Fikander Napisano 17 Maja 2007 Udostępnij Napisano 17 Maja 2007 Kontynuacja tematu kolejowego ze starego forum. Przypominam, ?e w temacie dyskutujemy o aktualnej kondycji polskich (i nie tylko) kolei, wymieniamy si? do?wiadczeniami z podró?y, udzielamy pomocy u?ytkownikom zagubionym w g?szczu ofert i promocji wszelakich spó?ek kolejowych i ogólnie poruszamy w sposób konstruktywny wszystkie tematy zwi?zane z transportem szynowym. Na pocz?tek mo?e kilka przydatnych linków: a. Strony spó?ek kolejowych http://pkp.pl - strona g?ówna grupy PKP http://pr.pkp.pl - PKP Przewozy Regionalne http://intercity.pl - PKP Intercity http://wkd.com.pl - Warszawska Kolej Dojazdowa http://skm.pkp.pl - SKM Trójmiasto http://skm.warszawa.pl - SKM Warszawa http://mazowieckie.com.pl - Koleje Mazowieckie http://skpl.kalisz.pl - Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych b. Galerie zdj?? kolejowych http://transport.wroc.biz lub http://phototrans.eu - s?awne TWB, najwi?ksza galeria transportowa w Polsce, a by? mo?e nie tylko. Podzielone na cz??? kolejow? i t? drug?. http://wrp.xt.pl - World Rail Photo - mniejsza galeria, pozytywnie wyró?niaj?ca si? bardzo wysokim poziomem prac. http://gmfk.pl - Galeria Mi?o?ników Focenia Kolei. M?oda, (podobno) pr??nie rozwijaj?ca si? galeria. c. Przydatne poradniki i informacje http://kolej.one.pl/ - ogólnopolska baza kolejowa, kompendium wiedzy o infrastrukturze kolejowej na terenie Polski http://kolej.one.pl/~halski/cestovani_vlakem.html - kapitalny poradnik Wojtka Michalskiego dotycz?cy podró?owania kolej? po Czechach. d. Fora i grupy dyskusyjne news://pl.misc.kolej - grupa dyskusyjna pl.misc.kolej, bramka usenet serwisu gazeta.pl. G?ówne kolejowe miejsce dyskusyjne w polskiej przestrzeni netowej, zaleca si? u?ycie dedykowanego czytnika news. http://www.ic.rail.pl - IC Forum. Forum pasa?erów PKP Intercity. http://www.kmforum.boo.pl - Nieoficjalne forum Kolei Mazowieckich http://www.wawkom.waw.pl/forum - Wawkom, Warszawskie Forum Komunikacyjne - po?wi?cone g?ównie komunikacji publicznej w aglomeracji warszawskiej, z bogatym dzia?em kolejowym. Zapraszam do dyskusji! Cytuj Odnośnik do komentarza
m0ke Napisano 17 Maja 2007 Udostępnij Napisano 17 Maja 2007 http://gmfk.pl - Galeria Mi?o?ników Focenia Kolei. M?oda, (podobno) pr??nie rozwijaj?ca si? galeria. Narazie to si? cofa w rozwoju Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 17 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2007 a pierwszy ED74 do obs?ugi linii Warszawa - ?ód? gotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 18 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2007 Dzikie jaja na trasie Warszawa - Lublin, czyli poci?gi musz? zwalnia? na przeje?dzie z ka?d? dró?k? lokaln?, bo jeszcze jaki? slepak w blachosmrodzie wjedzie pod poci?g. :doh!: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...LUBLIN/70517004 Pospiesznemu si? nie spieszyO kwadrans d?u?ej b?dziemy jecha? poci?giem z Lublina do Warszawy. Powód? Poci?gi musz? zwalnia? do 20 km/h na przejazdach bez szlabanów i ?wiate? ostrzegawczych. - 15 minut to niby nie jest du?o. Ale ka?dy, kto jedzie z daleka, chcia?by ju? wreszcie by? na miejscu - mówi Krystyna Niewi?ska z Bia?egostoku, która dwa razy w miesi?cu jedzie przez Warszaw? do córki mieszkaj?cej w Lublinie. Pani Krystyna b?dzie je?dzi?a d?u?ej poci?giem, bo po drogach je?dzi coraz wi?cej samochodów. Co ma jedno z drugim wspólnego? - Na przejazdach kolejowych wzros?o nat??enie ruchu ko?owego - wyja?nia Ma?gorzata Kwiatkowska z lubelskiego oddzia?u spó?ki PKP Polskie Linie Kolejowe. - St?d w ca?ej Polsce ograniczenia pr?dko?ci poci?gów na przejazdach ni?szej kategorii. Chodzi o cz?sto ucz?szczane przejazdy, na których s? ?wiat?a, a nie ma szlabanów i tych, gdzie nie ma jakichkolwiek zabezpiecze?. Mi?dzy Lublinem a Warszaw? jest 8 takich miejsc. Zbli?aj?c si? do nich maszyni?ci b?d? musieli zwalnia? do 20 km/h. - Czyli b?dzie mo?na wyskoczy? i jeszcze sobie grzybów i jagód nazbiera? - ironizuje pani Krystyna. Nie jest wa?ne, czy to poci?g osobowy, pospieszny, czy ekspres. - Ograniczenie obowi?zuje