Skocz do zawartości

Football Manager 2009 [informacje oficjalne]


Profesor

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł moment, w którym można otworzyć oficjalny temat poświęcony sprawdzonym informacjom o Football Managerze 2009. Jak moderatorzy niewątpliwie nam niejednokrotnie jeszcze przypomną, do spekulacyjnych zgadywanek służy temat Przyszłość serii Football Manager.

 

Za wpisem na forum gram.pl, którego autorem jest człowiek z ekipy CDP:

 

"Planujemy Edycję Specjalną, czyli edycję limitowaną z rozszerzoną zawartością. W marcu jadę na spotkanie z wydawcą gry i będę między innymi o tym rozmawiał."

Odnośnik do komentarza

Czy jest możliwość fizyczna i techniczna aby przetłumaczyć ten txt z 1 strony wyzej zamieszczonego odnosnika do tematu i opublikować go na Forum SI oraz wysłać do twórców gry? Myśle ze wybrali by z tego sporo pomysłów które miałyby szanse ujrzec świało dzienne w nowej odsłonie FMa...

 

Prof - rozumiem ze będziesz zajmował się lokalizacją FM 2009 ? Bo do lokalizacji nie mam zasrzeżeń, uważam ze jest opracowana równiez dzieki graczom w sposób PROFesjonalny. Pozdro

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące później...

"MJ: We are not planning on adding any new playable leagues to the game now, or for the foreseeable future. We will always try and strive to improve our research each year, but that doesn’t mean adding new leagues! There are many in the office who would argue for less leagues, although that’s not going to happen either unless we have to pull some for licensing reasons."

 

Wywiad z Milesem na FM Britain

 

Nowych lig nie będzie w przewidywalnej przyszłości. Mało tego, wielu ludzi z SI uważa, że liczba lig powinna ulec zmniejszeniu, ale nie dojdzie do tego, chyba że zmuszą do takiego kroku wymogi licencyjne.

 

Za to trafiłem na plotkę o dodaniu nowych lig afrykańskich w FM 2009, ale muszę ją zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Football Manager to get in-game ads

 

In-game advertising is set to feature in upcoming Football Manager titles, following the announcement of a deal between SEGA Europe, Sports Interactive and IGA Worldwide .

 

The deal, which includes the MMO game Football Manager Live, will allow brands access to advertising prospects similar to those available in the real football environment, including league and tournament sponsorship, and pitch-side billboards.

 

"The Football Manager series boasts 3 of the top 5 fastest selling PC games in history and we are extremely enthusiastic about partnering with Sports Interactive and SEGA on these world-leading titles leading into the Euro 2008 series this summer," said Justin Townsend, CEO of IGA Worldwide.

 

"The unique opportunities available to our clients in these titles offer unrivalled exposure, engagement and accountability whilst adding realism and context to a game environment that prides itself on these same qualities."

 

http://www.gamesindustry.biz/articles/foot...get-in-game-ads

 

Nie wygląda to dobrze. Co prawda wymieniony z nazwy jest tylko FML, ale "upcoming Football Manager titles" brzmi dosyć jednoznacznie. Ciekawe więc, jak te reklamy zostaną zintegrowane z grą - jako na przykład autentyczni sponsorzy zespołów, jako reklamy wokół boiska, czy jeszcze inaczej :-k. Na pewno istnieją możliwości, by nie były one upierdliwie nachalne.

 

But, from an FM level, it won't slow the game down, the ads will be able to be dynamic (as in changeable if someone is online) or static (if you aren't online when you play), and will be fully in-situ (as in, would only appear in situations where you would expect them to in real life).

 

We'll reveal more when we start talking about the new FM, but that won't be til August time.

 

http://community.sigames.com/eve/forums/a/...91/m/4092020404

 

Wypowiedź Milesa na SIF. Czyli jak myślałem, reklamy pojawią się tam, gdzie można się ich spodziewać w rzeczywistości. Zapewne bandy reklamowe wokół boiska, miejmy nadzieję, że nie koszulki.

 

No i nowe jest stwierdzenie, że informacje o FM 2009 zostaną opublikowane dopiero w sierpniu.

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące później...
Dear all

 

Well, it's that time of year when we're getting ever closer to revealing the new features for our forthcoming Football Manager releases, Football Manager 2009 on PC & Mac, and Football Manager Handheld on PSP. I can confirm that they are both coming, and will both be out before Xmas. And out on the same date too.

