klinsmann Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 cześć, od kilku tygodni szukam narzędzia do gromadzenia notatek i zarządzania zadaniami. długi czas korzystałem z poczty @, ale teraz mam 200 nieprzeczytanych maili i nie jestem w stanie sobie tego szybko ogarnac. od jakiegoś czasu probuje migrowac sie na Trello. to na czym mi zależy to 1. bezpłatne narzędzie 2. możliwośc pracy na telefonie(aplikacja)/ tablecie(aplikacja) /komputerze(przegladarka zintegrowana z www, aby byl plugin lub dedykowana aplikacja zintegrowana z aplikacja) na wejsciu potrzebuje skrzynke "inbox", gdzie wrzucę wszystko, potem łatwą możliwość przydzielenia tego do "projektów" i przypisania tego to ew. kategorii w ramach projektu(inspiracje, to do, in progress, to done, cancelled). ostatnia rzecz to fajnie jest mieć overview, kiedy na co jest zaplanowane(idealnie byloby to narzedzie wspoldzielic z minimum jeszcze jedna osobą, ale to raczej wymaganie opcjonalne) trello połowicznie adresuje inbox, jak cos przegladasz w necie to mozesz wyslac na dedykowany @ wiadomosc i Ci to trello zaciagnie. wpisywanie z palca nowych zadan(np. szybkich pomyslow) jest dobre tylko na PC. jak przegladasz www na PC, to zeby dodac info do trello to trzeba biegac miedzy zakladkami(wtyczki do firefox nie dzialaja tak fajnie), na urzadzeniach mobilnych bierzesz udostepnij i wybierasz trello i voila - trzy klikniecia i gotowe jeżeli chodzi o overview w trello to jest to dla mnie mało czytelne, może nie na tyle, aby tworzyć harmonogram w MS project, ale... pozostaje niesmak samo wyświetlanie notatek też nie jest fajne, wiadomo nie jest to evernote czy onenote - ale może jest jakaś alternatywa? jeżeli macie jakieś doświadczenia, to podzielcie się. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Podobno Evernote ludziom dobrze służy. A najlepszą alternatywą jest właśnie Trello. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 To nie jest kwestia jednego narzędzia, ale stworzenia ekosystemu, który działa. W jego skład powinny wejść klient poczty, zadania, kalendarz, notatki. Najlepiej jesli to wszystko bedzie zintegrowane. Np. outlook z kalendarzem i one note, albo Airmail, ktory pozwala zamieniac maile na przypomnienia w Todoist, Wunderlist czy spotkania w kalendarzach. Wiele osob najbardziej chwali sobie Nozbe i Todoist. Ja np. Trello nie umiałem skumać. Serio, system kanbanów jest dla mnie besęsu. Dużo zależy też od tego czy to ma być system indywidualny czy dla zespołu. Idealnie mieć tego samego klienta poczty w telefonie i na komputerze, żeby ficzery się rozumiały - np. tu i tu Outlook lub np Spark na iOS i Mac OS. Cytuj Odnośnik do komentarza
klinsmann Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Podobno Evernote ludziom dobrze służy. A najlepszą alternatywą jest właśnie Trello. evernote jest fajny, ma integresje z Nozbe, ale w wersji bezpłatnej możesz synchronizować jedynie 60mb miesięcznie - dla mnie to ciasna pętla na szyi z kolei w samym Bozbe Nozbe notatki sa bardzo ubogie. Trello znosnie robi notatki - przez to, że można dodawać załączniki, można stosować kanban, przyspywać daty do zadań, kolorwać etykiety, dodawać jakies graficzny ikonki do kart(rokuje czy nie rokuje) - trochę mało czytelne jest filtrowanie tych zadań, co mi osobiście przy dużej liczbie danych bardzo przeszkadza. Todoist - zajeibsty interfejs, bardzo czytelny, ale w wersji bezpłatnej bardzo ograniczone jest kategoryzowanie i co mnie zdziwiło funkcja dodawania tasków via e-mail jest dostepna tylko w wersji płatnej(sic!) Bebok, na czym działasz? potrzebuje tego narzędzia dla siebie - kluczowe są zadania+obszerne notatki. opcjonalnie może na tym pracować druga osoba. Cytuj Odnośnik do komentarza