wszystkie poci?gi. Czy mo?e by? inaczej? - Mo?e, ale nie mamy pieni?dzy na przebudow? przejazdów. To du?e wydatki, bo trzeba zamontowa? kable, sygnalizacj?, czujniki, przy??cza energetyczne i teletechniczne oraz aparatur? steruj?co-kontroln? - wylicza Kwiatkowska. Koszt zabezpieczenia jednego przejazdu waha si? od 500 tys. z? do 800 tys. z?. - Za to wszystko musi zap?aci? kolej. Cho? to nie nasza wina, ?e na drodze jest coraz wi?cej aut. - Kolej traci pasa?erów na w?asne ?yczenie - komentuje Pawe? Korze?, który ze stolicy przyjecha? do te?ciów. - Busem mo?na dojecha? taniej i szybciej. Tyle ?e z dusz? na ramieniu i dlatego wol? jecha? kolej?. Ale zapewniam, ?e znajdzie si? wielu takich, co po nast?pnej podwy?ce i paru takich pomys?ach przesi?dzie si? do busów. Pasa?erów czekaj? zmiany w rozk?adzie. Korekta wejdzie w ?ycie 1 czerwca. Cytuj Odnośnik do komentarza
lindros Napisano 19 Maja 2007 Udostępnij Napisano 19 Maja 2007 a pierwszy ED74 do obs?ugi linii Warszawa - ?ód? gotowy. ED to skrót od Elektryczny D....? Jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 19 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2007 Dalekobie?ny. EW - lokalny wysokoperonowy, EN - lokalny niskoperonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Man_iac Napisano 22 Maja 2007 Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Napewno znalaz?oby si? sporo niepotrzebnych ludzi. Cho?by dró?nicy. Po co ich zatrudnia?? Przecie? wystarczy?aby instalacja fotokomórki przed przejazdem, któr? aktywowa?by przeje?d?aj?cy poci?g. Instalacja takiego sprz?tu na jednym przeje?dzie to oko?o 1500-2000 z?, licz?c w dwie strony to nawet dajmy na to 5000z?. Nietrudno wyliczy?, ?e po pó? roku inwestycja by si? zwróci?a. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 22 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Napewno znalaz?oby si? sporo niepotrzebnych ludzi. Cho?by dru?nicy. Po co ich zatrudnia?? Przecie? wystarczy?aby instalacja fotokomórki przed przejazdem, któr? aktywowa?by przeje?d?aj?cy poci?g. Instalacja takiego sprz?tu na jednym przeje?dzie to oko?o 1500-2000 z?, licz?c w dwie strony to nawet dajmy na to 5000z?. Nietrudno wyliczy?, ?e po pó? roku inwestycja by si? zwróci?a. okurwa instalacja SSP to koszt oko?o MILIONA z?otych. Cytuj Odnośnik do komentarza
Man_iac Napisano 22 Maja 2007 Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Nie mówi? o SSP, tylko o fotokomórce, któr? mo?na zainstalowa? za kwot?, o której pisa?em. Wiem, bo pracowa?em w firmie, która zajmuje si? alarmami i fotokomórkami. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 22 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 A jakby fotokomórk? aktywowa?a przebiegaj?ca przez tory sarna, to co? Cytuj Odnośnik do komentarza
Man_iac Napisano 22 Maja 2007 Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Fotokomórk? da si? ustawi? na okre?lone rozmiary, przy których reaguje. Cytuj Odnośnik do komentarza
Henkel Napisano 22 Maja 2007 Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Fotokomórk? da si? ustawi? na okre?lone rozmiary, przy których reaguje. no i? pomylek to nie wyeliminuje. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 22 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Mamy zwierz?ta ró?nych rozmiarów. W dodatku nie rozwi?zuje to bardzo wielu kwestii, w tym kluczowej - momentu zwolnienia przejazdu. Inna rzecz, ?e owszem, SSP to jest rozwi?zanie na kwestie dró?ników, ale przy obecnym tryndzie 'wszystko na drogi, tory przecie? same si? utrzymuj?', to d?ugo b?dziemy 200 lat za murzynami. Cytuj Odnośnik do komentarza
Man_iac Napisano 22 Maja 2007 Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Ryzyko pomy?ki jest bardzo niewielkie, bo sarna musia?aby by? rozmiarów najmniejszych poci?gów, a tak du?ych nigdy nie widzia?em. Zreszt? lepiej, ?eby myli?o si? w t? stron? i czasem opu?ci?o jako fa?yszwy alarm, ni? b??dy takie, jakie pope?niaj? dru?nicy, którzy zapominaj? opu?ci? szlaban. W dodatku nie rozwi?zuje to bardzo wielu kwestii, w tym kluczowej - momentu zwolnienia przejazdu. To ju? nie jest sprawa wa?na z mojego punktu widzenia, tylko z punktu widzenia fachowców z PKP. Mo?na to ustawi? 10 metrów od przejazdu, a mo?na 10 kilometrów- nie mam poj?cia w jakiej si? powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza
