Skocz do zawartości
Eddie_

Formuła 1

Rekomendowane odpowiedzi

Topic o najszybszych wyścigach samochodowych na globie.

 

Obiło mi się o uszy, że Max Mosley chciałby zmian dotyczących silników w F1. Do 2011 V8 2,4 litra miałyby zastąpić V6 2,2 litrowe na biopaliwko. Motor miałby służyć na 5 wyścigów, a nie na 2 jak teraz i miałby ok 100 kucy mniej niż obecnie. Poza tym chce wprowadzenia ESP, napęd 4x4 i 13-sekundowy dopalacz.

 

Jeśli to prawda, że chce to wprowadzić, to koleś ma fantazję. Moim zdaniem dobrze jest jak jest teraz.

A co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ja mysle ze zmiany w troche innym kierunku powinny isc, a dokladnie mam na mysli to zeby moze zmodyfikowac tory czy cos, ale zeby latwiej wyprzedzac bylo, bo to jest esencja nie tylko wyscigow F1 ale wszystkich wyscigow. Szkoda ze obecnie jest tak ze o pozycji w zasadzie decyduje to w jakim samochodzie sie jezdzi. Mlody brytyjczyk zostal lidemrem GP, ale mysle ze jak by Kubica jezdzial w Ferrari albo w Maclarenie to tez by byl w czolowce. Obecnie, z reszta od prau lat widac ze o sukcesie decyduje bolid w jakim sie jezdzi. Pare lat temu nawe bylo lepiej, tzn mozna bylo wygrac wyscig w troche obecnie gorszym aucie, a teraz tylko Ferrari i Maclaren. Ja wiem ze te zespolu wysilkiem swoich inzynierow zapracowaly sobie na to , bo po prostu maja lepsze auta niz inni, ale fakt jest taki obecnie nie ma z nimi nikt szans. To co Robert zrobil ostatnio czyli 5. miejsce to jest wszystko na co stac go w tej chwili. Nie ma praktycznie szans zeby przescignac na torze Ferrari czy Maclarena. No ale chyba tak musi byc. Miejmy nadzieje ze zgodnie z zapowiedziami szefow teamu BMW-Sauber, w przyszlym sezonie ich bolidy beda wlaczyc o zwyciestwo. Narazie wszystko idzie zgodnie z oczekiwaniami. BMW stalo sie 3 ekipa w F1 i bardzo dobrze:) Miejmy nadziej e edzie juz tylko lepiej

PS. polecam dowcip nt F1 jaki jest w dziale rozne (pierwszy post)

Pozdrawiam.

PS2. zobaczymy jak Robertowi w Monaco pojdzie (albo pojedzie) mam nadziej ze bedzie na punktowanej pozycji. Wierze ze jesli tylko bolid nie zawiedzie to tak bedzie!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Obecnie, z reszta od prau lat widac ze o sukcesie decyduje bolid w jakim sie jezdzi.

 

a ja mysle, ze tak bylo zawsze. to sa sporty motorowe...

 

Pare lat temu nawe bylo lepiej, tzn mozna bylo wygrac wyscig w troche obecnie gorszym aucie, a teraz tylko Ferrari i Maclaren.

 

button, wegry '06

 

 

kubica w monaco bedzie musial dawac z siebie wszystko juz na treningach. prawdopodobnie w sobote rano theissen na podstawie wynikow treningow ustawi strategie na kwalifikacje i wyscig. jesli kubika bedzie spisywal sie lepiej w piatek od heidfelda, w Q3 naleja mu mniej paliwa ergo bedzie szybszy i zajmie lepsza pozycje na gridzie. niestety (a moze i stety) qual w monte carlo to podstawa. choc i tak stawiam, ze oba bolidy bmw rozkracza sie na la rascasse, w wyniku defektu skrzyni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
button, wegry '06

Tak zwany wyj?tek potwierdzaj?cy regu??.

