Skocz do zawartości
Między 26 a 29 lipca w LIPINACH odbędzie się XVIII Zlot CMF. Serdecznie zapraszamy do zgłaszania się!
TEMAT ZLOTOWY

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego że tak słabo się tu pokazujecie to ja coś wam wrzuce ok, może kogoś to zainteresuje? :P

Taktyka kolowa od Boixosa.tac

 

 

 

Czasem na zespół który ciśnie mnie akcj

ami skrzydłowymi cofam DPL, DPP i ustawiam ich jako OP,OL...

Ogólnie u mnie na DPL,DPP grają OP,OL ponieważ ja wyszukuje na te pozycje zawodników szybkich z dobrymi dośrodkowaniami itp. ;P więc dobrze się spisują na obu pozycjach.

No i jak zdobędę już przewage bramkową z jakimś silnym przeciwnikiem to zmieniam moim ŚP nastawienie defensywne z ofensywnego :)

 

 

Wiele Sukcesów na tej taxie nie mam, bo dopiero 2 sezon cisnę, ale po nieudanych 2,5 sezonach Valencią, zdobyłem nią mistrzostwo.

 

Do tego dorzucam treningi, może komuś się spodobają, spektakularnych wzrostów w umiejętnościach nie zobaczycie, ale wziąłem je na rozum, i dałem do szlifowania te umiejętności, które powinny być trenowane na dane pozycje...

srodkowi obroncy.tsc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Kiedyś z sukcesami grałem na taktyce z DPL i DPP ale gdzieś w odmętach dysku zaginął mi zapis i taktyka więc z miłą chęcią przetestuję Twoją powrócą stare dobre czasy ;) daję zasłużonego plusa za taktykę i za powrót do wspomnień :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dobra. Czas na mnie teraz. Pytanie w deseń treningowy. Każdy z was miewał fale kontuzji pachwiny, które dziesiątkowały szeregi drużyny. Ktoś na tym forum ostatnio mówił o opcji wysłania piłkarza na rehabilitację, która zajmuje około pół roku.

 

Czy kiedykolwiek z tego korzystaliście? Jeśli tak to jakie są wasze doświadczenia i wnioski? Piłkarze nie łapią tych kontuzji tak często?

 

Ja będę szczery do bólu, że przez ponad 10 lat chyba z tego nie skorzystałem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ja o tym pisałem...

Miałem 2 napastników co złapali tę kontuzję...

Poryczałem się bo byli głównymi strzelcami bramek w klubie... co chwile, na przemian na szczęście, im się odnawiały... Odżałowałem i wysłałem ich na rehabilitacje.

1 Morrison gra już ponad sezon bez tej kontuzji....odpukać :)

2 Greco był młodym perspektywistycznym, strzelającym dużo bramek napastnikiem... niestety po 2 próbach wysyłania na rehabilitacje kontuzja znowu się pojawiła, więc zostałem zmuszony do sprzedania go i zastąpienia kimś innym :/

 

 

Ogólnie ta kontuzja niszczy wielu zawodników ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

No wiadomo, że niszczy, ale to w sumie jest nieco realistyczne. Długie przerwy w grze nikomu nie pomagały. Ten Greco złapał pachwinę po odejściu z Twojego klubu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Na razie nie 0.o

nie śledziłem dokładnie, ale chyba nie złapał jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Szczerze to gram od tylu lat w CM a dopiero wczoraj dowiedziałem się o opcji wysyłania na rehabilitację :fool: Na ori bazie często miałem problem z tą kontuzją, po instalacji łatek 414 i 415 było ich mniej a w Twoim upku Szkodi już sporadycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Czy mogę prosić o ponowne umieszczenie poradnika? Tamte linki wygasły, a chciałbym spojrzeć co tam nabazgrali ciekawego :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dzięki wielkie. Znajomy tekst, z jakiegoś forum, które przeglądałem dawno temu. Niestety w poradniku duuużo błędów. :ściana:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ja tam kozystam z tych reżimó i muszę przyznać, że się sprawdzają :) A jakie tam błędy znalazłeś kolego??? Czeogo one dotyczą???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Pierwsze przykłady z brzegu:

Strzały - oprócz Strzały z dystansu ma wpływ na Wykończanie akcji.

Gra głową, dośrodkowania, stałe fragmenty i karne - cwiczone są razem (Set pieces), więc pisanie, że ćwicząc grę głową rozwijamy tylko to jest sporym niedopowiedzeniem.

Rzuty karne to też nie tylko karne, ale także atrybuty bramkarskie (Shot Stopping).

Gra w przewadze jest pomylona ofensywna z defensywną.

5 na 5 (małe boisko) - "zwłaszcza techniczne"? Jeśli zaliczamy do nich drybling, podania i technikę (Ball control) to te elementy akurat są ćwiczone najmniej .

Walka o piłkę - autor chciałby żeby wpływało na waleczność, ale z tego co zaobserwowałem to waleczności nie da się wytrenować przez trening.

 

Praktycznie w każdym ćwiczeniu jest błąd lub niedopowiedzenie, ewentualnie interpretacja autora co do wpływu ćwiczenia na konkretny atrybut.

