Skocz do zawartości

Allegro


Gość MikeMitnick

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie. Moja dziewczyna kupiła sobie ostatnio na allegro tę oto torebkę. Jak wida kupiła ją poprzez licytację. Okazała się niewiarygodnym bublem. Po trzech dniach noszenia wygląda okropnie. "Skóra" się tak jakby ściera, blaknie, na miejsach zagięc łamie i wykrusza. Wygląda tak, że jedyne co w niej można nosi to kartofle z bazaru. Podreślam, po trzech dniach noszenia! Noszenia ostrożnego, nie obcierania torebką o nic, nie moczenia jej na deszczu itp. Normalne, ostrożne użytkowanie. Teraz nadaje się jedynie na śmietnik. Czy można ją skutecznie zareklamowac? A jeśli tak to jaki przepis/paragraf na to pozwala? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza

Nie mozna zareklamowac skutecznie produktu kupionego na licytacji - art. 16.1 podpunkt 10) ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

Odnośnik do komentarza

A nie ma przypadkiem jakiegoś obejścia w stylu "niezgodność opisu z towarem, albo umyślne wprowadzanie w błąd kupujacego" toż to tam wyraznie pisze na tej aukcji torba wytrzymała, świetnie wykonana itp, a jak jest naprawde to jabol opisał. Kiedyś zdaje mi sie o czymś takim słyszałem ale nie wiem jak ten przepis się dokładnie nazywa.

Odnośnik do komentarza

Nie ma tematu o poczcie tak więc napiszę tutaj. Kupiłem przez Allegro grę, niestety płyta dotarła złamana. Sprzedawca (wydaje się być godny zaufania) gwarantuje mi, że wysłał ją nienaruszoną tak więc przypuszczam, że podczas stemplowania doszło do zepsucia.

Gościu od którego kupiłem grę nie zamierza brać odpowiedzialności za pocztę tak więc pozostaje chyba już tylko odszkodowanie od PP.

Z tego co zdążyłem się już zorientować można wysłać do nich zażalenie, ale wie ktoś jak to dokładnie wygląda? Co powinienem napisać itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Nie ma tematu o poczcie tak więc napiszę tutaj. Kupiłem przez Allegro grę, niestety płyta dotarła złamana. Sprzedawca (wydaje się być godny zaufania) gwarantuje mi, że wysłał ją nienaruszoną tak więc przypuszczam, że podczas stemplowania doszło do zepsucia.

Gościu od którego kupiłem grę nie zamierza brać odpowiedzialności za pocztę tak więc pozostaje chyba już tylko odszkodowanie od PP.

Z tego co zdążyłem się już zorientować można wysłać do nich zażalenie, ale wie ktoś jak to dokładnie wygląda? Co powinienem napisać itp. itd.

1. Zgłoszenie reklamacji następuje w formie pisemnej przy użyciu odpowiedniego formularza

(wzór nr 19 albo 20), wydanego nakładem Poczty Polskiej lub ustnie do protokołu.

2. Przy zachowaniu odpowiednich procedur możliwe jest także zgłoszenie reklamacji w drodze

elektronicznej, jednakże rozpoczęcie jej rozpatrywania może nastąpić dopiero po złożeniu

pisemnego oświadczenia potwierdzającego zgłoszenie reklamacji opatrzonego podpisem reklamującego oraz dostarczeniu do placówki pocztowej odpowiednich dokumentów, to jest:

1) oryginału potwierdzenia nadania przesyłki lub przekazu pocztowego,

2) oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń – w przypadku

przeniesienia uprawnień przez nadawcę na adresata,

3) protokołu sporządzonego bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki

rejestrowanej – w przypadku jej przyjęcia przez adresata, oraz opakowania uszkodzonej

przesyłki,

4) oświadczenia o stwierdzeniu:

a) widocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej złożonego

bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki albo

b) niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej, z zachowaniem

terminu, o którym mowa w art. 57 ust. 4 ustawy.

3. Ustnie do protokołu może być zgłoszona reklamacja:

1) w momencie odbierania przez adresata uszkodzonej przesyłki rejestrowanej

z zastrzeżeniem wniesienia roszczenia o odszkodowanie,

2) w przypadku odebrania przez nadawcę zwracanej do niego uszkodzonej przesyłki

rejestrowanej, jeśli złożył on zastrzeżenie wniesienia roszczenia o odszkodowanie.

