Skocz do zawartości

[FM 2008] Problemy taktyczne


Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze mówiąc, jedyne co mi przychodzi na myśl to zbyt daleko przesunięty suwak swobody taktycznej... U mnie NIGDY [oglądam najważniejsze highlights'y meczu] zawodnik się nie kręcił, zdarzyło się to przeciwnej drużynie, ale nigdy mojej, nawet gdy grałem słabiakami z najniższych lig i dostępni zawodnicy byli, pardon my french, do dupy.

 

Więc moim zdaniem to ta swoboda taktyczna, ogranicz ją do minimum... jeśli to nie zadziała, to chyba jednak jest bug.

 

Nie zgadzam się. U mnie DP robi za rozgrywającego i swobodę taktyczną ma mocno ponad 1/2 suwaka. Czasem się mu zakręci coś, ale to są rzadkie przypadki. Szybciej byłbym skłonny przyznać, ze jeśli to nie błąd to kwestia zgrania drużyny. Już o tym wspominałem, że im dalej w sezon tym mniej takich wypadków. Przynajmniej odnoszę takie wrażenie.

Odnośnik do komentarza

Po części tak. Z tego co wiem, to (swoboda taktyczna) decyduje na ile zawodnik może odejść od Twoich instrukcji. Dlatego, trochę jestem zdziwiony, ze zmiejszenie swobody DP w pewnym stopniu powstrzymuje go przed kręceniem się. To właśnie zmniejszenie swobody taktycznej powinno skutkować 'zakręceniem' się grajka, a nie na odwrót :unsure:

 

Wracając jeszcze do swobody tatycznej, to natknąłem się na taką opinię, że 'creative freedom' to swego rodzaju przyzwolenie na ryzkowne zagrania. Innymi słowy, zawodnik im wyższą ma swobodę taktyczną to tym chętniej stosuje zagrania ryzykowne.

Odnośnik do komentarza

Cóż, wypada mi włączyć się do dyskusji - zwłaszcza, że też doświadczyłem tego problemu w moich drużynach. I myślę, że wszystkie wymienione przez Was czynniki mają tu znaczenie.

 

Rajdy z piłką - wiadomo... Ja bym się zastanowił nad rajdami bez piłki. U mnie takie "koliste straty" generowali głównie defensywni pomocnicy (konkretnie MCd, bo gram 442 niediamentowe) - do czego jeszcze wrócę - dlatego wyłączyłem i w ogóle rajdy do przodu i trochę pomogło.

 

Swoboda taktyczna - to może mieć znaczenie, ale (jako się rzekło gdzieś wyżej) w zależności od poziomu kreatywności i decyzji zawodnika. Dla takiego Bocoundij Ca dawałem małą swobodę i się nie kręcił, ale sprawdziłem też rozgrywającego MCd z dużą swobodą i było okej, bez kręcenia.

 

Współczynniki gracza (siła etc.) - hmm... one mogą zminimalizować złe skutki kręcenia się w kółko z piłką, ale nie samą przyczynę. Chociaż zwróciłbym tu uwagę na...

 

...współczynnik decyzji - zauważyłem, że piłkarzom o wysokiej decyzyjności kółka się nie zdarzają zbyt często (12-15) lub zgoła w ogóle (15+)! To może być kluczowe, ale - oczywiście - nie musi :)

 

Wąska/szeroka gra - moje doświadczenia (w Arsenalu, Nantes, Koeln i Forest Green) pokazują, że nie ma to wpływu na grę. Ba! Przy wąskiej rozgrywce MCd potrafi kręcić kółeczka pod nosem kolegów z drużyny...

 

Boczni obrońcy - to fakt. Ich ustawienie względem "krętacza" może mieć kapitalne znaczenie. Ale także aktywny MCa lub AMC potrafi wyjść do podania, stworzyć alternatywę (u mnie genialny był w tym David de Freitas).

 

Gra skrzydłami - okej, w ofensywie to może ma jakieś znaczenie. Ale nijak ma się do sytuacji, w której środkowy pomocnik przejmie piłkę od przeciwnika (czy to górną, czy spod nogi) i nagle zacznie coś kręcić.

