lad Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Jakie to auto? Cytuj Odnośnik do komentarza
Counter Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Focus mk1 kombi Cytuj Odnośnik do komentarza
lad Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 24 minuty temu, Counter napisał: Chyba, że po prostu zamówię 4x 185/65R14 i tyle, bo są opony w tym rozmiarze. Nie masz na klapce wlewu paliwa oznaczenia jakie są zalecane przez producenta? Ja bym brał 4x185/65R14 - znajomy ma takie w Focusie też. Przed chwilą pytałem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Counter Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Dzięki, no to zamawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gabe Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Sprawdź w manualu do samochodu zalecane rozmiary. W sumie oponeo też możesz zaufać, bo pewnie te same dane mają. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 jakie to auto i jaki silnik? BTW - jak opony całoroczne, to w zasadzie tylko GY Vector i Michelin CrossClimate maja sens. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 A tak ogólnie jakie jest zdanie o oponach całorocznych? Bo oszczędność kasy, czasu i jebania się ze zmianą jest spora, ale jak to wygląda w kontekście bezpieczeństwa, zużycia itd? Cytuj Odnośnik do komentarza
zovalik Napisano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Raz miałem. Póki nie przyszła zima to w zasadzie było ok, po pierwszym śniegu trzeba było kupić zimówki Ale ja akurat mieszkam w terenie górskim więc też trzeba brać na to jakąś poprawkę. Moje zdanie jest takie, że póki nie ma śniegu to mogą być ok, ale jak spadnie śnieg to tragedia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
janek_nsn Napisano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Całoroczne to tak trochę ni w ząb, ni w dupę. Jak przyjdzie sroga zima, to będziesz bluzgał, ze nie kupiłeś zimówek. Cytuj Odnośnik do komentarza
ajerkoniak Napisano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 4 godziny temu, Bebok napisał: jakie to auto i jaki silnik? BTW - jak opony całoroczne, to w zasadzie tylko GY Vector i Michelin CrossClimate maja sens. Potwierdzam. Zależy jakie się trasy robi, ile miasta, ile poza, ale całoroczne tylko wspomniane, dobre marki. W góry tym na pewno nie pojedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 W dniu 16.12.2017 o 10:39, Reaper napisał: A tak ogólnie jakie jest zdanie o oponach całorocznych? Bo oszczędność kasy, czasu i jebania się ze zmianą jest spora, ale jak to wygląda w kontekście bezpieczeństwa, zużycia itd? Michelin CrossClimate ma osiągi dobrej letniej opony i przecietnej zimowki, a do tego wysoka trwalosc. Patrzac na to jaka jest zima, to dzis bym kupil jeden komplet takich. A robie po 25-30 kkm w roku. Takze trasy. W dniu 16.12.2017 o 12:08, janek_nsn napisał: Całoroczne to tak trochę ni w ząb, ni w dupę. Jak przyjdzie sroga zima, to będziesz bluzgał, ze nie kupiłeś zimówek. Bzdura. Nawet przecietna opona caloroczna ze sredniej polki (Kleber, Nokian) ma w typowo zimowych kategoriach osiagi na poziomie zimowki. Dzisiejsze klasyczne opony caloroczne (CrossClimate nia nie jest) sa znacznie gorsze latem niz zima. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gacek Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Jeśli ktoś byłby chętny mi pomóc, to będę zobowiązany. Celujemy razem z partnerką w zakup (leasing) w zakup nowego auta. Obojgu nam podobają się crossovery, mamy bardzo fajne doświadczenia z oplem mokką, zasadniczo auto w takim segmencie to jedno z założeń wyjściowych. Jestem totalnym laikiem w kwestii motoryzacji, więc szukam pomocy z każdego źródła. Po zasięgnięciu języka u paru kolegów interesujących się motoryzacją wstępnie wybrałem we wstępnie zarysowanym przedziale cenowym 80-90k zł następujące modele (uporządkuję pod kątem tego, jak blisko mi teraz do ich zakupu): 1. Seat Arona FR 