Skocz do zawartości

Kącik egzaminacyjny


adamus

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie zastanawiam się czy lepszym rozwiązaniem nie byłoby podwyższenie progu do 50%. Teraz każdy widzi, że w poprzednich latach te 30% to praktycznie z marszu się zdawało, bez jakiejkolwiek nauki. Iksiński rok temu się nie uczył i miał aż 40% to ja też nie będę się uczył i zdam. Przez to, że dużo osób tak do tego podchodzi to mamy słabe wyniki matur. Jakby próg wynosił 50% to jednak każdy kto chce mieć zdaną maturę zastanowiłby się nad całym egzaminem i choć trochę by się pouczył. Moim zdaniem na tym wszyscy lepiej by wyszli niż po zlikwidowaniu tych 30%.

Odnośnik do komentarza

no to czas na moje wyniki

 

polski (poziom rozszerzony)- 58% - słabo, ale pocieszam się myślą, że rozszerzony zdawało tylko 7%, a mam dwukrotnie lepszy przelicznik niż podstawka ;)

angieski (poziom rozszerzony)- 81%- nie jest źle

wos (poziom rozszerzony)- 72%- myślałem, że będzie lepiej, ale tragedii nie ma

historia (poziom rozszerzony)- 56% - tutaj się spodziewałem, że nie zdam :keke:

 

ogólnie chyba nie jest źle :-k

Odnośnik do komentarza

polski 57%

angielski 92%

WOS 56%

Matma (rozsz.) 62%

 

Nie jest źle, wyniki z WOSU i polskiego (ten szczególnie) mnie tyle obchodzą co zeszłoroczny śnieg więc nawet nie ma co komentować, matma w sumie lekko poniżej oczekiwać ale w skali klasy (drugi wynik) jakoś to wygląda :).

Odnośnik do komentarza
Dżizas Ejcz Krajst:

 

Aby zdać egzamin, trzeba uzyskać co najmniej 30 proc. punktów. Wyniki uzyskane na maturze są podstawą przy rekrutacji na studia. Zdaniem Konarzewskiego próg jest potrzebny, choć przyznał, że w MEN trwają dyskusje nad jego likwidacją. - Ale argument jest taki, że jeśli nie byłoby progu, to szkoły wyższe - dajmy na to Wyższa Szkoła Łóżek i Materacy - rekrutowałyby każdego i ranga wyższego wykształcenia gwałtownie spadłaby - stwierdził.

 

Czy dobrze rozumiem, że jesteśmy na najlepszej drodze do stuprocentowej zdawalności matury poprzez zniesienie jakichkolwiek progów procentowych? Popierdoliło ich w tym MEN czy co?

 

http://tvn24.lajt.pl/1607473,2,6,wiadomosc.html

Przypominam, 80% społeczeństwa ma mieć maturę. Nie znasz najnowszej dogmatyki Procesu Bolońskiego czy jak? :)

Odnośnik do komentarza
Przypominam, 80% społeczeństwa ma mieć maturę. Nie znasz najnowszej dogmatyki Procesu Bolońskiego czy jak? :)

 

Ale to chyba nie tak miało być realizowane...

Oj nie wiem :) Zacytuję książkę "Podstawa programowa z komentarzami", tom 4 "Edukacja historyczna i obywatelska" traktującą o obecnej reformie programowej. Finansowaną zresztą przez Unię Europejską i rozdawaną za darmo nauczycielom. Cięcia moje, naprawdę kosmetyczne.

 

(...)Początek XXI wieku przyniósł zjawisko bezprecedensowego wzrostu aspiracji edukacyjnych młodych Polaków. Jeszcze kilka lat temu tylko około 50% uczniów z każdego rocznika podejmowało naukę w szkołach umożliwiających zdawanie matury. Dziś (2009), po ukończeniu gimnazjum, takie szkoły wybiera ponad 80% uczniów. Spośród nich około 80% z powodzeniem zdaje maturę i w znakomitej większości przekracza progi uczelni. W rezultacie (...) w ciągu kilku zaledwie lat [liczba studentów] wzrosła aż pięciokrotnie.

Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest obecność w szkołach kończących się maturą (...) dużej grupy młodzieży, która dawniej kończyła swą edukację na poziomie zasadniczej szkoły zawodowej. W szczególności, z przyczyn czysto statystycznych, obniżył się średni poziom uzdolnień populacji młodych ludzi, aspirujących do zdobycia wyższego wykształcenia. System edukacji (...) nie może pozostać obojętny wobec tak istotnej zmiany. Założenie, że ponad 80% rocznika potrafi skutecznie i równie szybko nauczyć się tego wszystkiego, co było zaplanowane dla zdolniejszych 50%, jest źródłem paradoksu: pomimo nie mniejszego niż dawniej wysiłku wkładanego przez nauczycieli oraz zwiększonego zainteresowania uczniów zdobyciem wyższego wykształcenia, polskiej szkole nie udaje się osiągnąć satysfakcjonujących efektów kształcenia.

(...)

Dlatego zwycięża pogląd, że o poziomie wykształcenia współczesnego społeczeństwa świadczy nie tyle średni, co minimalny akceptowalny poziom wykształcenia. Konsekwentnie zachęca się młodych ludzi do jak najdłuższego korzystania z usług systemu edukacji i ustawia się na ich drodze kolejne progi łagodnie narastających wymagań.

 

No to teraz: czyż minimalnym akceptowalnym poziomem wykształcenia w przypadku matur nie można zrobić po prostu świadectwa ukończenia III klasy liceum? :D Mowa o "łagodnych" progach przecież. To jest właśnie filozofia Procesu Bolońskiego w przełożeniu na praktykę. Szykuj się Profesor, bo pewnie za 6 lat (gdy roczniki z nową podstawą docierać zaczną na studia) nakłonią was do rezygnacji z co ambitniejszych egzamów (PNJA czy coś w tym guście :) ).

Odnośnik do komentarza
Dzięk(urwa)ować

Tam jest więcej kwiatków :) Na przykład: twierdzenie, że sukcesem reformy jest (dzięki gimnazjom) wydłużenie o rok powszechnego i obowiązkowego kształcenia ogólnego (w świetle istnienia "gimnazjów" przy Ochotniczych Hufcach Pracy to stwierdzenie zakrawa o jakąś gorzką ironię) :) Ponieważ jestem w czepialskim nastroju: wystarczy już spojrzeć na okładki, by zrozumieć ducha reformy ;)

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące później...

Pytanie odnośnie Matury 2010 dla osób orientujących się. ;)

Jak to jest z wyborem "poziom podstawowy/poziom rozszerzony"? Najpierw wszyscy piszą maturę z poziomu podstawowego, a dopiero później pisze się rozszerzony, czy ci, którzy zdecydują się na rozszerzenie, podstawy nie zdają?

 

Bo słyszałem już kilka wersji, a wolę mieć pewność ;)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...