T-m Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 A Mural? Jak potrzebujesz kanban walla to może to być rozwiazanie, chociaż nie wiem, jak wygląda jego bezpłatność. Ja się loguję na firmowe dane, bo potrzebuję tego do roboty, ale nie wiem, jak to wygląda normalnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Podobno Evernote ludziom dobrze służy. A najlepszą alternatywą jest właśnie Trello. evernote jest fajny, ma integresje z Nozbe, ale w wersji bezpłatnej możesz synchronizować jedynie 60mb miesięcznie - dla mnie to ciasna pętla na szyi z kolei w samym Bozbe Nozbe notatki sa bardzo ubogie. Trello znosnie robi notatki - przez to, że można dodawać załączniki, można stosować kanban, przyspywać daty do zadań, kolorwać etykiety, dodawać jakies graficzny ikonki do kart(rokuje czy nie rokuje) - trochę mało czytelne jest filtrowanie tych zadań, co mi osobiście przy dużej liczbie danych bardzo przeszkadza. Todoist - zajeibsty interfejs, bardzo czytelny, ale w wersji bezpłatnej bardzo ograniczone jest kategoryzowanie i co mnie zdziwiło funkcja dodawania tasków via e-mail jest dostepna tylko w wersji płatnej(sic!) Bebok, na czym działasz? potrzebuje tego narzędzia dla siebie - kluczowe są zadania+obszerne notatki. opcjonalnie może na tym pracować druga osoba. Ja ciagle opracowuje jakis system. Od lipca proboje dzialac jednak na papierze - mam po prostu olowek i kalendarz Moleskina. Tu chodzi o wyrobienie sobie nawyku uważności - sprawdzania samemu co jest na tapecie zamiast bazowania na przypomnieniach. Ale wychodzi mi to tak średnio, bo generalnie u mnie organizacja pracy jest raczej slaba Upierdliwe też jest trochę pisanie, potem gumowanie, znowu pisanie, itp. Zdecydowałem się też na to, bo ponoć pisanie ręczne jest dobre dla umysłu, a niepisanie upośledza. Nadal mysle nad tym by przejsc jednak na calkowicie elektroniczny ekosystem, ale to przede wszystkim dlatego, że ja muszę notować naprawdę każdą pierdołę. Idę na spacer z psem i przyjdzie mi do głowy, żeby zrobić coś w firmie, a jak sie domyslasz - nie biore kalendarza. Wiec notuje w komorce. Sam nie wiem. Albo stworze jakas hybryde - papier + elektronika, a jesli tylko elektronika, to zostane pewnie przy Google Keep + Google Calendar i może Todoist. Z płatnych narzędzi najbliżej mi właśnie do Todoist, bo Google Keep ma jednak sporo ograniczeń. Może zostawie je tylko do notatek, pomysłów a Todoist będzie menedzerem zadan. Poza tym umowmy sie - Todoist kosztuje 2,5 euro miesiecznie. To naprawde niewielki koszt. Inne narzedza sa sporo drozsze, a Todoist jest chyba najlepszy, wiec IMHO warto zaplacic. Jezeli to Cie zorganizuje, pomoze w pracy, to twoj czas jest wart X razy tyle co te 2,5 euro. Cytuj Odnośnik do komentarza
klinsmann Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 A Mural? Jak potrzebujesz kanban walla to może to być rozwiazanie, chociaż nie wiem, jak wygląda jego bezpłatność. Ja się loguję na firmowe dane, bo potrzebuję tego do roboty, ale nie wiem, jak to wygląda normalnie ;) kanban to wlasnie to co mnie deczko wkurwia w trello przy potrzebie zadań, zadań długo terminowych i tworzeniu sprawnych oraz obszernych notatek. generalnie ma to też swoje plusy, w szczególności w pracy. a niepisanie upośledza. nie dość, że upośledza to jeszcze spróbuj nagle szybko coś napisać formatu A4 jak na co dzień używasz tylko e-papieru. zakwas murowany Nadal mysle nad tym by przejsc jednak na calkowicie elektroniczny ekosystem zaczynałem od zwykłych notatek w eko appla(oparte o konto google, żeby było śmieszniej), ale niestety pomimo, że dane trzymam w google, to notatek nie umiem wyedytować na komputerze z windowsem, więc porzuciłem ten trop. to zostane pewnie przy Google Keep + Google Calendar i może Todoist. ja na ten moment zostanę przy trello. pojawia się do tego co raz więcej wtyczek do liska i chrome'a, więc może będzie "perfect" Idę na spacer z psem i przyjdzie mi do głowy, żeby zrobić coś w firmie, a jak sie domyslasz - nie biore kalendarza do tego celu trello się nie nadaje, dodawanie fiszek jest powolne w nozbe/todoist idzie to dużo szybciej. to co mnie na początku odrzuciło od todoist to widok kalendarza, w nozbe jest podobny, ale jednak troche lepszy - do tego na dzieńdobry masz pokazane priorytety. teraz popatrzyłem to sensownie wyglądają etykiety i projekty(w todoist nielimitowana lista, w nozbe biedaszyb edyszyn aż 5 projektów możesz mieć). Poza tym umowmy sie - Todoist kosztuje 2,5 euro miesiecznie. To naprawde niewielki koszt. Inne narzedza sa sporo drozsze, a Todoist jest chyba najlepszy, wiec IMHO warto zaplacic. no po zobaczeniu ceny za evernote i nozbe reszty niesprawdzalem, powiem szczerze, że jeżeli synchronizacja trello z kalendarzem będzie mulić(a tak samo trello ostrzega), no to te 2,5 EUR to rzeczywiście nie jest majątek w stosunku do nozbe, gdzie cena jest 2,5-3x wyższa(do tego trzeba zapłacić za rok z góry przy tańszym wariancie) Reaper, z czego korzystasz? Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Tak szczerze, to z niczego konkretnego. Pracę organizuję sobie na zasadzie "Inbox zero", co i tak zazwyczaj kończy się w luźnym okresie ok. 15 maili na skrzynce, a w intensywny do 70. + robię sobie raz na kilka dni własny brainstorming i zapisuje na kartce, która zawsze leży obok rzeczy do zrobienia i zaglądam do niej minimum raz na dzień. Szczególnie to jest dobre, jak łapie w pracy leń i klikasz sobie tylko z zakładki na zakładkę bez sensu, a tak patrzysz na kartkę i widzisz jakieś konkretne działania do zrobienia. Jeśli chodzi o współpracę z innymi, to brainstorming zapisywany w formie backlogu w Google Docs, więc też nic odkrywczego. Cytuj Odnośnik do komentarza
T-m Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeśli chodzi o współpracę z innymi, to możesz zobaczyć sobie też SLACK'a. U nas jest parcie na korzystanie z niego, a zdaje się, że jest w jakimś zakresie za free ;) Cytuj Odnośnik do komentarza
barrti Napisano 9 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Slack mega opcja, w darmowej wersji przechowuje 10tys wiadomosci i pozwala na integracje z max 10. innymi serwisami (Trello miedzy innymi). Do tego apka na kazdy rodzaj urzadzenia, dobrze skonfigurowane ulatwia zycie bardzo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza
Hidalgoo Napisano 9 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Potwierdzam, slack jest osom Cytuj Odnośnik do komentarza
klinsmann Napisano 10 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 czy ten slack to nie jest komunikator z opcja hastagow poprostu? w jaki sposob z tego korzystacie? interfejs dla mnie jest chyba jakis mocno nieczytelny Cytuj Odnośnik do komentarza
Hidalgoo Napisano 10 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 czy ten slack to nie jest komunikator z opcja hastagow poprostu? w jaki sposob z tego korzystacie? interfejs dla mnie jest chyba jakis mocno nieczytelny slack jest o tyle fajny, że możesz sobie utworzyć kanały tematyczne - np. dla danego projektu, dzięki czemu nie spamuje się powiadomieniami wszystkich, tylko tych co trzeba. Poza tym porządkuje dyskusje, no i... jakiś taki fajny jest po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza
adamus Napisano 10 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 slack jest o tyle fajny, że możesz sobie utworzyć kanały tematyczne - np. dla danego projektu, dzięki czemu nie spamuje się powiadomieniami wszystkich, tylko tych co trzeba. Poza tym porządkuje dyskusje, no i... jakiś taki fajny jest po prostu. I ten pogrubiony fragment to jest dobra antyreklama bo oznacza, że Slack tak naprawdę nie ma czym się wyróżnić, brak konkretów a to jest najważniejsze w pracy. Jest moda na Slacka, wiele agencji idzie w tę stronę ale osobiście nie jestem przekonany. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 10 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Nie wiem jak u mnie korzystają z tego po stronie IT, ale z mojej strony to zajebisty chat firmowy, idealne miejsce do wymiany memów. Cytuj Odnośnik do komentarza
klinsmann Napisano 10 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 załączyłem to sobie, generalnie do zarządzania zadaniami - imho useless do pracy grupowej(czat), kontakt online w podziale na wątki/przypadki testowe - zajebista rzecz Cytuj Odnośnik do komentarza
adamus Napisano 10 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Jako czat może być dobry, ale do zarządzania zadaniami nie bardzo. Ale ja jestem skrzywiony przez narzędzia Atlassiana i jakoś nie potrafię przesiąść się na inne. Nawet prywatnie do własnej działalności odpalam sobie Jire. Choć wiem, że to kobyła i trzeba dużo czasu i cierpliwości na konfigurację. Cytuj Odnośnik do komentarza
Hidalgoo Napisano 10 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Jako czat może być dobry, ale do zarządzania zadaniami nie bardzo. Ale ja jestem skrzywiony przez narzędzia Atlassiana i jakoś nie potrafię przesiąść się na inne. Nawet prywatnie do własnej działalności odpalam sobie Jire. Choć wiem, że to kobyła i trzeba dużo czasu i cierpliwości na konfigurację. to służy chyba głównie jako czat :-k a z narzędziami Atlassiana(jira, trello) jest możliwa integracja afaik Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.