As those of you who visit footballmanager.net might have seen, there's a bit of a teaser image up there. Guesses at what it is and why are more than welcome in this thread

 

As for the new features announcements, release date announcement and first look at the packshot, these will be coming in the evening of Wednesday September 3rd. So slightly later than the end of August originally promised but there are very good reasons for this, mainly involving global co-ordination for the announcement, and half of Southern Europe being shut down until next week.

The announcement itself will be in the form of a documentary type thing, made by Remedy Productions who do a lot of work with Channel 4 in the UK mainly on the music side of things. This will be initially viewable from our new You Tube channel, which can be found at www.youtube.co.uk/sigames. The video will be put up there first, and we'll then embed it into the various sigames and FM websites once it's encoded properly, sometime after 6pm next Wednesday, so it's well worth subscribing to the channel if you want to get it first. The documentary is going to be between 15 & 20 minutes long, and include many surprises along the way.

The day afterwards, when we've had some time to type it up, we'll post up some of the features that were discussed in the video for those of you with very short attention spans, or who are just too lazy to watch it. Which will hopefully be no one.

 

Please note that what we're announcing next Wednesday is not everything new that will be in the games, but a snapshot of some of the new features from the games. There will be further announcements as we get closer to the release date through some blogs (the site of which will be revealed when the first blog happens), the podcast and a few other places too. I'll leave it to others to then find these and post them on the forums here, although around the release of the demo will colate everything together to give as full a feature list as we'll ever give out. We don't want to ruin people's fun finding little things here and there during their game playing!

We look forward to the discussions of what we announce next week, although I'll be late to that party as at the same time as the announcements are going live, I'll be off at some press conference thingy. Just try to keep it constructive please - we hope there will be something for everyone in the announcement, but we can't please everyone all of the time, however hard we try.

 

Cheers

 

Miles

 

W skrócie - oficjalne informacje o FM 2009 ujawnione zostaną 3 września po południu, koło 18 czasu londyńskiego. Premiera gry - przed Gwiazdką.

 

http://www.footballmanager.net/en/index.html

 

Pokazane zostaną pierwsze screeny, a wszystko w formie filmu dokumentalnego, który najpierw pojawi się na kanale SI w YouTube:

 

http://www.youtube.co.uk/sigames

 

Trwać będzie 15-20 minut i zawierać niespodzianki. Następnego dnia na stronie SI pojawi się lista opcji omawianych w filmie.

 

Nie będzie to wszystko - między 3 września a premierą na blogach, podcastach i w innych formach ujawniane będą kolejne informacje.

Odnośnik do komentarza

"As for CD drives, it's looking likely that the game will need a DVD drive this year. Nothing confirmed as yet, but we were very close to using the full CD size last year, multiple CD's is not an option unfortunately, and I am 95% sure at this stage that we'll be too big for a CD."

 

Miles - na 95% gra będzie potrzebować napędu DVD. Wymagania sprzętowe nie są na razie znane.

 

Portret Che Guevary na stronie footballmanager.net jest ponoć celowy - na SI Forum spekuluje się, że zapowiada to rewolucyjne zmiany w grze.

 

A tak na marginesie, FM 2008 sprzedał się lepiej niż FM 2007, w liczbie ponad MILIONA egzemplarzy. Trzy kraje/regiony z największą sprzedażą to Wielka Brytania, Francja (!) i Skandynawia.

Odnośnik do komentarza

Do tego obiecana wisienka z forum SI:

 

An extra improvement not mentioned in the video because Miles forgot when recording it, but will hopefully stop some of the noise that would come if we didn't mention it - yes, regens have also been worked on extensively this year alongside the other improvements discussed

 

Czyli znacznie poprawiony system regenów.

Odnośnik do komentarza

by cmrev.com

 

Pierwsza taka zapowiedź w historii SI - z pewnością duża część z Was zapoznała się już z filmami zwiastującymi Football Managera 2009. Wiele w nich było o historii firmy i samej serii, wyciągnijmy więc fakty na najbardziej interesujący nas temat...

