Skocz do zawartości

Kolej


Fikander

Rekomendowane odpowiedzi

Psze państwa, w dniu dzisiejszym nastąpiło otwarcie ofert na obsługę pociągów regionalnych w województwie kujawsko-pomorskim.

 

W części B, dotyczącej obsługi SKM Toruń Wschodni - Bydgoszcz Główna, przetarg wygrały PKP PR.

W części C, dotyczącej obsługi pozostałych pociągów prowadzonych trakcją elektryczną, przetarg wygrały PKP PR.

 

Natomiast w części A, dotyczącej obsługi pociągów prowadzonych trakcją spalinową, przetarg wygrały spółki PCC Rail i Arriva. Oznacza to (przy założeniu prawidłowości procedury przetargowej) koniec monopolu PKP i spółek z nich wydzielonych na pociągi pasażerskie w Polsce.

Odnośnik do komentarza

Nareszcie :jupi: !! Tylko znając beton PKP wkońcu dasie i wszystko wróci do normy. Jak nie samo PKP czegoś nie zrobi to pomoże im UTK :) Swoja droga. Jesli PCC Arriva wygralo to oni beda jezdzic swoim taborem ? Tymi szynobusami co to je z Danii sprowadzaja. Czy dostana Pesobusy ? I jak sie maja do tego sklady np. SU45+Bochun ? Najlepiej niech dadza Gagar lub Ludmiłe :keke:

Odnośnik do komentarza
Hmm mam pytanie czy w PKP do zniżki mógłby uprawnić mnie index :> Jeśli nie posiadam legitymacji (zgubiłem sic :/ ) Dodam że w indexie znajdował by się wpis z tegoż dnia w którym bym korzystał z przejazdu :>

Nie.

 

Wedlug przepisow do przejazdow ulgowych upowaznia tylko wazna legitymacja studencka.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Kurde, w takim razie zastanawia mnie skąd ludzie mają takie rozkłady :) Jestem w trakcie tworzenia stacji Tychy dla świetnego symulatora "Kolejarz", no i przydałyby się te dane, a jak pewnie doskonale wiesz, tam też są towarowe składy :) Niektórzy pewnie wymyślają, ale np. tutaj jest rozkład z Jeleniej Góry...

Odnośnik do komentarza
Świeże elewacje, nowe posadzki, wyremontowane perony i przejścia podziemne - tak w 2012 roku wyglądać ma wrocławski Dworzec Główny. Już w przyszłym roku za kilkadziesiąt milionów złotych PKP zamierza rozpocząć jego modernizację.

 

Teresa Kalisz, dyrektor projektu: - Decyzja o modernizacji dworca zapadła już dwa lata temu. Euro 2012 dało nam możliwość pozyskania środków unijnych na tę inwestycję. Przekształcimy więc dworzec w nowoczesne centrum obsługi pasażerów, przebudujemy wiaty peronowe, przejścia podziemne, a przede wszystkim hol główny.

 

Kilka miesięcy potrwa ustalenie zakresu prac. Dlatego na razie nie wiadomo, ile będzie kosztowała modernizacja. - To jakieś kilkadziesiąt milionów złotych, bo dworzec we Wrocławiu, choć piękny, wymaga generalnego remontu - mówi Michał Wrzosek, rzecznik zarządu PKP S.A.

 

Najpierw zostanie rozpisany konkurs na projekt rewitalizacji. Ale PKP chce, by już pod koniec przyszłego roku ruszyły prace budowlane. - Zakończą się najpóźniej na początku 2012 roku. Chcemy, by w całości sfinansowała je Unia Europejska. Minister transportu zaakceptował już nasz wniosek o przyznanie środków. Teraz czekamy na wpisanie inwestycji na listę projektów kluczowych dla programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - mówi koordynatorka projektu.

 

- Wszystkie prace konsultowane będą z konserwatorem zabytków. W samej bryle dworca nic nie będziemy zmieniać. Elementy nowoczesności wprowadzimy jedynie do wystroju wnętrza - mówi dyrektor Kalisz.

 

Z dworca zniknąć mają bezdomni. Michał Wrzosek: - Opracujemy nowy system monitoringu. Po remoncie łatwiej będzie utrzymać czystość i porządek.

 

W ciągu kilku lat mamy mieć również szybkie połączenie kolejowe do Warszawy. Podróż do stolicy przez Poznań trwać ma zaledwie trzy i pół godziny. Dziś InterCity pokonuje tę trasę około pięciu godzin. - Wymienione zostaną tory, by pociągi mogły nimi kursować z prędkością do 160 km/h, a niektóre nawet 200 km/h - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

 

Najpierw, bo do 2012 roku, zmodernizowana zostanie trasa Poznań - Warszawa. Prace są już zaawansowane. Przebudowy wymaga jeszcze 123 km trasy. Nieco dłużej, bo do 2014 roku poczekamy na zakończenie prac przy odcinku Wrocław - Poznań. Teraz przejazd tą trasą zajmuje dwie godziny, po remoncie będzie o połowę krótszy. - Inwestycje te planowane były od lat i nie mają związku z Euro 2012. Być może ze względu na mistrzostwa uda się jednak przyspieszyć termin ich zakończenia - mówi Łańcucki.

 

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

Aż chce się powiedzieć: "Nareszcie!", bo wrocławski dworzec numer jeden w mieście do najprzyjemniejszych miejsc w ostatnich latach nie należał.

Odnośnik do komentarza
Gość Profesor
PKP likwiduje ostatni płocki pociąg - "Koziołka". Od grudnia będziemy największym w Polsce miastem, do którego nie dojeżdża żaden pociąg pasażerski.

 

Już w obowiązującym od 1 czerwca rozkładzie "Koziołek" został okrojony o dwa kursy: sobotni z Poznania do Płocka i niedzielny z Płocka do Poznania. Dalej będzie już tylko gorzej. Nadzorujące pociąg PKP Przewozy Regionalne potwierdzają: - W rozkładzie jazdy, który ma obowiązywać od grudnia 2007, nie ma pociągu relacji Płock-Poznań - przyznaje Piotr Olszewski z biura prasowego firmy.

 

Powodem jest niska frekwencja. Z badań przeprowadzonych przez PKP wynika, że "Koziołkiem" średnio podróżuje 35 osób (na 212 miejsc w pociągu). To znacznie poniżej poziomu opłacalności.

 

[LINK]

 

No, ojp, no.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...