Skocz do zawartości

Motoryzacja


klinsmann

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Mauro napisał:

1) Nowe auto, skonfigurowane przeze mnie - tu tylko bym mógł sobie pozwolić na Skody - Fabię Combi lub Rapid Spaceback. Cena do 65 tys. Nie jestem przekonany, czy to są auta, które spowodują aż taki skok jakościowy w porównaniu ze starym Peugeotem, że aż są warte tych pieniędzy. 

Oj tutaj się mylisz. Auta, które są teraz w sprzedaży biją na głowe auta, które były w ofertach 15lat temu, a nawet 8-10lat temu. Odczujesz znaczną różnicę w jakości wyposażenia, wnętrza i w prowadzeniu niezależnie czy kupisz Skodę/VW/Peugeota/Toyotę.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Mauro,

widzę, że trochę błądzisz, więc dobrze ze sie pytasz. Po kolei:

1. Jeżeli nowego Golfa z salonu (gwarancja, itp.) możesz mieć od ręki za 65 tys, to jaki sens kupować używanego za 60 tys? Jeszcze gdyby za te 60 tys. byla jakas wyczesna wersja z mocnym silnikiem to bym zrozumial. Ten niebieski to wersja bez ksenonów (ważne) i podstawowym silnikiem 1,2 TSI. Serio bez sensu.

 

2. Nie zmienia to faktu, że zakup używanego samochodu, np. rocznego z sieci dealerskiej ma sporo sensu. Podam Ci mój przykład - chciałem zmienić samochód na małe lub kompaktowe kombi - nowe lub roczne. Używane odpadało, bo nie mam czasu i pieniędzy na szukanie w ogloszeniach, jezdzenie, sprawdzanie itd. Poza tym chcialem miec auto na gwarancji. Po kalkulacji leasingu okazalo sie, ze rata za kompakta bedzie za wysoka, wiec zaczalem szukac Fabii lub Clio kombi. 

Renault ma program sprzedazy samochodow uzywanych - bezwypadkowych z gwarancja, np. po leasingu pracowniczym. I tak znalazlem 13-miesieczne Clio, diesla 90 KM (chcialem diesla), z wyposazeniem takim jak chcialem i przebiegiem 9200 km. W salonie namawiali mnie na nowe, ale za nowe musialbym zaplacic z 60-62 tys. A to uzywane wzialem za 45 tys. Sam przyznasz, że 16 tys. roznicy w stosunku do nowego to trochę inna sprawa niż 5 tys.

Na umowie zadatku były wszystkie dane samochodu, VIN, zaświadczenie o bezwypadkowości, itp. Auta nawet nie oglądałem wcześniej. Umowę podpisałem w Katowicach i tylko pojechałem odebrać auto do WAW.

 

3. Nowe samochody są nie do porównania z tymi sprzed 15 lat. 307 to konstrukcja z 2001 roku. Ja zamieniłem auto z 2004 - segment C na 2017 - segment B i nowe auto jest wygodniejsze, cichsze, przyjemniejsze w prowadzeniu i dużo mniej mnie męczy. Naturalnie Skoda to nie jest samochód, który jest wybitnie emocjonujący i fascynujący w jeździe, ale ja uważam, że auto da się polubić, szczególnie jeśli dobrze robi to, co możesz od niego oczekiwać. Skody są dość przyjazne w obsłudze - mechanizmy (sprzęgło, manetki, skrzynia) działają tak, że nie męczą i nie angażują Cię zbytnio. Dla mnie to plus.

 

4. Emipira. Każdym samochodem musisz się przejechać zanim kupisz. Najlepiej z całą rodziną. I to nie 5 km. Pojedź na S8, pokręć się po mieście. Zobacz jak się mieścicie, itp. To jest mega ważne jak się czujecie w aucie.

 

5. Kombi - moim zdaniem zdecydowanie warto wziąć kombi. Ja bym krótkiego Golfa nawet nie rozważał. Kosztuje z 3 tys. wiecej, ale to znacznie bardziej uniwersalne i wygodne auto.