 

Pierwszą nowością jest system wsparcia dla menedżera. Polegać on ma na tym, iż w trakcie rozgrywania meczu nasz asystent będzie dzielił się z nami swoimi przemyśleniami i udzielał rad. Dotyczyć to ma wielu kwestii – będziemy mogli się na przykład dowiedzieć, jak umotywowani są nasi zawodnicy, a także poznać zdanie asystenta na temat tego, jak sprawdza się nasza taktyka, jak próbuje oszukiwać nas pod tym względem przeciwnik, i jak my moglibyśmy oszukać jego.

 

Znacznie rozwinięte zostaną też kontakty z mediami, czego głównym dowodem jest wprowadzenie do gry konferencji prasowych. Będziemy mogli wziąć w nich udział przed i po spotkaniu, a także po objęciu nowego klubu. Twórcy zapewniają, że udział w tej konferencji nie będzie polegał tylko na odpowiadaniu na seryjnie zadawane pytania, ale też na budowaniu relacji z dziennikarzami, a to co powiemy może zostać wykorzystane na kolejnym spotkaniu z mediami w przyszłości.

 

Również trening ma doczekać się pewnego odświeżenia, choć tu bliżej poznaliśmy tylko innowację związaną z ulubionymi zagraniami piłkarzy. Teraz gracze będą mogli się takich charakterystycznych ruchów na boisku uczyć. Wszystko będzie się odbywać za pośrednictwem ekranu interakcji z zawodnikiem, gdzie będziemy mogli go poprosić o to, by spróbował wypracować sobie wybrane przez nas zagranie. Przy czym nie zawsze piłkarze będą się na to godzić - wiele będzie zależało od ich charakterystyki.

 

Sporym wzywaniem z punktu widzenia ilości tekstu znajdującego się w grze było dodanie możliwości wyboru płci. Tę tak nieistotną z męskiego punktu widzenia zmianę z pewnością docenią nasze koleżanki menedżerki, które czasem daje się zauważyć na różnych serwisach poświęconych serii FM. Nie wiadomo natomiast, czy będzie możliwa zmiana płci w trakcie gry...

 

Aktualizacji doczekały się takie elementy gry jak wprowadzony w ostatniej wersji gry ekran zaufania do zarządu, model klubowych finansów, który ma być teraz wierniejszy, oraz interfejs użytkownika - tym razem gra ma wyglądać idealnie również na monitorach panoramicznych. Poważnym zmianom, a właściwie całkowitemu przebudowaniu, bo mowa jest o wycięciu kodu i pisaniu od podstaw, uległ też system transferowy. Twórcy obiecują, że teraz transfery i sumy za nie będą bardziej prawdopodobne i zbliżone do rzeczywistości. Oczywiście baza danych również doczeka się uaktualnienia i osiągnie prawdopodobnie jeszcze większe rozmiary niż dotychczas – w FM 2009 możemy ujrzeć nawet 350 tysięcy zawodników i trenerów z całego świata!

 

Na deser - silnik meczowy - ten został poddany ostatnio sporym testom w związku z FM Live, twórcy gry więc nie musieli poprawiać kolejnych jego wersji tylko na podstawie swoich spostrzeżeń, ale też mogli wysłuchiwać na bieżąco uwag graczy. Największą zmianą zarówno w tym elemencie, jak i w całej grze, będzie jednak z pewnością sposób prezentacji meczu – 3D! SI pracowało nad tym, co ujrzymy w FM 2009 prawie trzy lata, przy okazji jednak postanowiło zadowolić wszystkich, a więc zwolennicy 2D – nie bójcie się, będzie można wybrać pomiędzy jednym trybem a drugim. Poza tym na dole ekranu meczowego pojawi się pasek przewijania dobrze znany testerom FM Live. Jest to narzędzie, za pomocą którego będzie można sobie w każdym momencie spotkania przewinąć jego przebieg do chwili wcześniejszej. Jeśli więc przegapicie bramkę, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby szybko zobaczyć, co tak naprawdę się wydarzyło. Dodatkowo wzbogacony został też pełnoekranowy widok meczu – przełączając na takowy będzie możliwość skonfigurowania sobie, jakie okna chcemy nanieść na ekran (typu noty zawodników, statystyki meczowe), tak by wszystkie je widzieć i kontrolować naraz, równolegle z grą na boisku.