1.5 TSI ACT 150 KM 6-biegowa manualna; 2. Opel Mokka X Elite 1,4 Turbo 140 KM Start&Stop MT6; 3. Mazda CX-3 SkyMotion 2.0 SKY-G 120 KM 6MT Mazda (IMO najładniejsza + dostępna czerwona) jest niedostępna w lepszej wersji wyposażenia (Energy bodajże), toteż spadła mi na ostatnie miejsce, bo różnica w systemach bezpieczeństwa jest spora i nie do "dopakowania" dodatkowym wyposażeniem. Nie wiem, jak jest z dostępnością Arony - dopiero dziś dostanę info zwrotne od serwisu - ale podobno (zdanie kolegów) to najlepszy silnik z tej trójki - nie wiem, nie potrafię tego zweryfikować. Mokka jest dostępna w ciągu 3/4 tygodni (choć nie w pożądanym przeze mnie kolorze, ale tu jestem w stanie iść na ustępstwa). Honda, Toyota, Ford odpadają ze względów finansowych, Citroen, Skoda, Dacia ze względów estetycznych. Jeżeli ktoś ma dla mnie jakieś rady, chciałby mi coś odradzić, zasugerować, ma własne przemyślenia czy doświadczenia - wszelkie słowo chętnie przyjmę, bo operuję w zupełnie dla siebie obcym terenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Bebok Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Kurwa serio nie rozumiem tego co jest fajnego w crossoverach maści wszelakiej. No jeszcze jakiegoś SUVa porzadnego typu Dacia Duster czy Volvo XC60 moge zrozumiec, ale jakies Kie Stonic, Hujdaje Kona czy Peugeoty 3008 albo Mokki to dla mnie jakiś apsurt. Crossovery to bzdurnie wytworzony popyt, bo te auta są: droższe wiecej pala, a na autostradach w wiekszosci wpierdalaja wache jak prom kosmiczny przy starcie źle się prowadzą, bo są wysokie i wyzej zawieszone wcale nie sa bardziej przestronne i praktyczne niz klasyczny hatchback czy kombi sa drozsze w eksploatacji (opony, ubezpieczenia, itp) nie maja praktycznie zadnych wlasciwosci terenowych, bo wiele z nich jest dostepne tylko z napedem 2WD Jak juz ktos musi miec auto w lekki teren to sa normalne samochody jak Octavia Scout czy Legacy Outback albo Volvo V60 cross country. 1.5 TSI to jest dobry silnik, ale benzynowe silniki SkyActiv w Mazdach to techniczny majstersztyk. Proste, elastyczne i mało palą. Pierwsza podstawowa rada - każdym autem musisz z godzine pojezdzic. W miescie, w trasie i wyjechać na A4. Podstawa. Kolejna rzecz - to są crossovery segmentu B, czyli Arona to nadmuchana Ibiza, Mokka to pyrtek, Mazda też. Za te cene kupisz uczciwego kompakta z dobrym wyposazeniem. Np. Golfa z silnikiem TSI (125 czy 150 KM) i automatyczna skrzynia, ledowymi reflektorami i innymi przydatnymi rzeczami. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gacek Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Wiesz, ja na przykład chciałbym jeździć autem, które mi się podoba, toteż wszelakie Golfy czy Astry skreślam na starcie. Plus jak wspominałem - z Mokką mam bardzo dobre doświadczenia zarówno co do ładowności, jak i sprawności, toteż fakt, że pasuje do moich oczekiwań estetycznych stawia ją bardzo wysoko na liście dostępnych opcji. O Duster z kolei słyszałem właściwie wyłącznie złe opinie, toteż zdecydowałem się na poszukiwanie innych pojazdów. Umówię się zatem na jazdy próbne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
kolek23 Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Ja z racji zawodu jeżdżę masą nowych, wypożyczonych, aut i praktycznie od kiedy to robię nie prowadziłem nic gorszego niż Opel Mokka Wszystko co Bebok napisał potwierdzam podnosząc w górę nie jedną, a obie ręce. Kupowanie crossovera dlatego, że są "ładne" jest imo błędem, przez który dostaniesz później mocno po kieszeni. Radzę też pojechać do Opla, przejechać się Mokką i Astrą w podobnej cenie (od razu dostaniesz w cenie lepszy silnik i wyposażenie) i porównaj sobie jak to się prowadzi. Jak nie chcesz Astry, to nie kupuj, ale może przynajmniej się wyleczysz z tego crossovera.. Jeżeli aż tak jesteś nastawiony na "ładność", to zobacz sobie te modele co polecał Bebok, Kię Ceed, Mazdę 3. Zwłaszcza Volvo V(i XC)60 to w porównaniu do Mokki to jest wizualne (i mechaniczne!) cudo. