, gadanina, natura ludzka, leczenie ran. Duże obrażenia. Jost - Mag bitweny. Ubranka i kostur dodające energii astralnej i przyspieszające jej regenerację. Ogromne obrażenia, niska żywotność (ale to da się trochę naprawić pierścieniami). Alchemia, zbieranie ziół, wiedza tajemna. Nauczyłem go świetnego czaru - Wezwij Dżina. Dżin na wysokim poziomie zadaje największe obrażenia z całej mojej drużyny Do tego dzięki unikom całkiem długo żyje. Jedna rada - u każdej postaci rozwijajcie siłę woli. Bez tego grupa zwykłych szczurów was zmasakruje, gdyż błyskawicznie każda postać dostanie 5 ran (a to oznacza zgon ). Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 @me_who: Otwieranie zamków się przydaje (chociażby do skrzyń, w których czasami można znaleźć niezłe rarytasy). Pamiętaj, że możesz nauczyć każdą postać każdej umiejętnośc Wiem, ale mam zaniedbania w ekipie i w otwieraniu szkoliłem tylko tą osobę :| starałem się specjalizować i jako łotrzyk jest ta osoba genialna, ale w walce niestety smuteczek :( Cytuj Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 me_who - w końcu odkryłem co i jak, a łaziłem ze 2 godziny... gdyby chociaż części zagadki się aktualizowały po przeczytaniu grobów , ale w końcu wszystko się udało... Ja swojego bohatera zrobiłem na rycerza, który zna się na walce mieczem, etykiecie, naturze ludzkiej i potrafi każdego zagadać. Bo uwielbiam w cRPG gdy w dialogach pojawiają się dodatkowe opcje, właśnie dzięki wysokim atrybutom czy umiejętnościom. Niedoścignionym wzorem jest tu Planescape Torment - opcje pojawiały się dzięki wysokiej charyzmie, ale też inteligencji i mądrości... to był mjut... jak mogłeś kogoś oczarować, zasypać inteligentnymi formułkami, albo starodawnymi sentencjami... ech... Reszta teamu to na chwilę obecną grupa uderzeniowa, wszyscy leją wszystkich. Vend - siła woli to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza
GyzzBurn Napisano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 siła woli na nawet konieczność! Cytuj Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Na koniec dość niespodziewany masakrator, elfia łuczniczka Gwenadala , która ma bajerancki łuk (chyba najlepszy w grze, z drewna otrzymanego w queście w Ferdok, trzeba do tego mieć wytwarzanie łuków bodaj 14) Me_who, a wiesz może co to za quest? I jeśli chodzi o Twój transfer to... ja właśnie odstawiłem Gladys, która była miękka faja, bo ani czarować, ani walczyć, tylko dłubać w zamkach potrafiła, a wziąłem Gwendalę. Poszedłem z nią do Cano, nauczyłem otwierać zamki, rozbrajać pułapki i cwaniactwa. Dodatkowo Ruhanna , nie musi już zbierać ziółek, Bo Gwendala ma całkiem niezły poziom w tym, więc jeśli znajdę innego wojaka do drużyny (jeśli taki będzie), to Amazonka poleci dość szybko, a w mojej elfce zebrałem umiejętności, z których najczęściej korzystałem u Ruhanny i Gladys. No i ładniejsza jest jakaś. Bo ta pierwsz to babochłop, a druga przypomina mi Shani, której uroda mi jakoś nie podchodzi No, ale ja to mam jeszcze kawał drogi przed sobą, bo dopiero 3 lokacja poza Fredok przede mną i konszachty z wiedźmami Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 Me_who, a wiesz może co to za quest? Po powrocie z Mokradeł albo Lasu, obok placyku na którym jest jarmark na deskach czy takim czymś siedzi elf, który ma kłopot z dostawą tego wypasionego drewna. Nazwy niestety nie pamiętam :| Jesli coś Ci to da, to tu jest opis tego łuku po niemiecku. Po polsku na pewno inaczej się nazywa. Przy okazji się dowiedziałem, ze to nie jest najlepszy łuk w grze Cytuj Odnośnik do komentarza
Willow Napisano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 Czy w Mrocznym Lesie, gdy się z wiedźmami skumałem, daje coś wyrżnięcie obozu Praiosów? Czy można dorwać Da Vanye? Albo chociaż dostać jakiegoś questa? Bo próbowałem już kilka razy i jednak 10 rycerzy na raz to za dużo... a skubańcy nie chcą się dać odciągnąć po kilku... Cytuj Odnośnik do komentarza
me_who Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2009 Z Wielkim Inkwizytorem jeszcze się spotkasz i jest to dość ważne fabularnie więc zapewne dlatego jest go ciężko (niemożliwe?) ubić w obozie Cytuj Odnośnik do komentarza
Vend Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 Koniec! Ostatnia lokacja w stosunku do reszty gry była bardzo trudna. Jakimś cudem udało mi się jednak ją przejść. Dawno nie grałem w tak dobrą grę. Wszystkie pseudo-cRPG typu Mass Effect czy Fallout 3 się nie umywają Drakensang ma w sobie "ducha" legend gatunku jak BG czy P:T i to czuć. Pomimo, że brakuje pewnych elementów to i tak gra zapewne zapadnie mi w pamięć. Plusy: - Dobra fabuła (bez rewelacji ale nie schodzi poniżej pewnego poziomu) - Grywalność - Dopracowany świat - Kamera (na początku ciężko się do niej przyzwyczaić, później okazuje się bardzo wygodna) - Optymalizacja i grafika (gra chodzi na słabych komputerach i już na najniższych detalach jest ładna, na najwyższych jest piękna) - Muzyka - System The Dark Eye, który znacząco różni się od Dungeons & Dragons (szczególnie systemem rozwoju postaci) Minusy: - Nie można się "wczuć" w postać gdyż właściwie nic o niej nie wiadomo - To samo dotyczy towarzyszy - Zbyt mało nagranych głosów postaci - Małe zróżnicowanie wrogów i wyglądów jaskiń - Duża liniowość fabuły Ocena: 8,5/10 Teraz czekam na kolejne gry z systemu Dark Eye - Demonicon i, mam nadzieję, Drakensang 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gabe Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 Poleciłbym spróbowanie leciwej trylogii Das Schwarze Auge (Realms of Arcania), ale czas je nieźle posunął i może to być nie lada wyzwanie w dzisiejszych czasach... Cytuj Odnośnik do komentarza
Vend Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 Pierwotnie Drakensang nazywał się Realms of Arcania 4 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.