 

No i informacja w świetle tych zmian może dla wielu najistotniejsza - data premiery. Zarówno wersja na komputery stacjonarne, jak i na konsole przenośne PSP (nowości w FM 2009 Handheld omówimy już wkrótce!) pojawić się ma w sklepach 14 listopada. Przynajmniej w Wielkiej Brytanii, bo jak z tym będzie w Polsce - zobaczymy.

 

W skrócie:

- porady asystenta w trakcie meczu;

- konferencje prasowe;

- dziennikarze z pamięcią;

- poprawiony trening (m.in. nauka nowych zagrań);

- wybór płci (menadżerki do boju!)

- poprawione zaufanie;

- poprawione finanse;

- poprawiony system transferowy;

- 3D (wybór między 2D i 3D);

- premiera: 14 listopad.

Odnośnik do komentarza

"jak próbuje oszukiwać nas pod tym względem przeciwnik, i jak my moglibyśmy oszukać jego" przechytrzyć

 

"ekran zaufania do zarządu" - nie ekran, tylko moduł, bo to zderzenie oczekiwań z rzeczywistością było problemem, a nie wygląd ekranu. Zostaną też dodane nowe elementy tego modułu - reputacja klubu i atmosfera w zespole.

 

Do tego pominięte w niusie plotki transferowe.

Odnośnik do komentarza

Ktoś na SIF bardzo słusznie zauważył, że na pudełku FM 2009 menedżer trzyma piłkę Nike - pierwszy dowód na zapowiadaną przez Milesa obecność reklam w grze.

 

http://img501.imageshack.us/img501/3908/1723matchday2dx3.jpg

 

Kolejny bajerek - oceny meczowe są teraz obliczane z dokładnością do 0.1.

Zwróćcie też uwagę na cień dachu na tym screenie :D.

Odnośnik do komentarza

Mnie to się wydaje, że gra do tej pory sama zaokrąglała ratingi do całości. Inaczej raczej trudno by było im obliczać skomplikowane algorytmy, które zresztą są największą zaletą tej gry.

 

Ogólnie jestem strasznie podjarany zapowiedzią FM 09 (o czym świadczy sam fakt, że zawitałem znów na forum po x latach). Normalnie jakbym miał znów -naście lat i czekał na nową wersję FMa... Faktycznie - zmiany są rewolucyjne, mam też kilka spostrzeżeń, którymi chciałbym się podzielić i o nich podyskutować.

 

1. Zauważyliście, że z każdym rokiem gra staje się coraz bardziej idiotoodporna? Kiedyś nie wiadomo było po co są niektóre opcje i jak dokładnie działają. Teraz twórcy gry wręcz wymuszają na nas pomoc dołączając jakieś samouczki, podpowiedzi, tooltipsy i inne gówienka. W FM09 rozbudują dalej pomoc od Assmana. Z wersji na wersję ów Assman coraz bardziej nam pomaga, wręcz wyręcza w niektórych funkcjach. Czy za kilka lat nie zostaniemy sprowadzeni do roli jakiegoś klikacza, który robi wszystko na "auto" i rozgrywa kolejne mecze? Zaczyna mi to przypominać inne menadżery, gdzie można ustawić dokładnie zakres swoich obowiązków - od samego trenera, do dyrektoro-menadżero-trenera, a wszystko to aby zdobyć więcej i więcej klientów na grę. Wiadomo, że niektórzy wolą trenować piłkarzy i przeprowadzać transfery jarając się każdym zarobionym w ten sposób milionem, inni wolą sprzedawać tablice pod reklamy na zaprezentowanym (koniecznie w 3D!) stadionie. Przyznam, że mi się to bardzo nie podoba i uważam, że wszystkie tego typu udogodnienia są skierowane ku młodszym (i głupszym) użytkownikom oraz mają na celu zdobycie nowych klientów, którzy z menadżerami, czy ogólnie z piłką nożną na co dzień nie mają zbyt wiele wspólnego. We wcześniejszych wersjach wszystko było bardziej intuicyjne - aby dobrze grać trzeba było się naprawdę dużo domyślać. Nie wszystko dało się wyliczyć i przewidzieć, a co jeśli teraz Assman podpowie nam zawsze słuszne rozwiązanie? Boje się, że to jemu przypadną wszystkie zasługi, nie graczowi. Czy SI nie brnie w ślepy zaułek ułatwiania rozgrywki? I czy gra nie traci przez to na klimacie? Wydaje mi się, że tak. Kiedyś wszystko było tajemnicze i niejednokrotnie człowiek się zastanawiał jak to wszystko działa, jest ze sobą powiązane. Nikt nie myślał o algorytmach i obliczaniu w Excelu czy innych programach atrybutów do znalezienia idealnego kandydata na bramkę. Obawiam się, że całe to ułatwianie życia może się kiedyś skończyć cukierkowatością typu Total Club Manager czy jak to się tam teraz nazywa - "Gra dla wszystkich, czyli dla nikogo."