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gacek Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Dziękuję za wszystkie rady i poświęcony na nie czas, ale jeśli mówię, że szukam czegoś w konkretnym typie, to przepraszam, ale nie przekonacie mnie do aut ZUPEŁNIE innych i totalnie przeciwnych moim oczekiwaniom. Widziałem Mazdy 3, Kię Ceed, widziałem też Fiata Tipo i jego, surprise surprise, też nie biorę pod uwagę, bo szukam czegoś po prostu zupełnie innego. Jeździłem Mokką i miałem zupełnie inne doświadczenia, ale tą z poprzedniej "generacji", chyba już dwuletnią. Sprawdzę jak to wygląda w obecnym modelu i może też faktycznie przejadę się innym autem z innego segmentu by zobaczyć jak sprawują się obecne auta (sam jeżdżę obecnie około 10 letnim autem, siłą rzeczy będę miał wielki przeskok). 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
jmk Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Nie wiem czy Cię interesują późniejsze koszty, ale moja siostra ma mazdę chyba cx3, z 2016 roku. Też brali leasing i ogólnie niby to dobra opcja, ale opłaty bardzo duże np. ubezpieczenie wskazane, jak pękła opona na s3 to mogli wymienić tylko w oficjalnym serwisie (trwało to dość długo, bo musieli oponę... sprowadzić) i nie dali zastępczego samochodu, a w dodatku musieli za to zabulić, oczywiście sporo. I jeszcze kilka takich sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reaper Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Oho, cofnij się tym temacie o rok i zobaczysz dokładnie taką samą rozkminę z mojej strony i te same argumenty ze strony Beboka, a i kolek też chyba wtedy się wypowiadał. Nikt Cię nie będzie do niczego przekonywał, ale jeśli prosisz kogoś o opinię, bo sam się nie znasz, to czasami warto schować Twoje wielkie ego w kieszeń i posłuchać mądrzejszych w temacie (wiem, nie jesteś przyzwyczajony do takiej sytuacji ). Ja w tamtym czasie chorowałem na Kia Sportage, do tej pory uważam to auto za bardzo ładne, ale argumenty o stabilności, spalaniu i pakowności były kompletnie nie do zbicia, więc z bólem serca, ale zgodziłem się. Teraz mam Hondę Civic w kombi i jestem przeszczęśliwy, a i uważam je za bardzo ładne auto, ale mi nigdy nie przeszkadzały kombiaki. Ja co do technicznych parametrów się nie wypowiem, ale po prostu zastanów się czy jednak nie wolałbyś mieć auta wybranego pod kątem racjonalności, a nie tylko wizualnym. Bo auto podoba się tak długo jak dobrze służy i sprawdza się do wszystkich zastosowań. Jak nie jesteś w stanie wsadzić walizki do jakieś porszaka czy ferrari, to i takie auto zacznie Cię wkurwiać A wszystkie Mokki i Kugi faktycznie mają złe opinie, to są faktycznie sztucznie napompowane auta niższego segmentu, tylko po to, żeby "dobić" rozmiarem do segmentu wyżej, marketingowa papka. A o Dusterach dużo dobrego słyszałem do tej pory, zresztą o ile się nie mylę, to mamy jednego właściciela Dustera tutaj? 2 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
zovalik Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Autko w granicach 20k:Benzyna pod gazKlima4 drzwiEwentualnie jakiś dopinany napęd na 4 koła ale to nie jest istotne. I z wymagań w zasadzie tyle. Wiadomo, jak najmniej awaryjne i tanie w eksploatacji ;-)W oko wpadła mi Mazda 3, Hyundai i30 ale to tylko wizualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gacek Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Dobra, jeżeli w odpowiedzi na pytanie o określonych rozmiarów, dostępny dla >2 rodziny auto dostaję sugestie Golfa i Mazdy 3, a jak odpowiadam, że szukam czegoś innego, to słyszę, że powinienem schować dumę do kieszeni to chcę tylko powiedzieć, że sama się przypomina pasta o chodzeniu po bułki. Bardzo więc wszystkim dziękuję za dobre chęci i kończę temat zanim zejdziemy rzeczywiście na jakieś małe Fiaty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.