 

Bug... - wiadomo jak jest. Gra to gra. Czasem zdarzy się bug i wtedy wiadomo, dupa zbita... Jakbyśmy stali przy linii bocznej boiska i widzieli, jak nasi grajcarzy czynią takie wałki, to byśmy ich od debili i matołów zwyzywali i może by pomogło. A tak te same i inne wyzwiska możemy kierować do zakładki z twórcami gry. I modlić się o patcha.

Odnośnik do komentarza
Swoboda taktyczna - to może mieć znaczenie, ale (jako się rzekło gdzieś wyżej) w zależności od poziomu kreatywności i decyzji zawodnika. Dla takiego Bocoundij Ca dawałem małą swobodę i się nie kręcił, ale sprawdziłem też rozgrywającego MCd z dużą swobodą i było okej, bez kręcenia.

 

Ja zaś ustawiłem swobodę gdzieś tak pośrodku, w efekcie w jednym meczu miałem z trzy takie sytuacje, że mój MC stanął jak kołek, i zaczął się kręcił wokół własnej osi. [Finał tej akcji sobie sami dopiszcie]. Grałem 4-4-2.

 

 

Nie mówiąc już o totalnym lekceważeniu poleceń taktycznych przez środkowych obrońców. Nie wiem, może to przez to, że grałem w sparingach, ale stoperzy jedynie stali jak kołki w środku pola. I dawali się tak łatwo lobować przez rywali...Jakby była włączona gra na "pułapki ofsajdowe", jak takim rzeczom zaradzić?

Odnośnik do komentarza
[...]

Swoboda taktyczna - to może mieć znaczenie, ale (jako się rzekło gdzieś wyżej) w zależności od poziomu kreatywności i decyzji zawodnika. Dla takiego Bocoundij Ca dawałem małą swobodę i się nie kręcił, ale sprawdziłem też rozgrywającego MCd z dużą swobodą i było okej, bez kręcenia.

 

Współczynniki gracza (siła etc.) - hmm... one mogą zminimalizować złe skutki kręcenia się w kółko z piłką, ale nie samą przyczynę. Chociaż zwróciłbym tu uwagę na...

 

...współczynnik decyzji - zauważyłem, że piłkarzom o wysokiej decyzyjności kółka się nie zdarzają zbyt często (12-15) lub zgoła w ogóle (15+)! To może być kluczowe, ale - oczywiście - nie musi :)

 

[...]

Ja myślę że ten błąd nie zależy w ogóle od umiejętności zawodnika, a jedynie od pozycji na której gra. Akurat też mam w składzie Bocundji Ca jako zmiennika Bartona. Chłopak jest piekielnie zdolny: kreatywny, świetny technicznie, waleczny. Jak gra defensywnego, to robi takie same bezsensowne kółeczka. Jeśli ustawiam go jako MC z ofensywnymi zadaniami, to o żadnych kółkach nie ma mowy. Czyli kto by nie grał DM'a robiłby to samo: czy to światowej klasy cyborg, czy też leszczu o IV-ligowym poziomie.

Odnośnik do komentarza
[...]

Swoboda taktyczna - to może mieć znaczenie, ale (jako się rzekło gdzieś wyżej) w zależności od poziomu kreatywności i decyzji zawodnika. Dla takiego Bocoundij Ca dawałem małą swobodę i się nie kręcił, ale sprawdziłem też rozgrywającego MCd z dużą swobodą i było okej, bez kręcenia.

 

Współczynniki gracza (siła etc.) - hmm... one mogą zminimalizować złe skutki kręcenia się w kółko z piłką, ale nie samą przyczynę. Chociaż zwróciłbym tu uwagę na...

 

...współczynnik decyzji - zauważyłem, że piłkarzom o wysokiej decyzyjności kółka się nie zdarzają zbyt często (12-15) lub zgoła w ogóle (15+)! To może być kluczowe, ale - oczywiście - nie musi :)

 

[...]