Odnośnik do komentarza

Ok, dzięki, ale teraz się zastanawiam, czy mam po co działać, jeżeli gra została wysłana w kopercie bąbelkowej, a nie paczce, a zawartość handlowa powinna być wysyłana chyba właśnie nią. Tak więc pozostaje mi chyba już tyko mieć pretensje do gościa, który grę wysłał.

Odnośnik do komentarza
Szanowny Panie,

 

Proszę pisemnie, listem poleconym, wezwać sprzedawcę do wydania nowej sprawnej rzeczy, wyznaczając w tym celu termin 14 dni, z zastrzeżeniem, iż bezskuteczny upływ tego terminu będzie równoznaczny z odstąpieniem przez Pana od umowy sprzedaży. W piśmie należy zaznaczyć, że reklamuje Pan rzecz z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową na podstawie przepisów ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Jest to (ujmując w skrócie) 2-letnia odpowiedzialność przedsiębiorcy wobec kupującego konsumenta.

Dodatkowo może Pan zażądać zwrotu kosztów związanych z reklamowaniem rzeczy, zgodnie z treścią przepisu art. 8 ust. 2 ww. ustawy (np. koszty przesłania rzeczy do sprzedawcy).

Zaznaczam, że w omawianym przypadku sprzedawcę obciąża dodatkowo domniemanie niezgodności ujęte w treści przepisu art. 4 ust. 1 ww. ustawy. To sprzedawca, chcąc uwolnić się od odpowiedzialności powinien wykazać (udowodnić), że w chwili wydania towaru kupującemu, towar ten był zgodny z umową (nie posiadał wad, usterek, uszkodzeń, braków). W praktyce domniemanie takie jest nie do podważenia wobec czego Pana roszczenia są oparte na wyjątkowo solidnej podstawie.

Niesprawną rzecz proszę odesłać oddzielną przesyłką z kopią pisma reklamacyjnego. Przy pakowaniu i wysyłaniu rzeczy warto zadbać o obecność postronnego świadka (nikt z rodziny) na okoliczność stanu technicznego wysyłanego towaru.

Jeżeli sprzedawca nie zastosuje się do wezwania, konieczne będzie wystąpienie o zapłatę do sądu powszechnego, właściwego dla miejsca wykonania zobowiązania (zazwyczaj miejsce zamieszkania kupującego). Pomoc w sporządzeniu pozwu uzyska Pan w najbliższym Oddziale Federacji Konsumentów (adresy Oddziałów znajdzie Pan na naszej stronie internetowej).

 

Z poważaniem

Michał Herde

Federacja Konsumentów Oddział w Warszawie

 

Dostałem odpowiedź z Federacji Konsumentów i trochę nie wiem co robic. Podstawy do reklamacji sa niby solidne ale co w sytuacji gdy odesle torebke do goscia a on mimo wszystko nie zwroci pieniedzy? Wtedy chyba bede msuial kombinowac z tym aby allegro zablokowalo mu konto poniewaz po sądach latac nie warto według mnie.

Odnośnik do komentarza
Dostałem odpowiedź z Federacji Konsumentów i trochę nie wiem co robic. Podstawy do reklamacji sa niby solidne ale co w sytuacji gdy odesle torebke do goscia a on mimo wszystko nie zwroci pieniedzy? Wtedy chyba bede msuial kombinowac z tym aby allegro zablokowalo mu konto poniewaz po sądach latac nie warto według mnie.

 

Możesz zacząć od "mądrego" maila, w którym przytoczysz powyższe paragrafy. Może jak sprawdzi w KC, że to prawda, to zmięknie.

Odnośnik do komentarza
Dostałem odpowiedź z Federacji Konsumentów i trochę nie wiem co robic. Podstawy do reklamacji sa niby solidne ale co w sytuacji gdy odesle torebke do goscia a on mimo wszystko nie zwroci pieniedzy? Wtedy chyba bede msuial kombinowac z tym aby allegro zablokowalo mu konto poniewaz po sądach latac nie warto według mnie.

Jest ogromna szansa, że jak zaczniesz ładować paragrafami, to gość się wystraszy. W sumie niczym nie ryzykujesz. Jeżeli nie odda pieniędzy pomimo tego, a do sadu nie będziesz chciał iść, to najwyżej stracisz trochę czasu na napisanie listu.

Czy warto latać po sądach to nie wiem. To wszystko zależy od opłat. Niektóre sprawy są z urzędu i wtedy nie ponosi się żadnych kosztów sądowych. Wystarczy pismo do prokuratury. Jak jest w tym przypadku, nie wiem. :keke:

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...