Z drugiej strony: strasznie jestem ciekaw czy podpowiedzi owego Assmana będą jakoś skorelowane z jego jakością. To znaczy: jeśli Assman będize miał kiepskie atrybuty to czy powinno się go słuchać, czy też nie? W poprzednich wersjach CMa różnie z tym bywało - niektórzy używali podpowiedzi Assmana, inni absolutnie nie. Podejrzewam jednak, że jako firma, która stara się zdobyć maksymalnie dużo klientów stawiając na prostotę rozgrywki SI postawi na Assmana podpowiadającego jedynie słuszne rozwiązania. Bo tak jest łatwiej, tak wiele więcej ludzi kupi grę. Obym się mylił.

 

2. Trenowanie PPM. Pomysł tyleż świetny, co stary. Nie rozumiem czemu nie wprowadzili go od samego początku wprowadzenia PPMów - to aż samo się logicznie narzuca, że nikt się z taką umiejętnością nie regeneruje - że trzeba ją w choćby minimalnym stopniu wytrenować. A już zwłaszcza jeśli taka umiejętność ma potem mieć ogromny wpływ na końcowy wynik. Niemniej jednak cieszę się, że w końcu tę funkcję wprowadzili. Ciekaw też jestem co się stanie z przekazywaniem PPMów juniorom przez weteranów. Skoro teraz teoretycznie każdy moze sobie wytrenować taką umiejętność to czy dodatkowo będzie mógł nauczyć się innej od kogoś innego?

 

3. Najbardziej jestem ciekaw nowego systemu transferowego. Przecież obecny, FM2008-owski mechanizm istnieje "od wieków". Pamiętam jak się czekało, bodajże w CM 2 podczas gdy komputer generował shortlisty dla klubów, a na ekranie migały po kolei wszystkie kluby. Hah, ileż to było czekania wtedy... :) Czy rzeczywiście teraz całkowicie zmienili moduł transferowy? Ciężki mi w to uwierzyć. Możecie mówić co checie ale jak dla mnie był to bardzo dobry algorytm. Oczywiście nie doskonały - bo kto może przewidzieć, że taki Robinho do Man City trafi na skutek zachcianki jakiegoś szejka - ale nie można idealnie odwzorować świata rzeczywistego. Model z poprzednich wersji FM-a moim zdaniem był bardzo bliski odwzorowania reala, a to, że przeważnie ci sami zawodnicy trafiali do tych samych klubów po rozpoczęciu rozgrywki - cóż, może to się właśnie udało naprawić.

 

4. Największe moje wątpliwości wzbudza oczywiście tryb 3d. Pamiętam, że jak wprowadzali 2d też miałem ogromne wątpliwości. Ba, zarzekałem się, że ja tam dalej będę grał na tekstowym. I oczywiście po pół roku nie wyobrażałem sobie by do niego już kiedykolwiek wrócić. Obecnie najbardziej obawiam się dwóch rzeczy trybu 3d: animacji postaci oraz odwzorowania atrybutów zawodnika na boisku. Schematyczności rozgrywania piłki się nie obawiam, tryb 2d robił to dość realistycznie, przynajmniej na tyle, że za każdym razem zastanawiam się jakim cudem, do cholery, udało im się napisać taki algorytm.