I nie daj sobie wkrecic, ze sie tym trudno parkuje. Roznica to 15 cm - wiecej w tym psychologii niż rzeczywistej trudnosci. Druga sprawa - kazdy Golf ma czujniki parkowania, a czesto tez asystenta parkowania, który na ekranie wizualizuje gdzie, auto pojedzie przy skręcie kierownicą. Serio - zaparkowania takiego auta to prościzna. Spróbuj na jeździer próbnej.

6. Wyposażenie - ja wychodze z zalozenia, ze fajnie miec dobrze wyposazone auto. Niekoniecznie musze miec mocny silnik. Dziś na drogach jest taki tłok, że rzadko gdzie można jeździć szybko. Tyle, ze ja przez fajne wyposazenie rozumiem nie bajery, tylko przydatne elementy. Dla mnie to np. tempomat (must have), ledowe światła przednie (jeśli dostępne), siatkę za siedzeniami, itp. Generalnie interesuje mnie wszystko, co podnosi bezpieczenstwo i moja wygode. Nie potrzebuje za to elektrycznych szyb z tyłu, dużych felg, szklanego dachu czy podgrzewanych foteli.

 

7. Ceny w Skodzie. Jak pod koniec 2017 roku konfigurowałem Fabie Kombi (czerwona, 1,0 TSI + dwa pakiety), to moglem ja kupic za 52500 brutto. Dzis Fabia, jaka moglbym kupic to 65 tys. - ten sam silnik. Dlaczego? Ceny w Skodzie poszły do góry. Fabia po liftingu chyba z 3-4 tys. podrozala. Po drugie - doszlo wyposazenie seryjne, wiec tez ceny podskoczyly i po trzecie - dodali dodatkowe wyposazenie, ktore po prostu chcialbym dokupic, bo jest mega przydatne (np. swiatla LED - +3500 zł). I teraz jak masz kupić Skodę za 52500 a Golfa za 70000 to jest roznica. Ale jak Fabia kosztuje 65 a Golf 70 to zaczynasz się zastanawiać. Finalnie chyba bym się spiął i wysupłał dodatkowe 5 tys. na Golfa, nawet jesli Golf nie mialby np. LEDowych swiatel.

 

8. Finansowanie - rozważ to, bo może masz 60k i te 10 tys. możesz dozbierać np. w rok. Czesto jest tak, ze dealerzy daja lepsze ceny na auta finansowane leasingiem czy kredytami. Maja od tego prowizje czy cos. Mozesz zawsze wziac kredyt 50/50. Polowe wplacasz od razu, polowe za rok. Przez rok kasa niech Ci gdzieś pracuje, dozbieraj co brakuje i masz.

 

9. Jeszcze jedna propozycja - zobacz Fiata Tipo. To jest mega prosty, ale jednocześnie przestronny samochód. Auto jest w 3 wersjach:

* sedan - 4 drzwi (jest najtanszy, jakies 3-4 tys. tanszy niż hatchback)
* hatchback - 5 drzwi
* kombi

I generalnie za 65 tys. dostaniesz prawie najwyższą wersję wyposażenia z silnikiem 1,4 turbo 120 KM.

Masz w Warszawie: https://wyprzedaz.fiat.pl/91277/fiat-tipo-e6d-lounge-14-16v-t-jet-120km?marka=fiat&model=tipo-5d&miasto=warszawa&moc_od=115&sortowanie=od-najtanszej&pokaz=10&opened=0&adv=0&tags=WYPRZEDAZ2019%2CWYPRZEDAZ2019-PLUS

Silnik jest fajny - dynamiczny, trwały, choć nie pali tak mało jak np. ten z Golfa. Jednak przy twoich przebiegach to nie ma takiego znaczenia.

 

Auto jest przestronne, a wersja hatchback ma 440 litrów bagażnika - to jakieś 90 litrów więcej niż masz w 307. Wyraźna różnica - może Wam wystarczy.

Wersje z silnikiem 1,4 można wziąć z fabrycznym gazem - do rozważenia.

Minus jest np. taki, ze niewiele jest wersji z tempomatem, ale to dla Ciebie moze nie ma znaczenia. Ja latam w trasie po 15-20 tys. rocznie, wiec przydaje mi sie to. Tempomatu uzywam nawet w miescie.