Ja myślę że ten błąd nie zależy w ogóle od umiejętności zawodnika, a jedynie od pozycji na której gra. Akurat też mam w składzie Bocundji Ca jako zmiennika Bartona. Chłopak jest piekielnie zdolny: kreatywny, świetny technicznie, waleczny. Jak gra defensywnego, to robi takie same bezsensowne kółeczka. Jeśli ustawiam go jako MC z ofensywnymi zadaniami, to o żadnych kółkach nie ma mowy. Czyli kto by nie grał DM'a robiłby to samo: czy to światowej klasy cyborg, czy też leszczu o IV-ligowym poziomie.

 

 

Szczerze powiem, że Ca (piękne nazwisko...) nie dorobił się w mojej świadomości statusu szczególnie kreatywnego. U mnie grał MCd albo DMC i nie robił kułek, kiedy ustawiłem wszystko tak, jak napisałem. Jest wybiegany więc wysoko atakował przeciwnika i przeważnie odgrywał piłkę szybko i bez problemów (atrybut "gra z pierwszej piłki" na dobrym poziomie). A z kolei ofensywny pomocnik czasem wikłał się w kółeczka, gdy się zapuścił na własną połowę.

 

Musi być, że błąd. Jako amen we pacieżu!

Odnośnik do komentarza

Cieszę się bardzo :) Ja zawsze, nawet w tych najlepszych drużynach, jestem dosyć ostrożny ze swobodą taktyczną - tylko ci z kreatywnością 17+ mogą liczyć na większą swobodę, ale nawet oni nie mają pełnego [maksymalnego] przyzwolenia na robienie co im się podoba - zawsze ktoś może mieć wysoką kreatywność, ale np. słabszą koncentrację, czy niski atrybut decyzji, a to może być brzemienne w skutkach.

 

Ponownie, cieszę się, że pomogłem :) Now get back to the game, and give 'em hell :D

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Mam takie problemy... Jakkolwiek bym nie ustawił poleceń zarówno drużynowych, jak i indywidualnych, to nie mogę zmusić graczy, by byli odważniejsi w starciach 1-1 w obronie, tj przeciwnik idzie, a oni cofają się... cofają... cofają... aż gościu podaje do napastnika, który wyszedł na wolną pozycję, bo obaj środkowi obrońcy poszli do tego typa z piłką (i tu jest drugi problem), jednocześnie nie potrafiąc go zaatakować.

 

Czyli podsumowując, obrońcy schodzą z pozycji do zawodnika z piłką, nie potrafiąc go zatrzymać i odsłaniając drogę do bramki wychodzącemu napastnikowi.

 

Próbowałem zwiększyć grę przy przeciwniku, ostrość odbioru, pressing, zmniejszyć swobodę taktyczną - oni cofają się i cofają...

Odnośnik do komentarza
zmniejszyć gpp obrońcy do pole karne
Gpp? Co to? :P
nastawienie defensywne, swobodę ograniczoną (mocno)
Dawno zrobione, efekt ten sam...
nastawienie defensywne, swobodę ograniczoną (mocno)
Nigdy nic nie dawało... ale może w tej kombinacji zadziała.
nastawienie defensywne, swobodę ograniczoną (mocno)
Który będzie grał równie rozsądnie? Dawno sprawdzone, efekt żaden.
Grasz na jakimś patchu?
Hehe, nie bardzo, warto ściągnąć? :)
Odnośnik do komentarza
zmniejszyć gpp obrońcy do pole karne
Gpp? Co to? :P

 

gra przy przeciwniku

 

nastawienie defensywne, swobodę ograniczoną (mocno)
Dawno zrobione, efekt ten sam...
nastawienie defensywne, swobodę ograniczoną (mocno)
Nigdy nic nie dawało... ale może w tej kombinacji zadziała.
nastawienie defensywne, swobodę ograniczoną (mocno)
Który będzie grał równie rozsądnie? Dawno sprawdzone, efekt żaden.
Grasz na jakimś patchu?
Hehe, nie bardzo, warto ściągnąć? :)

 

Zaszkodzić, na pewno nie zaszkodzi ;)

Odnośnik do komentarza

Ludvik, w tej edycji Fma obrońcy dziwnie się zachowują, a zwłaszcza na 8.0

Gra obronna chyba najlepiej prezentuje się na 8.0.2

 

warto ściągnąć? :)
Jeśli nie przeszkadza ci o wiele lepsza skuteczność napastników i zabójcze rzuty rożne to tak.
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...