4.1. Animacja. Zauważcie, że w porównaniu do wersji 2d dojdzie teraz animacja całej postaci piłkarzy. To już nie są zwykłe kuleczki z textboxem pod spodem latające za piłką po całym boisku. Teraz musi być odzwierciedlona każda główka, każdy strzał, każdy wślizg, zamach, popchnięcie, kiwka, piętka, angielka i strzał nożycami. Repertuar zagrań jest tutaj praktycznie nieograniczony i niezmierzalny. Oczywiście nie można tego odzwierciedlić w grze dlatego boję się bardzo schematyczności zagrań. Żeby nie okazało się zaraz, że połowa piłkarzy strzela w sposób x, a druga połowa w sposób y. Życzyłbym sobie aby oprócz koloru skóry zawodnicy różnili się też fryzurami, budową ciałą (szczupła, atletyczna, muskularna, ronaldowata itp). Tych wszystkich rzeczy oczywiście nie będzie - za dużo tu zmiennych do wygenerowania, a jeśli gra generowałaby wszystkie modele piłkarzy to SI szybko naraziłoby się na gniew graczy, którzy będą krzyczeli "Przecież ten Ronaldo wygląda jak Paweł Magdoń!". Dlatego tej animacji się boję właśnie i mam co do niej duże, duże wątpliwości.

4.2. Odwzorowanie atrybutów. No, tu dużo wyjaśniać nie trzeba. Czy zawodnik z tackiling i aggression po 20 będzie tak samo wchodził w przeciwnika jak zawodnik z połową tych atrybutów? Czy będzie widać, że zawodnik z pace 20 zapier... z piłką zauważalnie szybciej niż Mariusz Jop z MŚ (pace 1)? Bo w tej chwili, na kuleczkach, tego praktycznie nie widać, zupełnie inaczej niż w realu, gdzie od razu można wyróżnić najszybszych piłkarzy na boisku. A skoro nowy tryb 3d ma być stworzony na podstawie 2d...

 

Wątpliwości co do trybu 3d jest jeszcze więcej, choćby taka głupia rzecz jak animacja ruchu piłki. Nie gram obecnie w nowe Fify i PESy, nie wiem jak sobie z tym radzą takie symulatory piłki nożnej ale FM, jako gra ambitnie dążąca do realistyczności, musi pokazać coś specjalnego w tej dziedzinie.

 

5. Inne pierdoły. Powiem szczerze, że inne rzeczy mnie mniej interesują. Konferencje prasowe? Fajnie. Ale bez bajery. Zobaczymy czy rzeczywiście nie będzie to proste pytanie:odpowiedź, czy też nie równie proste wypominanie twoich słów. Ideałem byłoby tutaj rozumienie pisanego tekstu przez człowieka, coś na kształt tych technologii "inteligentnych wyszukiwarek" ale to raczej melodia przyszłości. Ogólnie miło, że rozbudowali tę opcję ale szału bez. Wolałbym raczej żeby zajęli się całą otoczką medialną - żeby przed każdym meczem (a już zwł. derby) robił szię szum w mediach - żeby ludzie związani z klubami prowadzili prasowe polemiki i flame'y. Cóż mi da konferencja prasowa, skoro tego nikt nie przeczyta? A taka wojna w prawie dałaby mi poczucie klimatu piłkarskiego święta, realizmu.

 

Co tam jeszcze dodali... wybór płci. Jak dla mnie pierdoła nie warta uwagi. Dziś w radio usłyszałem, że jakaś szwedzka parlamentarzystka chce wprowadzenia równouprawnienia w reklamach (faceci nie mają reklamować tylko piwa i się nim cieszyć, kobiety nie mają reklamować proszku do prania) więc mnie już nic nie zaskoczy. Zagranie pod publiczkę i tyle.

 

Poprawili też confidence bary, co moim zdaniem też jest mało przydatną funkcją w grze. Przypomina mi to jakieś Ultimate Soccer Managery z 98' i inne takie menadżerki finansowe.

 

Ostatnią rzeczą jest premiera... Boję się, że znów Angole i reszta Europy będzie mogła grać wcześniej niż ja i ludzie mieszkający w Polsce. A potem się w SI dziwią, że co drugi ma wersję "od cioci z UK"...

 

Swoją drogą to teraz może naprawdę być prawdziwy tekst - w końcu naprawdę wielu ludzi tam wyjechało i zapewne przyśle nowiutkie świeże DVD do Polski.

