Skocz do zawartości

Pomóżmy sobie w szkole


Magic

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem z doborem lektur do tematu maturalnego; Analizując wybrane przykłady literackie, omów specyfikę romantycznych ujęć miłości. Co poza Kordianem, Dziadami IV i Cierpieniami młodego

Wertera mógłbym użyć, aby dobrze wpisało się w temat? I czy muszę trzymać się epoki romantyzmu czy mam w tym aspekcie dowolność?

Odnośnik do komentarza

Nie musi być z kanonu lektur, upewniłem się też ze niekoniecznie musi być z epoki romantyzmu, więc Lalkę chętnie wezmę jako 4 i ostatni przykład. @jmk nie bardzo mogę zająć się miłością do ojczyzny bo ma być miłość romantyczna ;/ I jeszcze pytanie co do bibliografii, a konkretnie literatury przedmiotu; możecie polecić jakieś dobre opracowania książkowe(tytuł + autor) wyżej wymienionych lektur? Mam już dwa, ale ponoć do każdej ma być inne i nie mam za bardzo pomysłu

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...

Robert Lewandowski doceniony przez francuski dziennik L’Equipe. Polak, jako szósty piłkarz w historii otrzymał maksymalną notę – „10” – za swój występ w ostatnim meczu Ligi Mistrzów. Francuska gazeta, po raz ostatni wyróżniła w ten sposób Lionela Messiego w kwietniu 2010 roku. Robert Lewandowski jest dopiero drugim zawodnikiem w XXI wieku, którego spotkało takie wyróżnienie.

 

Da radę ktoś na niemiecki to przetłumaczyć? :)

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

http://books.google.pl/books/about/Si%C5%82y_zbrojne_w_pa%C5%84stwie_demokratycznym.html?id=xyg0twAACAAJ&redir_esc=y

 

Kurcze, wie ktoś, gdzie mogę dostać tę książkę? Albo ewentualnie czy u Was w bibliotekach nie ma? Jakby była to czy ktoś by mógł mi ją wypożyczyć i skserować i wysłać pocztą? Wszelkie koszty pokrywam oczywiście. Bardzo przydatna dla mojej magisterki książka, niestety nigdzie nie mogę jej znaleźć, nawet w wydawnictwie pytałem - nie mają już.

 

Ewentualnie jakieś inne pozycje dotyczące sił zbrojnych w państwach autorytarnych i totalitarnych?

Odnośnik do komentarza

Ta cieńsza jest dostępna, z tą grubszą mógłby być problem, ponieważ do sierpnia jest wypożyczona - czyli ma ją przy sobie jakiś pan profesor/doktor/inna zaraza. Cena ksero w Toruniu chyba od uniwersyteckiej normy nie odstaje - około 10gr strona.

 

To poprosiłbym Cię najpierw o tą cieńszą, a tamtą drugą będziemy monitorować :P

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...

Mam wielką prośbę do wszystkich pracowników wiedzy o wypełnienie ankiety potrzebnej mi do pracy magisterskiej. Kryterium jest takie, że mają to być ludzie między 18, a 40 rokiem życia i zajmować się przetwarzaniem informacji, pracą umysłową. ;) Czyli wszyscy informatycy, marketingowcy, urzędnicy, analitycy itd. Jeżeli macie możliwość to prosiłbym też o przekazanie ankiety swoim współpracownikom. Z góry dzięki.

 

http://moje-ankiety.pl/respond-50390.html

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

Jestem na etapie pisania pracy licencjackiej (kierunek logistyka) i potrzebuję jakiejś literatury w której jest opisane coś na temat zarządzania łańcuchem dostaw, organizowaniem tychże itp. w małych sklepach/małej sieci sklepów, zna ktoś może jakieś pozycje w literaturze gdzie znajdę te zagadnienia? Wystarczy rozdział na ten temat albo coś takiego, w googlach niestety znajduję głównie organizację łańcucha dostaw dla małych przedsiębiorstw produkcyjnych.