 

Uwa?am, ?e priorytetem w rozwoju F1 musi by? u?atwienie wyprzedzania, czy to przez modyfikacj? torów, czy samochodów. Bo nie mo?e by? tak, ?e klasyfikacja na ko?cu wy?cigu zmienia si? w porównaniu z kwalifikacjami tylko wtedy, gdy si? komu? rowali wóz, a ka?de wyprzedzenie na torze to niemal sensacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

jestem zwolennikiem wprowadzenia guzika power 2 pass, czyli wlasnie ten x-sekundowy dopalacz. sprawdzony w CCWS, sprawdzony w A1GP. w calosci spelnia swoje zadania. spodziewasz sie czegos innego? takie same samochody dla wszystkich? to jest niemozliwe nawet w kartingu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

1L: Alonso - Hamilton

2L: Massa - Fisichella

3L: Rosberg - Webber

4L: Heidfeld - Kubica

5L: Barichello - Button

6L: Wurz - Liuzzi

7L: Trulli - Kovalainen

8L: Raikkonen - Coulthard

9L: Davidson - Speed

10L: Sutil - R. Schumacher

11L: Sato - Albers

 

 

Szkoda, ?e Alonso w ostatnim okr??enia wykr?ci? lepszy czas od Hamiltona bo m?ody Anglik radzi sobie ?wietnie od pocz?tku sezonu i wreszcie pora by zdoby? swoje pole position i w ko?cu wygra? wy?cig. Pech Raikkonena, który zahaczy? ko?em o band? i tym samym wyeliminowa? si? w po?owie pierwszego okr??enia 2 sesji. Coulthard sam sobie winien 16 miejsca bo gdyby nie blokowanie Kovalainena spokojnie dosta?by si? do 3 sesji i powalczy? o porz?dne miejsce, tymczasem zosta? s?usznie ukarany za swoje zachowanie. Kubica po znakomitej 2 sesji (3 czas) w 3 musia? zmaga? si? z przeciwnikami maj?c du?o paliwa w bolidzie i tym samym razem z Heidfeldem sukcesywnie spadali na ni?sze pozycje. Zaskoczeniem dla mnie jest wysoka pozycja Webbera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ciezko przewidziec, co sie bedzie jutro dzialo. Mysle ze pierwsza trójka raczej szybko odjedzie. Pozycje 4-6 dosc niespodziewanie, no ale Fisichella nie jest pionkiem w F1 i tez moze namieszac, przynajmniej zawodnikom z dalszych pozycji. Jednak mysle ze wlasnie ci zawodnicy co sa na pozycjach 4-6 maja dosc nieduzo paliwa, przez co beda dosc szybcy na poczatku i nie beda blokowac zbytnie bolidow BMW, a pozniej zjada wczesniej do boksow, tak ze BMW sie wysynie za pierwsza trojke. Oby Robert nie mial zadnych problmow technicznych. Ciekawy jestem czy podobna strategie maja w ekipie BMW co do obu kierowcow, bo obaj raczej czasy mieli podobne, no i troche za bardzo odstajace od pierwszej trojki. Mam nadzieje ze miedzy Nicki i Robertem nie bedzie zadnych ekscesow na starcie i pozniej.

Wszystko rozstrzygnie sie jutro. Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

wg mnie taktyka na wyscig mocno srednia (no chyba, ze oni tacy wolni sa, ale w to nie wierze bo Q2 byl dobry :) ). rozumiem, ze za taka taktyka teoretycznie przemawia to, ze w domysle przejada pare kolek wiecej na pustym torze i w rezultacie zyskaja pare sek. Tyle tylko, ze jak Webber i Rosberg okaza sie za wolni to miedzy nimi, a pierwsza trojka wytworzy sie taka luka, ze zadne dodatkowe kolka nie pomoga.

 

Przeciez jakby jechali z normalna taktyka, pozwalajaca na zajecie miejsc 4-5 (tak jak na Q2) to i tak by mieli tor pusty bo nie spodziewam sie, aby byli tacy szybcy, ze nagle okazaloby sie, ze Farrarka badz McLaren ich blokuje :D Tor jest waski, beda jechac gesiego i wg mnie straca duzo wiecej czasu niz gdyby normalnie z 4 pozycji ruszali i zjezdzali do boksu tak jak inni. Juz nie wspomne, ze sam heidfeld moze spowalniac kubice. no ale zobaczymy jak bedzie. cos czuje, ze jakis sauber nie dojedzie ;d