 

Tu masz taki za 55 tys: https://wyprzedaz.fiat.pl/90829/fiat-tipo-e6d-pop-14-16v-t-jet-120km?marka=fiat&model=tipo-5d&moc_od=115&sortowanie=od-najtanszej&pokaz=10&opened=0&adv=0&tags=WYPRZEDAZ2019%2CWYPRZEDAZ2019-PLUS

Albo tu masz: https://wyprzedaz.fiat.pl/91193/fiat-tipo-e6d-easy-14-16v-t-jet-120km?marka=fiat&model=tipo-5d&moc_od=115&sortowanie=od-najtanszej&pokaz=10&strona=3&opened=0&adv=0&tags=WYPRZEDAZ2019%2CWYPRZEDAZ2019-PLUS

Wersja EASY - dość wysoka, ładny kolor i tempomat jest.

 

Mają też wersję Business, która ma tempomat w serii. Business to jest takie POP PLUS, czyli druga wersja wyposazenia z kilkoma dodatkami: https://wyprzedaz.fiat.pl/91672/fiat-tipo-e6d-business-14-16v-t-jet-120-km?marka=fiat&model=tipo-5d&moc_od=115&sortowanie=od-najtanszej&pokaz=10&strona=3&opened=0&adv=0&tags=WYPRZEDAZ2019%2CWYPRZEDAZ2019-PLUS

  • Lubię! 4
Odnośnik do komentarza

@Bebok jak kupię kombi to nie będzie miał mnie kto wozić po pijaku ;) Ale nawet ja sam nie chcę Golfa kombi. Czy w takim razie Twoim zdaniem lepsza Fabia kombi od krótkiego Golfa?  A gdyby jednak ten Golf hatchback to czy ten silnik najmniejszy jest coś warty, czy nie ma sensu nawet go rozważać. Ja jeżdżę spokojnie, na autostradzie, ekspresówce do 130-140 max. więc może taki silnik wystarczy. Szybszy samochód jest dla mnie potrzebny bardziej w sytuacji wyprzedzania na jakiejś drodze wojewódzkiej, np, TIRa. Jak będę jechał za nim  i zrobi sie kawałek miejsca żeby do wyprzedzenia go, to żeby to zrobić szybko i sprawnie. Którym z rozważanych aut zrobię to najsprawniej: fabią, Golfem, Aurisem, Tipo, Kią Ceed, Peugeotem 308? Czy w każdym będzie to podobnie i nie ma się pod tym względem nad czym zastanawiać?

Na tę chwile pierwsza wizyta w salonie to będzie żeby zobaczyć tę Fabię Kombi, jak to w w ogóle na żywo wygląda, ile tam jest miejsca i jak się tym jeździ.

 

To nie koniec moich lamerskich wątpliwości :D Co mi właściwie dają  te światła LED, które zachwalasz. Wystarczająca widoczność mam w Peugeocie wiec nie widzę jakoś czy to takie zajebiste. No i czemu ta siatka ze siedzeniami oddzielająca siedzenia od bagażnika jest taka ważna?

Odnośnik do komentarza

1. Kombi - nie rozumiem czego w końcu chcesz. Raz piszesz, że w Peugeocie mieścicie się na styk z bagażami, a raz piszesz, że fajnie byłoby mieć więcej. W Golfie masz 380 litrów, czyli 30 wiecej niż w 307. Fabia kombi ma 530 - roznica jest kolosalna. Serio przejedz sie Golfem kombi i tyle. Idz do salonu i to obejrzyj. Jeżeli jednak chcesz samochód dla rodziny 2+2 - możliwie niewielki, ale z sensownym bagaznikiem, to Fabia kombi jest dla Ciebie. Kwestia tylko dobrania odpowiedniej wersji.