Odnośnik do komentarza

@Hawkeye

 

Toś se niefajny temat znalazł, niestety książek/artykułów stricte dot. łańcucha dostaw w małym handlu nie ma. Trzeba będzie wydłubywać z tekstów... Znalazłem nawet o łańcuchu dostaw krwi do szpitali, paszy dla zwierząt w przedsiębiorstwach rolnych, surowców optycznych dla firm produkujących soczewki korekcyjne, ale małych sklepów ni chu chu... Coś najbliższego daję poniżej na podstawie bazy BazEkon -> http://kangur.uek.krakow.pl/bazy_ae/bazekon/nowy/index.php , opis bibliograficzny, krótki abstrakt + literatura jaką wykorzystywał autor artykułu

 

Mazur Anna

Detaliczne sieci handlowe w zintegrowanym łańcuchu dostaw w handlu artykułami żywnościowymi

Materiały i Prace Instytutu Funkcjonowania Gospodarki Narodowej, 2002, t. 83 (LXXXIII), s. 122−136, bibliogr. 14 poz.

 

Scharakteryzowano pojęcie zintegrowanego łańcucha dostaw. Przedstawiono uwarunkowania współpracy sieci handlowych z dostawcami artykułów żywnościowych oraz omówiono bariery ich kooperacji.

 

  1. Cheverton P., Zarządzanie kluczowymi klientami. Jak uzyskać status głównego dostawcy, Dom Wydawniczy ABC, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  2. Garbarski L., Kłosiewicz U., Nowacki R., Olejniczuk−Merta A., Słomińska B., Strużycki M., Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem. Difin, Warszawa 1999.
  3. Gilbert D., Retail Marketing Management, Pearson Education Limited, Edinburg Gate, Harlow, 1999.
  4. Green R., de Noronha Vaz T., Schaller B., Supermarkets and Co−ordination Forms in the Food Sector, (w:) G. Galizzi, L. Venturini (red.), Vertical Relationships and Coordination in the Food System, Physica−Verlag, 1999.
  5. Kłosiewicz U., Korzyści ze współpracy z zagranicznymi sieciami handlowymi, „Marketing i Rynek” 2000, nr 1.
  6. Kłosiewicz U., Uciążliwe aspekty współpracy z zagranicznymi sieciami handlowymi, „Marketing i Rynek” 2000, nr 2.
  7. Logistyka dystrybucji, Praca zbiorowa pod redakcją K. Rutkowskiego, Difin, Warszawa 2001.
  8. Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa 2001, s. 216−217.
  9. Przyjąć czy odrzucić? „Handel” 2001, nr 4.
  10. Rutkowski K. (red.), Zintegrowany łańcuch dostaw, doświadczenia globalne i polskie, SGH, Warszawa 2000.
  11. Seth J.N, Sisodia R.S., Zmieniające się oblicze sprzedaży detalicznej, (w:) Tajniki marketingu, Wyd. K.E. Liber s.c, Warszawa 2001.
  12. Strużycki M. (red.), Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa 2000.
  13. Szot E., Bielecki J., Zgoda na parę lat ulgi, „Rzeczpospolita” nr 245 (6018), 19.10.2001.
  14. Tonndorf H., Logistyka w handlu i przemyśle, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

 

Krajewski Jerzy

Łańcuchy detalistów

Businessman Magazine, 1996, nr 4, s. 24−25

 

Tu niestety brak literatury i abstraktu.

 

 

Śmigielska Grażyna

Przedsiębiorstwo handlu detalicznego w zarządzaniu łańcuchem dostaw = Retail Trade Enterprise in the Supply Chain Management

Handel Wewnętrzny, 2009, numer specjalny, maj, s. 169−177

Abstrakt:

Celem artykułu jest przedstawienie uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw przez detalistów, technologii informacyjnych wykorzystywanych przez nich w tym procesie oraz, w tym kontekście, perspektyw rozwoju SCM w Polsce. Zdaniem autorki Rosnąca koncentracja w handlu w Polsce oraz znacząca obecność zagranicznych firm handlowych na rynku polskim przyczyniają się do transferu innowacyjnych rozwiązań organizacyjno−technicznych handlu. Jedną z nich jest SCM, które przyczynia się do obniżenia kosztów transakcyjnych i znacząco podnosi efektywność partnerów uczestniczących w łańcuchu dostaw. Według autorki pogłębiająca się recesja i presja na koszty będą sprzyjały wdrażaniu SCM.