 

ps. swoja droga jest szansa na podium, wystarczy, ze ktos z Top 3 sie wysypie (bo Raikkonnen daleko) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Z 8 pola strtowego b?dzie Kubicy bardzo ci??ko zw?aszcza, ?e b?dzie przed nim Heidfeld, który nie lubi ko?czy? wy?cigu za Polakiem, je?li jednak Niemiec pope?ni jaki? b??d to my?l?, ?e Robert go wykorzysta i by? mo?e ju? na 1 ?uku wyjdzie przed niego. Co do ca?ego wy?cigu licze na miejsce 5-6, bo Kubic? sta? na tak? pozycj?. Przeszkodzi? moze mu jedynie awaria bolidu, czego obiawiam si? najbardziej na bardzo wymagaj?cym torze w Monako.

P.S. Dla posiadaj?cych ITV1 (Astra 28.2 E) transmija trwa od 13:00 (wywiady, analiza itp.).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Kolejne punkty Kubicy. Moim zdaniem mog?o by? nawet lepiej, gdyby na starcie przecisn?? si? obok Heidfelda. Pó?niej Heidefeld jadd?c 5 wyra?niej traci? na ka?dym okr??eniu spowalniaj?c tym samym stawk? zawodników jad?cym za nim, w tym dziewi?tego Kubic?. Sprawdzi?a si? ta strategia z 1 pitem i gdyby nie s?aby start to my?l?, ?e Robert móg? by? nawet 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

moim zdaniem moglo byc wiele lepiej, gdyby na qualu zrobiono zwyczajna taktyke taka jaka mialy mclareny, ferrari. spokojnie bylby czwarty na qualu (widac bylo na Q2, ze jest szybki), a w najgorszym wypadku piaty. A ze podczas wyscigu zrobil fastesta nawet lepszego od Massy wiec smiem twierdzic, ze z taka taktyka dojechalby niedaleko za Massa, a moze nawet i przed nim. Wg mnie taktyka bardzo biedna, to przez nia przez pierwsza czesc wyscigu tkwil prawie w srodku stawki blokowany przez Webbera i Barichello, zaraz potem jak zjechali zrobil swoj fastest lap. Wedlug mnie moglobyc duzo lepiej bo Robert pokazal, ze jest po prostu szybki.

 

A jak ktos jest szybki, to na takim torze, gdzie sie nie da wyprzedzac realizuje sie najprostrza i najskuteczniejsza taktyke - jak najszybciej na qualu, po to aby odjechac calemu talatajstwu. Przeciez pierwsza 3-4 juz po 10 okrazeniach miala blisko 30 sek przewagi i juz wtedy moglaby zjechac i dotankowac paliwko. Potem caly wyscig jechali sobie spokojnie nieatakowani nikogo. Robert tez mogl tak, gdyby ktos w BMW pomyslal i nie kombinowal z taktyka. Przeciez to bylo wiadome, ze na tym torze bedac w srodku stawki na pewno bedzie musial sie za kims paletac i tracic sekundy. Kolejny raz "spece" od taktyki sie nie popisali.

 

Za to brawa dla McLarena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dziwna by?a ta taktyka dla Kubicy. Czy BMW nie mog?o zastosowa? podobnej taktyki jak inne zespo?y? Gdyby Kubica w kwalifikacji zaj?? wy?esze miejsce to spokojnie móglby dojecha? dzisiaj na 4 miejscu. Mo?e powalczy?by o 3.

No nic. Pi?tek miejsce jest i tak super. Szkoda, ?e Kubica by? tak d?ugo blokowany przez Barichello. Po jego zje?dzie do pit-stopu pokaza? na co go sta?. Ko?cówka by?a emocjonuj?ca. Na uj?ciach z kamery w kokpicie by?o wida? jak zjechane opony mia? Robert. Tak czy siak brawo :) .

Dajcie Kubicy Ferrari, a b?dzie na podium :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Taktyka byla ok, tyle ze musimy troche ostudzic emocje i nie ulegac huraoptymizmowi. Przyznac trzeba, ze po prostu Robert dal ciala na poczatku, pozwalajac sie wyprzedzic Rubensowi, ktory, jak na zlosc, mial o wiele wiecej paliwa, niz sie mozna bylo spodziewac. Obaj jechali ciezkimi bolidami, wiec rozgrzeszanie Kubicy w ten sposob, ze na starcie byl mocno dotankowany, jest troche krzywdzace dla dobrze dysponowanego Barrichello. Gdyby nie to zdarzenie, taktyka jednego postoju poskutkowalaby jeszcze lepiej.