 

W twoim wypadku możesz pójść w wersję kombi, 1,0 TSI 95 KM + pakiet comfort (550 zł) i premium (2300) + tempomat (550 zł) i cennikowo to wychodzi 58 350. I z takiego auta też bedziesz zadowolony. Tu masz cennik: https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplpl/alv1/dd86f334-8a05-4bb8-9d59-42828305672b/cennik_fabia_rok_produkcji_2019.764eb9c2dafcf11f7e9f17e835762b8d.pdf

 

2. Tak, 1,0 TSI w wersji 110 KM (Fabia) i 115 KM (Golf) to sensowne rozwiązanie. Jeździłem Fabią z tym silnikiem i nawet w trasie to ma więcej pary niż trzeba. W Fabii ten silnik jest też w wersji 95 KM, która też dobrze jeździ, ale ma 5 zamiast 6 biegów, więc na autostradę wersja 110 KM będzie lepsza. Dla takiej Fabii 130-145 to jest lajtowa prędkość podróżna. Przy 130 pali 6-6,5 l/100 km, przy 140 7-7,5 l/100 km. W srodku da się normalnie rozmawiać przy tych prędkościach. Ten silnik ma 3 cylindry i purystów i ortodoksów będzie pewnie wkurzać, że trochę terkocze, jak go wkręcisz na obroty. Dla mnie to nawet przyjemny dzwiek, ale to moje odczucie. Inna sprawa, ze ten silnik ma tyle mocy z dołu, że w normalnej jeździe nie musisz go kręcić powyżej 3 tys.

 

3. Wyprzedzanie - wszystko zależy od silnika. Generalnie w Fabii 110 KM, czy 308 110 KM (1,2 PureTech) wrażenia z jazdy będą lepsze niż w Aurisie 1,6 (132 KM). Dlaczego? Ano dlatego, że silnik Skody i Peugeota wspiera turbosprężarka, co daje mu więcej pary już na niskich obrotach. Aurisa musisz wysoko kręcić, żeby wykrzesać z niego moc. Co nie zmienia faktu, że Aurisem też wyprzedzisz. Być może zredukujesz jeden bieg więcej i też auto da radę.

 

4. Światła LED - światła w twoim Peugeocie to świeczki przy dzisiejszych LEDach. Jakoś i zasięg światła ma znaczenie nie tylko dla bezpieczeństwa, ale także twojego zmęczenia. Światło konwencjonalnej żarówki halogenowej jest żółte, ciepłe, natomiast reflektory LEDowe czy ksenonowe (lampa, w której pali się gaz szlachetny - ksenon) dają światło zbliżone barwą do dziennego - mocno białe, jaśniejsze. I w jasnym świetle masz lepszy kontrast, lepszą widoczność, więc wzrok się mniej męczy. Natomiast jeżeli masz nowe reflektory i wsadzisz do nich porządną żarówkę halogenową i dobrze je ustawisz, to one też dają radę. Poproś o jazdę próbną autem z LEDam i tyle. Jakbym kupował Fabię, to wolałbym zrezygnować z lakieru metallic (dopłata 1800 zł) i czegoś jeszcze ale mieć LEDy.

 

5. Siatka rozpinana za fotelami przydaje sie jak chcesz naładować do bagażnika klamotów po dach. Wtedy ona zabezpiecza te klamoty przed przedostaniem sie do przodu przy hamowaniu/zderzeniu.

 

6. Obejrzyj sobie jeszcze tego Fiata Tipo hatchback.

 

 

  • Lubię! 3
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Bebok napisał:

1. Kombi - nie rozumiem czego w końcu chcesz. Raz piszesz, że w Peugeocie mieścicie się na styk z bagażami, a raz piszesz, że fajnie byłoby mieć więcej. W Golfie masz 380 litrów, czyli 30 wiecej niż w 307. Fabia kombi ma 530 - roznica jest kolosalna. Serio przejedz sie Golfem kombi i tyle. Idz do salonu i to obejrzyj. Jeżeli jednak chcesz samochód dla rodziny 2+2 - możliwie niewielki, ale z sensownym bagaznikiem, to Fabia kombi jest dla Ciebie. Kwestia tylko dobrania odpowiedniej wersji.