Henkel Napisano 22 Maja 2007 Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Ryzyko pomy?ki jest bardzo niewielkie, bo sarna musia?aby by? rozmiarów najmniejszych poci?gów, a tak du?ych nigdy nie widzia?em. Zreszt? lepiej, ?eby myli?o si? w t? stron? i czasem opu?ci?o jako fa?yszwy alarm, ni? b??dy takie, jakie pope?niaj? dru?nicy, którzy zapominaj? opu?ci? szlaban. uhum. pociag widmo. wybacz ale opieranie takiego systemu na jednej fotokomorce to jest dla mnie lekka paranoja. to ja juz wole droznika, ktory choc moze dokonac jakiejkolwiek oceny tego co sie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 22 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Ryzyko pomy?ki jest bardzo niewielkie, bo sarna musia?aby by? rozmiarów najmniejszych poci?gów, a tak du?ych nigdy nie widzia?em. Zreszt? lepiej, ?eby myli?o si? w t? stron? i czasem opu?ci?o jako fa?yszwy alarm, ni? b??dy takie, jakie pope?niaj? dru?nicy, którzy zapominaj? opu?ci? szlaban. ja b?agam o lito?? na ca?ym ?wiecie stosuje si? wyrafinowane, precyzyjne systemy SSP, a tu przychodzi kolega 'jestem dresem' man_iac i jednym pstrykni?ciem palców udowadnia, ?e s? one bezu?yteczne i da si? je zast?pi? najprostszym uk?adem fotooptycznym. no po prostu geniusz, jakich ma?o. Cytuj Odnośnik do komentarza
Man_iac Napisano 22 Maja 2007 Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 wybacz ale opieranie takiego systemu na jednej fotokomorce to jest dla mnie lekka paranoja. Maszyny zwykle okazuj? si? znacznie bardziej niezawode, ni? ludzie. ja b?agam o lito??na ca?ym ?wiecie stosuje si? wyrafinowane, precyzyjne systemy SSP, a tu przychodzi kolega 'jestem dresem' man_iac i jednym pstrykni?ciem palców udowadnia, ?e s? one bezu?yteczne i da si? je zast?pi? najprostszym uk?adem fotooptycznym. no po prostu geniusz, jakich ma?o. Brak argumentów merytorycznych - atak personalny. Typowy schemat dzia?ania osób, które odbiegaj? od poziomu dyskusji. do SZK: Sorry, zacz??em pisa? przed Twoim postem. Cytuj Odnośnik do komentarza
Brachu Napisano 22 Maja 2007 Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Ryzyko pomy?ki jest bardzo niewielkie, bo sarna musia?aby by? rozmiarów najmniejszych poci?gów, a tak du?ych nigdy nie widzia?em. Zreszt? lepiej, ?eby myli?o si? w t? stron? i czasem opu?ci?o jako fa?yszwy alarm, ni? b??dy takie, jakie pope?niaj? dru?nicy, którzy zapominaj? opu?ci? szlaban.W dodatku nie rozwi?zuje to bardzo wielu kwestii, w tym kluczowej - momentu zwolnienia przejazdu. To ju? nie jest sprawa wa?na z mojego punktu widzenia, tylko z punktu widzenia fachowców z PKP. Mo?na to ustawi? 10 metrów od przejazdu, a mo?na 10 kilometrów- nie mam poj?cia w jakiej si? powinno. Czytaj?c to zatrzyma?e? si? w szkole podstawowej na budowie urz?dze? technicznych. Czysty roku. Jest tak, jak pisze Fika - urz?dzenie oparte na jednej fotokomórce to sobie mo?esz ustawi? pod domem, aby uruchamia?o obwód elektryczny ?wiat?a zewn?trznego a nie decydowa?o o ?yciu i kilkuset osób :doh!: Cytuj Odnośnik do komentarza
Man_iac Napisano 22 Maja 2007 Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 Czytaj?c to zatrzyma?e? si? w szkole podstawowej na budowie urz?dze? technicznych. Czysty roku. Jest tak, jak pisze Fika - urz?dzenie oparte na jednej fotokomórce to sobie mo?esz ustawi? pod domem, aby uruchamia?o obwód elektryczny ?wiat?a zewn?trznego a nie decydowa?o o ?yciu i kilkuset osób Dobrze zaprogramowana maszyna b??dów nie pope?nia - cz?owiek owszem. Zdecydowanie wola?bym, ?eby moje ?ycie zale?a?o od takiej maszyny, ni? od chciejstwa, zm?czenia, czy alkoholizmu dró?nika. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fikander Napisano 22 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2007 no w?a?nie problem w tym, ?e jedna fotokomórka to nie jest 'dobrze zaprogramowana maszyna' :doh!: Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.