 

A juz za tydzien F1 w Warszawie! :jupi:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Nie mozna opierac taktyki na przekonaniu, ze nikt go na starcie nie wyprzedzi, gdy startowal prawie ze srodka stawki. To, ze Rubens go wyprzedzil, akurat srednio od Kubicy zalezalo. Po prostu jego pas sie "zaklinowal" bo ktos zbytnio zwolnil, a drugi pas przejechal w miare normalnie i w ten sposob Kubica stracil pozycje. Oczywiscie Robert mogl sie trzymac swojego pasa, ale to juz jest loteria :)

 

I tego, ze Rubens mial duzo paliwa nalezalo sie akurat spodziewac - nie wierz temu co mowia komentatorzy, ktorzy mimo tego, ze lepsi niz przed rokiem, takze pieprza trzy po trzy (np. o tym, ze z tylu na oponach nie widac bialego paska wiec juz pewnie bardzo zuzyte sa :lol: - guzik prawda, to oznacza ni mniej ni wiecej tyle, ze tylne kola sa po prostu zabrudzone)

 

Ale wlasnie dlatego, gdy ma sie szybkiego kierowce to nalezy robic jak najszybszy qual bo tak jest najbezpieczniej - nie wspominajac juz o tym, ze ubyl jeden bardzo powazny rywal (Raikkonnen) wiec tym bardziej nalezalo "zagrac" ofensywniej. Jak startuje sie prawie ze srodka stawki to wiele latwiej o crash na poczatku i w ogole jakies nieprzewidziane sytuacje (czyt. ktos wolniejszy nas wyprzedzi, co w takim wyscigu jest samobojem). W przypadku tej taktyki, ktora widzielismy, max co mogl Robert wycisnac to IV miejsce i to przy zalozeniu, ze nikt go nie bedzie blokowal - co w takim wyscigu jest spora naiwnoscia. Przypomnijmy, ze to nie tylko Rubens go blokowal, ale takze Webber, wiec nawet jakby go Rubens nie wyprzedzil to ciagle mialby przed soba wolniejszego Webbera i to po meczarniach. Webber mial problemy z bolidem wiec i tak Robertowi troche poszczescilo. Po prostu zamiast Webbera, spowalnial go Rubens.

 

Na qualu Kubica byl na tyle szybki, ze spokojnie moglby miec IV pozycje juz na starcie i spokojnie jechac przez caly wyscig, a nie sie szarpac. Tym bardziej, ze Ferrari slabo jechalo i moznabylo to wykorzystac. Zreszta, co tu gadac - jedynie Ci z ofensywna taktyka nie dali sie zdublowac w dzisiejszym wyscigu, reszta na poczatku wyscigu tracila 3-4 sek na okrazeniu. Wg mnie mogl byc dzis na podium, a juz przynajmniej mogl nie byc zdublowany. Choc i tak, jak na tak slaba taktyke (przypomne wynik na drugim qualu) to poszlo mu w sumie dobrze :)

 

Ogolnie wkurzyl mnie dzisiejszy wyscig, chyba juz nigdy bmw nie kupie ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ja wiem czy taktyka taka zla?? Liczyli ze moze SC wyjedzie, ale nie wyjechal. Mimo to to i tak mysle ze nie bylo zle. racjonalnie patrzac to przed Q taka pozycja w ciemno dobra byla by i raczej nie mial szans na nic lepszego. Raikonen wypadl wiec byla szansa byc 1 pozycje do przodu. Ale Fisichella jak wczesniej wspomnialem pionkiem nie jest i sie objechac nie dal, przeciez to w koncu Renault!! Nie ma co panikowac. Szkoda ze Barichello objechal Roberta na starcie, bo tak to byla szansa zeby z Fisichella powalczyc, no ale najwyzej bylo by jedno miejsce wyzej. Ogolnie uwazam ze w miare udany wyscig.