 

W twoim wypadku możesz pójść w wersję kombi, 1,0 TSI 95 KM + pakiet comfort (550 zł) i premium (2300) + tempomat (550 zł) i cennikowo to wychodzi 58 350. I z takiego auta też bedziesz zadowolony. Tu masz cennik: https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplpl/alv1/dd86f334-8a05-4bb8-9d59-42828305672b/cennik_fabia_rok_produkcji_2019.764eb9c2dafcf11f7e9f17e835762b8d.pdf

 

2. Tak, 1,0 TSI w wersji 110 KM (Fabia) i 115 KM (Golf) to sensowne rozwiązanie. Jeździłem Fabią z tym silnikiem i nawet w trasie to ma więcej pary niż trzeba. W Fabii ten silnik jest też w wersji 95 KM, która też dobrze jeździ, ale ma 5 zamiast 6 biegów, więc na autostradę wersja 110 KM będzie lepsza. Dla takiej Fabii 130-145 to jest lajtowa prędkość podróżna. Przy 130 pali 6-6,5 l/100 km, przy 140 7-7,5 l/100 km. W srodku da się normalnie rozmawiać przy tych prędkościach. Ten silnik ma 3 cylindry i purystów i ortodoksów będzie pewnie wkurzać, że trochę terkocze, jak go wkręcisz na obroty. Dla mnie to nawet przyjemny dzwiek, ale to moje odczucie. Inna sprawa, ze ten silnik ma tyle mocy z dołu, że w normalnej jeździe nie musisz go kręcić powyżej 3 tys

1. Panie, internety podają, że Golf Combi ma 4562 długości,a Fabia Combi 4257. To chyba 30 cm różnicy. No, ale to muszę na żywo faktycznie zobaczyć, przejechać się i ocenić. Choć na razie raczej na nie jestem, co do dużego Golfa. Pojemność bagażnika to jedno z kryterium faktycznie, dlatego Fabia Combi chyba nr. 1 na jest u mnie na etapie wyboru sprzed kompa.

 

2. Co do silnika,  to w Golfach jest tez 1,0, 85 KM, np w tutaj https://bit.ly/2RIOqgh Ten miałem na myśli pisząc o najmniejszym. Czy jest sens rozważać zakup auta z tym silnikiem?

 

3. Ja konfigurowałem sobie z tego cennika ze strony Skody (Wyprzedaż rocznika 2018) https://kampanie.skoda.pl/sellout/assets/pdf/cennik-Fabia.pdf C . Zakładam, że obowiązuje skoro jest na stronie.Tu mi wychodzi 58 tys. z lakierem metalikiem i silnikiem 110 KM 

 

4. Pisząc o LEDach masz na myśli to "Reflektory Bi-LED z funkcją Corner" za 3250?

 

To chyba ostatnia porcja pytań, następne pewnie będą po oględzinach i jazdach próbnych. Dzięki za pomoc i sorry za męczenie buły.

Odnośnik do komentarza
Cytat

 

 

Nie znam się w ogóle i proszę się nie śmiać tylko jak ktoś wie to niech wyjaśni, ale co się zmieniło w silnikach, że teraz takie mało litrowe, mające tak mało KM potrafią jak to piszecie się dobrze zebrać?

 

Czy to oznacza, że przyspieszenie ma mocne, bo jest hm, lżejsze? A co z maksymalną prędkością?

 

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, jmk napisał:

 

Nie znam się w ogóle i proszę się nie śmiać tylko jak ktoś wie to niech wyjaśni, ale co się zmieniło w silnikach, że teraz takie mało litrowe, mające tak mało KM potrafią jak to piszecie się dobrze zebrać?

 

Czy to oznacza, że przyspieszenie ma mocne, bo jest hm, lżejsze? A co z maksymalną prędkością?

 

Nie, po prostu jak prowadzisz auto w koszulce "Śmierdź wrogom ojczysny" to masz dodatkowe 30 KM. Potwierdzone info.

  • Zmieszany 1
  • Nie lubię! 7
Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, Mauro napisał:

1. Panie, internety podają, że Golf Combi ma 4562 długości,a Fabia Combi 4257. To chyba 30 cm różnicy. No, ale to muszę na żywo faktycznie zobaczyć, przejechać się i ocenić. Choć na razie raczej na nie jestem, co do dużego Golfa. Pojemność bagażnika to jedno z kryterium faktycznie, dlatego Fabia Combi chyba nr. 1 na jest u mnie na etapie wyboru sprzed kompa.