Chcę porady typu: TO wpływa na TAMTO, bo taki jest silnik gry, jest to przetestowane i nic z tym nie zrobimy, a nie WALKA O PIŁKĘ wpływa na WALECZNOŚĆ, bo w rzeczywistym świecie tak jest.

 

I tutaj moje pytanie do Was:) Podczas swoich małych, skromnych, amatorskich testów nad treningiem doszedłem do następujących wniosków:

1) atrybuty, na które ćwiczenia treningowe nie mają wpływu to

Techniczne - długie wyrzuty z autu

Mentalne - agresja, błyskotliwość, determinacja, kreatywność, pracowitość, waleczność, współpraca

Fizyczne - SZYBKOŚĆ (!!!)

2) grupy treningowe (nie wiem jak to nazwać), kolega Stefan1984 pięknie to nazwał "cyferki z plików tekstowych":) też tak jak on to sobie kiedyś rozpisałem w excelu, potem testowałem co wpływa na co i oto wnioski:

 

Fitness - przysp, siła, skocz, wytrz

Ball control - drybling, podania, technika / równowaga, zwinność

Movement - krycie, wślizgi / gra bez piłki, ustawianie się

Set pieces - dośrodkowania, gra głową, karne, stałe fragmenty

Tactics - decyzje, gra bez piłki, przywództwo, ustawianie się

Shooting - strzały z dystansu, wykończanie

Reflexes - drybling / równowaga, zwinność // refleks

Teamwork - wślizgi, ustawianie się / prz,siła,sko,wytrz

Shot stopping - bramkarskie

 

Czy mam rację czy się mylę? Czy dane są prawdziwe czy nie? Każda opinia z rodzaju "jestem pewien", a nie "wydaje mi się" będzie na wagę złota i mojego spokoju psychicznego. A może pierdylnąć tym o kant stołu i pograć w fifę? :)

 

Zdaję sobie sprawę, że testów nie było wystarczająco dużo (praca, rodzina, chęć pogrania "normalnie w karierę", a nie obserwowanie bezdusznych strzałeczek zielonych i czerwonych w kółko).

Zdaję sobie sprawę, że pewne atrybuty pewnie rosną/maleją niezależnie od naszych reżimów treningowych z tysiąca powodów, np. wiek, ogranie itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

 

Rzuty karne to też nie tylko karne, ale także atrybuty bramkarskie (Shot Stopping).

 

 

 

Pierwszy raz takie coś słyszę kolego. Nigdy nie widziałem zależności między strzelaniem karnych, a bronieniem jeśli chodzi o bramkarza. Po czym to wnioskujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Wnioskuję po pliku tekstowym ćwiczenia "Rzuty karne". Stoi tam czarno na białym, że rzuty karne to: Fitness-2, Set pieces-5, Shot stopping-7, Reflexes-5.

Fitness-wiadomo, set pieces-karne,wolne itd, shot stopping-bramkarskie, reflexes-m.in.bramkarskie.

Poza tym umieszczając to ćwiczenie w treningu tygodniowym też widać, że wzrasta zarówno słupek "Ofe" jak i "Brm".

Czy się mylę? :-k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ja mam do Was zupełnie inne pytanie. Zastanawiam się nad jedną rzeczą. Otóż mam kilku zawodników, którzy z dobrym wynikiem grają na kilku pozycjach (np. Szymkowiak gra zarówno na PP jak i na ŚP) i teraz zastanawiam się nad reżimem treningowym dla niego. Mam przypisane treningi dla ŚO, L/P O, ŚP, L/P OP (czyli skrzydłowych) i SŚ. I mam zagwozdkę jak Wy ustawiacie swoich zawodników? Do jakich reżimów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dawałem (chyba) osobno zazwyczaj bramkarzy, stoperow, bocznych obrońców, playmakerow, defensywnych pomocników, skrzydłowych, napastników "małych" i napastników "duzych". I czasem dla weteranów jeszcze jeden reżim i dla juniorów kolejny, gdzie treningi były trzy po siedem dni w tygodniu :)

 

PS - Szymkowiak to raczej playmaker, o ile dobrze pamiętam to był dla mnie za wolny na skrzydło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

To o czym mówisz jest dla mnie oczywiste, tylko moje pytanie było nieco inne, ale już nieważne.

 

 

gdzie treningi były trzy po siedem dni w tygodniu

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli.. :/

 

Jeszcze jedno, trochę z innej beczki. Stworzyłem nowy reżim i chciałem dodać odpowiednich zawodników do niego, ale mam chyba jakiś błąd, ponieważ przypisuje mi zawodników do już istniejącego, innego reżimu (stworzyłem reżim junior, żeby tam przypisać młodzików, ale przypisuje mi do reżimu pomoc). Miał ktoś taki problem wcześniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

A to chyba nie zrozumiałem pytania :)

 

A trzy treningi przez siedem dni tygodnia to znaczy że również w soboty i niedziele nie było żadnego "rest" jak w treningu domyslnym, tylko biegi na przełaj czy inne łagodniejsze rzeczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ma ktoś wrzucić reżimy treningowe ? Był bym bardzo wdzięczny 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×