PS. Oczywiscie inna spawa jest to ze F1 idzie w zlym kierunku. Z jednej strony jak Ferrari bylo pare sezonow temu nie do ugryzienia to tak zmieniali regulamin zeby zespoly byly bardziej wyrownane, ale teraz to nic juz nie daje. Niby takie wspaniealem a byc GP w Monaco, ale co tam bylo ciekawego?? Ano nic!! Sory ale ulice sa po to zeby jezdzily tam auta a nie scigac sie! Powinni cos zrobic zeby dalo sie wyprzedzac bo to co sie dzieje a szczegolnie wlasnie w Monac to paranoja i zabijanie tego sportu. Wyscigi samochodowe gdzie nie a sie wyprzedzac?? O co chodzi??:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
I tego, ze Rubens mial duzo paliwa nalezalo sie akurat spodziewac - nie wierz temu co mowia komentatorzy, ktorzy mimo tego, ze lepsi niz przed rokiem, takze pieprza trzy po trzy (np. o tym, ze z tylu na oponach nie widac bialego paska wiec juz pewnie bardzo zuzyte sa lol.gif - guzik prawda, to oznacza ni mniej ni wiecej tyle, ze tylne kola sa po prostu zabrudzone)

Borowczyk zawsze sie emocjonuje i gada lekko nieswiadomie, natomiast do Sokola nie ma sie praktycznie jak przyczepic, odzywa sie wowczas, kiedy ma cos do powiedzenia i stac go na nieco wiecej obiektywnosci, nie mowi tylko o Kubicy jak nakrecony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Sory ale ulice sa po to zeby jezdzily tam auta a nie scigac sie! Powinni cos zrobic zeby dalo sie wyprzedzac bo to co sie dzieje a szczegolnie wlasnie w Monac to paranoja i zabijanie tego sportu. Wyscigi samochodowe gdzie nie a sie wyprzedzac?? O co chodzi??:/

W?a?nie na jednym uj?ciu kamery zauwazy?em co? ciekawego. Na pierwszym, lewym zakr?cie na szykanie zaraz po wyj?ciu z tunelu pod Grande Hotelem postawili jaki? s?upek, albo to by? fragment bandy, w ka?dym b?d? razie pozbawili si? widowiska. Rok temu w?a?nie tutaj dochodzi?o do kilku ataków na rywali, bo by?y g??bokie tarki i mo?na by?o pojecha? cia?niej no i wszystko odbywa?o si? na dohamowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

W tym wy?cigu, albo nie zauwa?y?em, albo w ogóle nikt nikogo nie wyprzedzi? poza startem i pitami :/ Strasznie by?o nudno, nawet wypadków ?adnych nie by?o (poza Liuzzim) i absolutnie ?adnej rotacji w klasyfikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Monaco mimo braku wyprzedzania ma swoj klimat. Wczoraj wyscig rzeczywiscie byl nudny, ale pamieta ktos jeszcze jak kilka lat temu Verstappen w Arrowsie jechal przez kilkanascie okrazen tuz przed Hakkinenem az doszlo do tak kuriozalnej sytuacji, ze zaczeto mu pokazywac niebieskie flagi? :keke: Wczoraj tak nie bylo, ale mimo wszystko wole Monaco bez wyprzedzania niz jakis Bahrajn czy inne wynalazki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

no wlasnie, czy cos zmienili w konfiguracji toru ? Doskonale pamietam jak Schumacher z 20 pozycji dochodzac do 5, jednak paru gosci lyknal na "prostej" w tunelu, na dochamowywaniu wyprzedzal.

 

Ja mysle, ze jeden taki wyscig moze byc gdzie jada gesiego, ale reszta wyscigow to juz bezwzglednie powinna promowac wyprzedzanie, i wiekszosc przestarzalych torow, z mala liczba miejsc do wyprzedzania, nalezaloby albo zmodernizowac, albo zastapic innymi. Niestety, ale taka jest kolej rzeczy bo nie da sie ukryc, ze ten sport jest nudniejszy w porownaniu np. do tego co bylo z 10-15 lat temu. Technologia troche sparalizowala ten sport, jakby takie Grand Prix 1967 teraz puscic to bylby to mega show bo widowiskowosc (oczywiscie smiertelnosc tez niestety) byla wielokrotnie wieksza. Mysle, ze obecnie stac na wyprowadzenie tego sportu na prosta tak aby byl bardzo widowiskowy, a zarazem bezpieczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×