Literatura:

  1. G. Bakkeland, P.R. Berthon, The Buyer's Perspective on Transaction Costs and Relational Norms in the Distribution Channel: Prepositions for Research, "Management Research News" 1997, Vol. 20, No 5.
  2. A. Bednarz, Employers Seek RFID Expertise, "Network World" 2005, Vol. 22, No 14, s. 58−62.
  3. How Big Can You Grow?, "Economist" 2004, Vol. 371, No 4/17.
  4. E. Ko, D.H. Kincade, The Impact of Quick Response Technologies on Retail Store Attributes, "International Journal of Retail & Distribution Management" 1997, Vol. 25, No 2, s. 90−98.
  5. P.D. Larson, R. Lush, Quick Response Retail Technology: Integration and Performance Measurement, "The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research" 2000, Vol. l, No 1.
  6. P. Loughlin, E−commerce Strengthens Suppliers 'Position, "International Journal of Retail & Distribution Management" 1999, Vol. 27, No 2, s. 69−71.
  7. D.W. O'Connor, Retail Concentration and Multinational Expansion: Two Important Retail Trends, "Discount Merchandiser" 1997, Vol. 37, Issues 5.
  8. L. Pellegrini, Retailer Brands. A State of the Art. Review, 7th International Conference in the Distributive Trades, Institute of Retail Studies, University of Stirling, 6−8 September 1993.
  9. I.P. Rutkowski, Marketingowe systemy informacyjne w handlu, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2004, s. 183.
  10. T. Skjrett−Larsen, C. Thernoe, C. Andersen, Supply Chain Collaboration: Theoretical Perspectives and Empirical Evidence, "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management" 2003, Vol. 33, No 6.
  11. J.E.M. Steenkamp, M.G.Dekimpe, The Increasing Power of Store Brands: Building Loyalty and Market Share, "Long Range Planning" 1997, Vol. 30, No 6.
  12. P. Stefaniuk, Tusza pod kontrolą, "Manager Magazin" 2008, nr 11, s. 92−93.
  13. G.C, Stevens, Integrating the Supply Chain, "International Journal of Physical Distribution and Materials Management" 1989, No 19(8).
  14. J. Szumilak, Teoretyczne podstawy analizy instytucjonalnych form handlu detalicznego, "Handel Wewnętrzny" 2007, nr 3, s. 7.
  15. D.T. Thomas, P.M. Griffin, Coordinated Supply Chain Management, "European Journal of Operational Research" 1996, No 94(1).
  16. Transaction Cost Analysis: Past, Present, and Future Applications, "Journal of Marketing" 1997, Vol. 61, No 4.
  17. S. Weinstein, The Plot Thickens, "Progressive Grocer" 2000, November.
  18. O. Williamson, Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 122.
Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź :). Wygląda na to, że będę musiał jakoś zgrabnie obejść w części teoretycznej te braki w literaturze. Pomyślałem, że zrobię to tak, że pierwszy rozdział teoretyczny napiszę na temat zarządzania małą firmą (to akurat jest temat rzeka i literatury na ten temat jest pełno) i opiszę jego aspekty w kilku podrozdziałach. Drugi rozdział napiszę wtedy o logistyce zaopatrywania (również tona literatury) i żeby wykluczyć problem braku rozdziału o planowaniu zaopatrzenia w małych przedsiębiorstwach napiszę w nim o kryteriach wyboru dostawców, metodach zarządzania łańcuchem dostaw (just in time, lean managment itp.) i oceny jakości dostawców. Wydaje mi się, że te zagadnienia są na tyle uniwersalne, że można je podciągnąć zarówno pod sieć 4 sklepów jak i pod większe firmy pod które zdaje się są z reguł w literaturze opracowywane. Postaram się jeszcze jutro pogadać z promotorką co o tym myśli. Wielkie dzięki za znalezienie tej literatury, nie bardzo miałem pomysł na googlowanie poza wpisywaniem fraz typu "zarządzanie małym przedsiębiorstwem książka" ;).

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...