 

2. Co do silnika,  to w Golfach jest tez 1,0, 85 KM, np w tutaj https://bit.ly/2RIOqgh Ten miałem na myśli pisząc o najmniejszym. Czy jest sens rozważać zakup auta z tym silnikiem?

 

3. Ja konfigurowałem sobie z tego cennika ze strony Skody (Wyprzedaż rocznika 2018) https://kampanie.skoda.pl/sellout/assets/pdf/cennik-Fabia.pdf C . Zakładam, że obowiązuje skoro jest na stronie.Tu mi wychodzi 58 tys. z lakierem metalikiem i silnikiem 110 KM 

 

4. Pisząc o LEDach masz na myśli to "Reflektory Bi-LED z funkcją Corner" za 3250?

 

To chyba ostatnia porcja pytań, następne pewnie będą po oględzinach i jazdach próbnych. Dzięki za pomoc i sorry za męczenie buły.

 

1. Sprawdź. Pomacaj, przejedź się.

2. 85 KM w Golfie jeździ znośnie, ale lepiej iść w 115.

3. Z Fabią jest ten problem, że nie ma na stocku wersji 110 KM. Jest może kilka 95 KM. Oni mieli duze problemy produkcyjne, nie wyrabiali sie z produkcja i ludzie czekali na wersje TSI po pół roku. Dlatego zapomnij, że kupisz auto z 110 KM silnikiem z wyprzedaży rocznika. Poza tym wyprzedaż rocznika wyklucza konfigurowanie samochodu. Auta z wyprzedazy to juz te gotowe, te ktore dealerzy mają. Jak chcesz konfigurować to obowiazuje cennik roku produkcji 2019.

4. Tak.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Hajd napisał:

Jeszcze apropos VAG-owego silnika 1.0, tego trzycylindrowego. Jakiś czas temu robiłem trasę Warszawa-Wrocław i z powrotem Seatem Ibiza z takim właśnie silnikiem, wariant 115 KM i byłem na maksa pozytywnie zaskoczony - zarówno dynamika, jak i spalaniem

 

Tak, ale w Skodzie Rapid ten silnik jest katastrofalnie wyciszony :( Ale fakt, dynamika i spalanie są niesamowite :)


Tak widać dzieki LEDom w Skodzie :)

 

TgODaw7Nzox5ypPllW4ysi7trXjSOW3_eyQ3bqm_

 

 

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, jmk napisał:

 

Nie znam się w ogóle i proszę się nie śmiać tylko jak ktoś wie to niech wyjaśni, ale co się zmieniło w silnikach, że teraz takie mało litrowe, mające tak mało KM potrafią jak to piszecie się dobrze zebrać?

 

Czy to oznacza, że przyspieszenie ma mocne, bo jest hm, lżejsze? A co z maksymalną prędkością?

 

Teraz małe silniki są dawane wraz z turbinami dzięki czemu auto zbiera się od samego dołu mając duży moment obrotowy.

Odnośnik do komentarza
W dniu 20.01.2019 o 15:55, Bebok napisał:

Opel Astra - tu jest podobnie jak Golfem - też sprzedasz, ale nie wiem jak jest z dostępnością aut ze stocku. W Astrze są dostępne genialne światła LED - matrycowe - warte każdej kasy jeżeli ją masz. Silnik 1,0 nieco gorszy niż w Golfie.

To będzie jednak jeszcze jedno pytanie :D Są Astry na stocku, koło mnie w dodatku i z silnikiem 1,4 https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-astra-hb-enjoy-1-4-125km-s-s-wyprzedaz-rocznika-w-aso-biznes-plus-ID6BDMch.html#ee9b7fe57f Z silnikiem 1,4 125 KM.

Rozumiem, że warto się wybrać, zobaczyć, przejechać?