Odnośnik do komentarza

No widzę, że moje chaotyczne przemyślenia nie cieszą się zbyt wielką popularnością ale trudno ;)

 

Poczytałem sobie za to forum SI. Dużą część moich wątpliwości rozwiał team SI, pozostało jeszce kilka pytań ale oto, co udało mi się wygrzebać z informacji o nowych opcjach:

 

1. Mecz 3D:

- nad obecnym silnikiem chłopaki pracowali rok, te 3 lata, o których wspominał Jacobsen to był czas, przez który szukali "odpowiedniej drogi",

- na boisku 3d będzie widać efekty pogodowye, tak jak w wersji 2d

- nie będzie efektów wizualnych typu opady deszczu, śniegu, gradu i bananów z sektora polskich kiboli,

- poprawią z pewnością wygląd płyty,

- skala piłkarzy nie zmieni się (niektórzy narzekali, że zawodnicy są strasznie mali),

- numery i nazwiska prawdopodobnie będą umieszczone jak w wersji 2d - pod kółeczkiem. Na zawodnikach niestety nie widać ich zbyt dobrze,

- nie wykluczają opcji dostosowywania grafiki do posiadanego sprzętu - być może będize można wyłączyć niektóre efekty, aby zwiększyć ilość fps-ów,

- nie będzie żadnych efektów typu dryblingi, wślizgi itp, nie będą też odwzorowane PPMy - jak Tries trick itp. Nie w FM 09 bynajmniej. Narazie skupiają się na tym, by tryb 2d wiernie odwzorować w 3d.

- wzrost zawodnika w końcu bedzie miał jakieś znaczenie (w FM08 miał tylko "na papierze"). Za maksymalną wysokość, na jaką może skoczyć zawodnik nadal odpowiada Jumping, na podstawie wzrostu natomiast silnik będzie podejmował decyzję czy zawodnik ma w ogóle skakać oraz w którym momencie ma skakać albo przyjąć piłkę na klatę,

- tryb samego komentarza (bez 2d i 3d) nadal będzie dostępny,

- stadiony nie będą odwzorowane w widoku 3d. Przypuszczalnie widok tego stadionu naokoło boiska będzie można w ogóle wyłączyć,

- będą odzwierciedlone jedynie 4 cechy wyglądu piłkarzy: odcień skóry, wzrost, waga i kolor włosów (tak, łysy również będzie opcją). Brzmi to trochę enigmatycznie ale szczegółowego wyglądu typu cechy szczególne twarzy jak w serii Fifa nie będzie,

 

2. Konferencje prasowe:

- nie można zwołać konferencji prasowej kiedy się chce, są tylko przed meczem i po meczu oraz gdy przejmujesz nowy klub,

- będzie możliwość zostawienia konferencji prasowych w gestii assmana,

- pole "wpisz własną wypowiedź" nie służy niczemu specjalnemu i oczywiście komputer nie będzie w stanie odpowiedzieć na teksty tam wpisane, jednakże będzie reagował na niektóre słowa tam wpisane (nietrudno się domyśleć, że chodzi o przekleństwa),

- ilość pytań podczas konferencji jest zmienna,

- nie bedzie specjalnych konferencji zwoływanych, by przedstawić nowego gracza. Będą to raczej konferencje o ogólnej sytuacji w klubie.

 

3. Assman:

- jakość podpowiedzi, które daje nam Assman będzie zależna od jego umiejętności

 

Proszę pamiętać, że część z tych informacji wyżej to domysły, przypuszczenia, a nawet pomyłki. Oczywiście wybierałem jedynie wypowiedz ludzi z SI ale jak dobrze wiadomo i oni potrafią czasami pokoloryzować...

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jako że polskie serwisy milczą jak zaklęte :> - w piątek wyszedł pierwszy podcast poświęcony FM 2009, w którym Miles mówił o systemie rozwoju umiejętności zawodnika:

 

- szybkość rozwoju będzie bardziej zindywidualizowana podobnie jak wiek, w którym zawodnik osiągnie szczyt umiejętności

- wonderkidy będą rozpoczynały karierę z wyższymi umiejętnościami, by kluby szybciej dostrzegały ich wartość

- reżimy treningowe będą bardziej związanie z podnoszeniem wartości poszczególnych atrybutów

 

Ponadto:

- pojawią się nowe przepisy w MLS

- w grze pojawi się indykator pozycji a'la FM Live, pokazujący, jak dobry zawodnik jest na danej pozycji

- oceny zawodników będą z dokładnością do 0,1

- bramki zdobyte w doliczonym czasie gry będą wyświetlane jako, e.g., 90+3

- menedżerowie prowadzeni przez komputer będą sprowadzać zawodników na testy

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...