Odnośnik do komentarza

Warto, ale... ;)

 

Astra też ma jakieś 380 litrów bagażnika. Sprawdź czy to Wam wystarczy. I druga sprawa - do Astry można dokupić matrycowe światła LED. Co prawda kosztuje to 5500, ale są warte każdej kasy. W skrócie to są adaptacyjne światła składające się z kilku niezależnie pracujących sekcji świetlnych. W praktyce oznacza to, że jedziesz na drogowych bez oślepiania ruchu z przeciwka, bo reflektor tak układa snop światła. Dojeżdżasz do skrzyżowania, to rzuca Ci wiecej swiatla na boki, zebys zobaczył pieszego, na krętych drogach snop podąża za ruchami kierownicy.

 

Astrą nie jeździłem, ale obawiam się, że te jej zwykle projektorowe swiatla z halogenowa zarowka sa dosc przecietne. Natomiast na pewno można je poprawic. 90 proc. samochodow nowych lub salonowych, ktorymi jezdzilem mialo zle ustawione swiatla. Oprocz regulacji wysokosci snopa swiatla w kabinie, reflektory maja sruby do regulacji mechanicznej. I czesto mozna ten snop podciagnac odrobine i zyskujesz w ten sposob nawet 15-20 m dodatkowego zasiegu bez oslepiania. Do tego wkladasz porzadna zarowke dajaca jasniejsze swiatlo i mozna zyc.

 

Ale oswietlenie to moze moje zboczenie, bo ja lubie jezdzic po zmroku, a dwa robie 3-4 razy wiecej kilometrow niż ty i czesto swiadomie wyjezdzam w trase w nocy, bo jest pusto i szybko.

  • Lubię! 2
Odnośnik do komentarza

Tak, ale automatyczne długie i doświetlanie zakrętów światłami przeciwmgłowymi, to nie to samo co matrycowe LEDy. Ty masz chyba jedną soczewkę i tyle. A reflektory w Astrze czy Insigni składają się z kilku, jak nie kilkunastu soczewek, z czego część jest chyba ruchoma.

 

W Golfie np. są dwa rodzaje LEDów - LED Mid i LED Top i dopiero te drugie mają jakieś formy adaptacyjnego dzialania. Te pierwsze to po prostu wiecej swiatla i lepsza barwa.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Mam już za sobą pierwsze wizyty w salonie i jazdy. Ale tak sobie pomyślałem, że może warto chwile poczekać na te nowa Skodę - Scalę? Ma być w sprzedaży w drugim kwartale roku.

 

https://autokult.pl/32338,pierwsza-jazda-koda-scala-nowy-kompakt-zdradza-aspiracje-

 

https://autokult.pl/32623,skoda-scala-przynosi-rewolucje-czesi-wchodza-do-glownej-ligi

 

Panowie, @Bebok, co sądzicie?

 

 

Odnośnik do komentarza

No ale po co? W sensie co ma Ci to dać, bo nie kleję.

 

U Ciebie sprawa rozbija się przede wszystkim o to, z jakiego segmentu chcesz auto i na jakie chcesz wydać kasę. Chcesz B+ czyli Fabię kombi, Rapida liftbacka czy np. Kię Vengę. Alternatywą jest kompakt i tu nie wiem czemu chcesz czekać na Skodę, która nie wiadomo ile będzie kosztować (IMHO będzie droższa niż Rapid i ciut tańsza od Octavii), co generalnie powoduje, że nie ma sensu w gamie Skody. Przynajmniej dla mnie. No ale ja jestem zwolennikiem tego, ze jezeli Octavia kosztuje tyle co Golf a zależy Ci na przestrzeni to jest to dla Ciebie no brainer. Tak samo jak no brainerem jest kupowanie Fabii kombi zamiast krótkiej. 2500 roznicy i masz kawal bagaznika zamiast schowka. Deal stulecia ;)

 

Scala bedzie kompaktem jak kazdy inny na rynku, jaki dzis dostaniesz - Focus, Ceed, i30, Astra. To serio juz bym wolal szukac Golfa z wyprzedazy za 60k.

Lepiej napisz jakie wrazenia po wizytach w salonach i czego się dowiedziales.

I jeszcze jedno - to, ze Scala trafi do sprzedazy w II kw. 2019 to nie znaczy, ze wtedy ja kupisz. To znaczy moze dostaniesz jakis egz. z magazynu, ale zamowiony do produkcji to bedzie 3-4 miechy.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...